Skrydžiai iš Vilniaus į Kauną perkeliami nuo liepos 14 iki rugpjūčio 17 dienos. Kelionių ekspertas Rimvydas Širvinskas-Makalius pasakoja, kad iš pradžių keliautojai skundėsi dėl skrydžių perkėlimo, tačiau dabar jau susitaikė su padėtimi.
„Buvo ir piktų laiškų. Ypač vilniečiai piktinosi, kad teks vykti į Kauną. Tačiau dabar žmonės susitaikė su padėtimi. Manėme, kad gali sumažėti keliaujančių, tačiau taip nenutiko.
Dideliai daliai Lietuvos gyventojų skrydžiai ir Kauno yra dar patogesni, nei ši Vilniaus. Aišku, yra ir baimių. Teko klausytis nuomonių, kad oro uostas Kaune tiesiog negali aptarnauti tiek žmonių. Esa pasirinktas pats blogiausias metas, sezono įkarštis. Aš manau, kad statybų ekspertai pasirinko tą laiką, kuris buvo jiems tinkamiausias. O oro uostas, jei nebūtų pajėgus priimti didelio srauto, nerizikuotų. Todėl tikiuosi, kad jokio chaoso nebus ir tas mėnesis praeis ramiai“, – sako R. Širvinskas.
Kainos šovė į viršų
Kelionių ekspertas sako, kad šį sezoną vasaros kelionės daug brangesnės. Viena iš priežasčių – skrydžių perkėlimas į Kauną. „Kainos stipriai kyla šiuo metu, reikia tai pripažinti.
Brangimas buvo dėl kelių priežasčių. Visų pirma kelionės pabrango, nes stipriai didėja susidomėjimas jomis. Be to pigių skrydžių bendrovės kelia kainas. Natūraliai piko metu kainos yra aukštesnės. Tačiau, žinoma, prisidėjo ir Vilniaus oro uosto rekonstrukcija. Skrydžiai pabrango, nes bendrovė „Ryanair“ atsisakė perkelti kai kuriuos iš Vilniaus vykdomus skrydžius į Kauną. Neperkeliami „Ryanair“ skrydžiai į Londoną, Milaną, Romą, Barseloną. Kadangi mažėja pasiūla, o paklausa išlieka didelė, kyla kainos“, – aiškina R. Širvinskas.
Jo teigimu, kai kurie keliautojai skundėsi, kad nusipirko bilietus dar pernai ir tik vėliau suprato, jog teks skristi iš Kauno. Jie esą reikalavo kompensacijų, mat į Kauną teks vykti už savo pinigus. „Bet aš manau, kad niekas jiems nieko neturėtų kompensuoti, nes apie tai buvo komunikuojama daugiau, kaip metus. Žmonės turėjo žinoti ir tam ruoštis. Būtina prieš kelionę padaryti namų darbus, susižinoti viską apie logistiką, tuomet nekils jokių problemų“, – sako kelionių ekspertas.
Kaip ir kada atvykti į oro uostą
„Lietuvos oro uostai“ Komunikacijos ir rinkodaros skyriaus vadovė ragina keleivius būti ne vėliau kaip 2 valandas prieš skrydį. „Keleiviams būtina atvykti į oro uostą ne vėliau kaip 2 valandos prieš skrydį. Lietuviams tai nėra labai įprasta, nes mūsų oro uostai nedideli, eilės mažesnės, todėl dažniausiai atvykstama vėliau.
Šiuo atveju būtina žinoti, kad eilės prie patikros bus ilgesnės. Be to būtų naudinga pasižiūrėti schemą, kaip atrodys oro uostas. Rūpinamės, kad atvykimas ir išvykimas iš jo būtų patogus. Iš Vilniaus vežios papildomi autobusai. Vienos firmos autobusai vyks 9 kartus per parą, kitos – bus priderinti prie skrydžių tvarkaraščio. Taigi ir naktį susisiekimas bus geras. Autobusai kursuos į patį oro uostą. Taip pat dažniau kursuos vietiniai autobusai iš oro uosto į Kauno centrą“, – aiškina oro uostų atstovė.
Negarantuoja, kad nepadaugės vėlavimų
I. Baltrušaitienė sako, kad Kauno oro uostas labai stropiai ruošiasi skrydžių perkėlimui, tačiau šimtaprocentinio sklandumo garantuoti negali. „Šiuo metu baigiamas perono tvarkymas.
Turėsime iš šono du laikinus papildomus terminalus. Taip pat bus papildomos automobilių aikštelės. Esame pajėgūs priimti papildomus keleivių srautus. Tačiau, žinoma, šis projektas nėra patogus nei mums, nei keleiviams, nei rinkai. Negaliu pasakyti, ar neturėsime daugiau lėktuvų vėlavimų. Jų visuomet būna, prognozuoti kažką labai sunku“, – sako oro uostų atstovė.
I. Baltrušaitienės teigimu, dėl skrydžių perkėlimo nebus vykdoma apie 20 procentų reisų. Tačiau, kadangi šis nepatogumas laikinas, ryškaus poveikio oro uostų veiklos rezultatams jis nepadarys.