Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Ateityje benzininius lenktyninių automobilių variklius turėtų keisti plazminiai, kis pačių automobilių forma, tikėtina, kad jų valdymą perims androidiniai vairuotojai, o lenktynių žiūrovai galės mėgautis juose dalyvaujančių pilotų pojūčiais.
Tai atskleidė futurologinė ataskaita, kurią pristatė padangų naujovių diegimo lyderė, kompanija „Dunlop“. Minėtoje ataskaitoje pateikiamos ateities įžvalgos apie lenktyninius automobilius, prognozuojama, kaip jie atrodys po 125 metų.
Ataskaitoje, kurią parengė žymus futurologas dr. Ianas Pearsonas, teigiama, kad ateities lenktyniniai automobiliai bus varomi ne vidaus degimo varikliais, o nepaprastai galingais elektros ir tiesinių indukcinių plazmos varikliais. Jie veiks bombarduojant dujas elektronais ir taip susidarant plazmai. „Karo pramonėje jau sukurti veikiantys plazminių bėginių patrankų prototipai, todėl tikimasi, kad per 125 metus ši technologija bus perkelta ir į lenktyninius automobilius“, – teigė dr. Pearsonas.
Lenktyninių automobilių važiuoklę ateityje sudarys ypač tvirtos ir lengvos medžiagos, kurios leis automobiliams važiuoti stabiliau, lengviau juos valdyti. Kai kurie automobiliai galės net keisti savo formą lenktynių įkarštyje. Prognozuojama, kad inžinieriai ateityje automobiliams galės naudoti polimerų gelius, susitraukiančius tarsi raumenys, ir atminties funkciją turinčius lydinius, kurie „įsimins“ savo pradinę, šaltos būsenos, formą ir įkaitę galės į ją sugrįžti.
Pažangūs komponentai leis inovatyviai projektuoti ir kėbulą. „Manoma, kad aerodinaminiai profiliai sugebės koreguoti savo formas, o automobilio kėbulo aerodinaminiai elementai galės išsiplėsti įveikiant posūkius arba keisti oro pagalvės efektą ir pakilti tiesiose atkarpose“, – pridūrė dr. Pearsonas.
Pasak ataskaitos, gaminant lenktynines padangas ateityje gali būti pasitelkiamos elektronine įranga kontroliuojamos medžiagos. Tai leis padangų sukibimo ir dėvėjimosi savybėms keistis atsižvelgiant į trasos sąlygas.
Ataskaitoje taip pat prognozuojama, kad ateityje gali būti pasitelkti ir androidiniai vairuotojai. „Androidai, galintys jausti visas emocijas, turės stiprų norą laimėti, be to, reaguodami kur kas staigiau ir turėdami daugiau jėgos, jie greičiau manevruos, o tokios lenktynės neabejotinai prikaustys žiūrovų dėmesį“, – teigė dr. Pearsonas.
Išplėstinė realybė (IR) ateityje taps svarbia ne tik kasdienybės, bet ir lenktynių dalimi. Jau esama vaizdo akinių (tokių kaip „Google“ akiniai), kurie regėjimo lauką uždengia kompiuterio generuojamais vaizdais. Todėl ateityje automobilių lenktynių žiūrovai ant to paties automobilio, priklausomai nuo savo poreikių ir pasirinkimų, galės matyti skirtingų rėmėjų pavadinimus.
Be to, IR priemonės leis žiūrovams pajusti tai, ką tuo metu jaučia lenktynininkai trasoje. Dar aštresnių pojūčių žiūrovai gali sulaukti šioms technologijoms susijungus su kompiuterinių žaidimų, tuomet jie galės virtualiai vairuoti lenktynėse dalyvaujančius automobilius.
„Kai kuriuos automobilius galės iš dalies valdyti žaidėjų komandos, o kitus vairuotojus nuo susidūrimų saugos dirbtinį intelektą (DI) turintis autopilotas. Lygiai kaip dabar žaidėjai, žaisdami su žaidimų konsolėmis, varžosi su kompiuterio valdomais automobiliais, panašios vairavimo programos, pagrįstos aukštosiomis technologijomis, galės valdyti tikrus automobilius lenktynių trasoje. DI padėtų išvengti didelių avarijų pavojaus, bet žaidėjai vis tiek galėtų patys priimti kai kuriuos sprendimus“, – tęsė Pearsonas.
Manoma, kad ateinančiais dešimtmečiais bus ištobulinta „aktyviosios odos“ technologija. Iš esmės tai bus tiesiai ant odos paviršiaus spausdinama elektroninė schema, skirta medicininiam stebėjimui ir pan., tačiau ji gali būti ir sąsaja su žmonių nervų sistema. Ši sąsaja leistų registruoti ir atkartoti sensorinius signalus, kad žiūrovai pajustų tuos fizinius potyrius, kuriuos patiria vairuotojai.
„Dunlop“ Europos automobilių ir motociklų sporto rinkodaros ir ryšių padalinio direktorius James Bailey teigė: „Mes pristatome šią intriguojančią ataskaitą, siekdami apžvelgti įspūdingą „Dunlop“ bendradarbiavimo su įprastų bei lenktyninių automobilių gamintojais istoriją ir atkreipti dėmesį į daugybę mūsų techninių naujovių. Diskiniai stabdžiai, „RunOnFlat“ padangos ir įspėjimo apie žemą slėgį sistemos – tai „Dunlop“ išradimai, tapę padangų pramonės proveržiais ir puikiais Johno Boydo Dunlopo pradėtos sėkmės istorijos pavyzdžiais.“
Be to, „Dunlop“ organizuoja specialų jungtinį dizaino projektą, kurio metu automobilių sporto mėgėjai ir ekspertai diskutuoja apie ateities lenktyninį automobilį ir kartu kuria jo dizainą. Projektas „Dunlop“ ateities lenktyninio automobilio iššūkis“ suteikia galimybę lenktynių aistruoliams bei entuziastams pasidalyti savo mintimis ir dizaino idėjomis apie futuristinę aerodinamiką, galios perdavimo sistemas, stabdžius ir padangas.
Ateityje benzininius lenktyninių automobilių variklius turėtų keisti plazminiai, kis pačių automobilių forma, tikėtina, kad jų valdymą perims androidiniai vairuotojai, o lenktynių žiūrovai galės mėgautis juose dalyvaujančių pilotų pojūčiais.
Tai atskleidė futurologinė ataskaita, kurią pristatė padangų naujovių diegimo lyderė, kompanija „Dunlop“. Minėtoje ataskaitoje pateikiamos ateities įžvalgos apie lenktyninius automobilius, prognozuojama, kaip jie atrodys po 125 metų.
Ataskaitoje, kurią parengė žymus futurologas dr. Ianas Pearsonas, teigiama, kad ateities lenktyniniai automobiliai bus varomi ne vidaus degimo varikliais, o nepaprastai galingais elektros ir tiesinių indukcinių plazmos varikliais. Jie veiks bombarduojant dujas elektronais ir taip susidarant plazmai. „Karo pramonėje jau sukurti veikiantys plazminių bėginių patrankų prototipai, todėl tikimasi, kad per 125 metus ši technologija bus perkelta ir į lenktyninius automobilius“, – teigė dr. Pearsonas.
Lenktyninių automobilių važiuoklę ateityje sudarys ypač tvirtos ir lengvos medžiagos, kurios leis automobiliams važiuoti stabiliau, lengviau juos valdyti. Kai kurie automobiliai galės net keisti savo formą lenktynių įkarštyje. Prognozuojama, kad inžinieriai ateityje automobiliams galės naudoti polimerų gelius, susitraukiančius tarsi raumenys, ir atminties funkciją turinčius lydinius, kurie „įsimins“ savo pradinę, šaltos būsenos, formą ir įkaitę galės į ją sugrįžti.
Pažangūs komponentai leis inovatyviai projektuoti ir kėbulą. „Manoma, kad aerodinaminiai profiliai sugebės koreguoti savo formas, o automobilio kėbulo aerodinaminiai elementai galės išsiplėsti įveikiant posūkius arba keisti oro pagalvės efektą ir pakilti tiesiose atkarpose“, – pridūrė dr. Pearsonas.
Pasak ataskaitos, gaminant lenktynines padangas ateityje gali būti pasitelkiamos elektronine įranga kontroliuojamos medžiagos. Tai leis padangų sukibimo ir dėvėjimosi savybėms keistis atsižvelgiant į trasos sąlygas.
Ataskaitoje taip pat prognozuojama, kad ateityje gali būti pasitelkti ir androidiniai vairuotojai. „Androidai, galintys jausti visas emocijas, turės stiprų norą laimėti, be to, reaguodami kur kas staigiau ir turėdami daugiau jėgos, jie greičiau manevruos, o tokios lenktynės neabejotinai prikaustys žiūrovų dėmesį“, – teigė dr. Pearsonas.
Išplėstinė realybė (IR) ateityje taps svarbia ne tik kasdienybės, bet ir lenktynių dalimi. Jau esama vaizdo akinių (tokių kaip „Google“ akiniai), kurie regėjimo lauką uždengia kompiuterio generuojamais vaizdais. Todėl ateityje automobilių lenktynių žiūrovai ant to paties automobilio, priklausomai nuo savo poreikių ir pasirinkimų, galės matyti skirtingų rėmėjų pavadinimus.
Be to, IR priemonės leis žiūrovams pajusti tai, ką tuo metu jaučia lenktynininkai trasoje. Dar aštresnių pojūčių žiūrovai gali sulaukti šioms technologijoms susijungus su kompiuterinių žaidimų, tuomet jie galės virtualiai vairuoti lenktynėse dalyvaujančius automobilius.
„Kai kuriuos automobilius galės iš dalies valdyti žaidėjų komandos, o kitus vairuotojus nuo susidūrimų saugos dirbtinį intelektą (DI) turintis autopilotas. Lygiai kaip dabar žaidėjai, žaisdami su žaidimų konsolėmis, varžosi su kompiuterio valdomais automobiliais, panašios vairavimo programos, pagrįstos aukštosiomis technologijomis, galės valdyti tikrus automobilius lenktynių trasoje. DI padėtų išvengti didelių avarijų pavojaus, bet žaidėjai vis tiek galėtų patys priimti kai kuriuos sprendimus“, – tęsė Pearsonas.
Manoma, kad ateinančiais dešimtmečiais bus ištobulinta „aktyviosios odos“ technologija. Iš esmės tai bus tiesiai ant odos paviršiaus spausdinama elektroninė schema, skirta medicininiam stebėjimui ir pan., tačiau ji gali būti ir sąsaja su žmonių nervų sistema. Ši sąsaja leistų registruoti ir atkartoti sensorinius signalus, kad žiūrovai pajustų tuos fizinius potyrius, kuriuos patiria vairuotojai.
„Dunlop“ Europos automobilių ir motociklų sporto rinkodaros ir ryšių padalinio direktorius James Bailey teigė: „Mes pristatome šią intriguojančią ataskaitą, siekdami apžvelgti įspūdingą „Dunlop“ bendradarbiavimo su įprastų bei lenktyninių automobilių gamintojais istoriją ir atkreipti dėmesį į daugybę mūsų techninių naujovių. Diskiniai stabdžiai, „RunOnFlat“ padangos ir įspėjimo apie žemą slėgį sistemos – tai „Dunlop“ išradimai, tapę padangų pramonės proveržiais ir puikiais Johno Boydo Dunlopo pradėtos sėkmės istorijos pavyzdžiais.“
Be to, „Dunlop“ organizuoja specialų jungtinį dizaino projektą, kurio metu automobilių sporto mėgėjai ir ekspertai diskutuoja apie ateities lenktyninį automobilį ir kartu kuria jo dizainą. Projektas „Dunlop“ ateities lenktyninio automobilio iššūkis“ suteikia galimybę lenktynių aistruoliams bei entuziastams pasidalyti savo mintimis ir dizaino idėjomis apie futuristinę aerodinamiką, galios perdavimo sistemas, stabdžius ir padangas.