Bendrovė "Leidybos namai", kurios atstovus Lietuvos investicijų bendrovė "Hermis Capital" pasirinko vadovauti šiemet įsigytam laikraščiui "Kauno diena", visoje Lietuvoje siekia perimti įvairių ilgametes tradicijas turinčių regionų leidinių naudojamus prekės ženklus.
Tarp "Leidybos namų" taikinių yra ir "Respublikos" leidėjo Vito Tomkaus brolio Gintaro vadovaujamas uostamiesčio dienraštis "Vakarų ekspresas", kiti "Respublikos" grupės leidiniai.
"Leidybos namai" taip pat pretenduoja į "Utenio", "Suvalkiečio", "Lietuvos žinių", "Alytaus naujienų", "Šiaulių naujienų" ir "Hermis Capital" įsigytos "Kauno dienos" prekės ženklus.
Tai bene pirmasis atvejis Lietuvoje, kuomet siekiama perimti didelį kiekį kitų leidėjų naudojamų prekės ženklų. Kai kurie leidėjai Valstybiniam patentų biurui suskubo paduoti paraiškas ir savo ruožtu sieks oficialiai įteisinti nuosavybę.
"Piktybiškų tikslų nėra. Tiesiog turime tam tikrų leidybinių planų, siekiame sinergijos ir kai kuriuos dalykus darome prevenciškai", - BNS sakė vienas "Leidybos namų" akcininkų Nerius Gasparavičius.
Jis patvirtino, kad vėliau tokių laikraščių savininkai nėra spaudžiami perleisti akcijų, tačiau kalbama daugiau "apie bendrą valdymą ir bendradarbiavimą".
N.Gasparavičiaus teigimu, panašaus pobūdžio pokalbiai jau prasidėjo su "Respublikos" grupės atstovais. Anot jo, "Leidybos namai" nereikalauja atlygio už prekės ženklus, nebent galėtų būti susitariama dėl kelis šimtus litų siekiančių prekės ženklo registravimo kaštų atlyginimo.
N.Gasparavičius yra buvęs Tėvynės Sąjungos (konservatorių) frakcijos Seime referentas bei - iki šių metų pradžios - Seimo nario Sauliaus Pečeliūno padėjėjas. Jis taip pat yra Demokratinės politikos instituto valdybos narys. Tarp šio instituto valdybos narių taip pat yra ir konservatorių partijos vadovas Andrius Kubilius. Be to, N.Gasparavičius yra vienas iš "Žemaitijos televizijos" akcininkų, tarp kurių taip pat yra jau minėtas Demokratinės politikos institutas ir su su konservatoriais siejama viešoji įstaiga "Eta medium".
Lietuvos žurnalistų sąjungos vadovas "Leidybos namų" veiksmus vadina nesuprantamais.
"Iki šiol kai kurie leidėjai neužregistravo naudojamų prekės ženklų, nes tikriausiai jiems neįžvelgė jokios grėsmės. Bet besiklostanti situacija yra keista ir sunkiai suprantama. Spėju, kad tokiais veiksmais siekiama kažkaip pasipelnyti, uždirbti iš perimtų prekės ženklų - panašiai daroma ir su interneto adresais", - BNS sakė Žurnalistų sąjungos pirmininkas Dainius Radzevičius.
Pasak jo, prekės ženklų galintys netekti laikraščiai gali susidurti su rimtomis finansinėmis problemomis ar net būti išstumti iš rinkos.
Bendrovė "Leidybos namai" daug paraiškų registruoti įvairius prekės ženklus pateikė pernai rudenį. Valdyti "Kauno dieną" įmonės atstovai atėjo šių metų pradžioje, kai laikraštį įsigijo "Hermis Capital".
"Leidybos namų" generalinis direktorius Ovidijus Lukošius šiuo metu yra "Kauno dienos" vyriausiojo redaktoriaus pirmasis pavaduotojas. Tuo tarpu N.Gasparavičius yra "Kauno dienos" vykdantysis direktorius.
"Hermis Capital" vienas partnerių Nerijus Dagilis BNS sakė nieko nežinantis apie susidariusią situaciją dėl prekės ženklų.
"Mes tikrai negalime žinoti visko, ką žmonės veikė praeityje ", - patvirtino jis. N.Dagilio teigimu, "Hermis Capital" neturi "Leidybos namų" akcijų ir nėra įsigiję įmonės leidinių.
"Vakarų ekspreso" juristas Žydrūnas Pakalniškis BNS teigė, jog dienraštis neabejoja savo teises apginsiantis.
"Tai yra įrodomas dalykas. Vienas Klaipėdos dailininkas būtent mūsų laikraščiui nupiešė grupę juodų namukų, kurie naudojami prekės ženkle. Dabar iš Valstybinio patentų biuro gavome pažymėjimą, kad "Vakarų ekspreso" prekės ženklas yra laikinai rezervuotas mums. Patentų biuras galutinį sprendimą priims per 12-14 mėnesių", - sakė Ž.Pakalniškis.
"Leidybos namai" paraišką dėl "Vakarų ekspreso" prekės ženklo pateikė pernai spalio pabaigoje, tuo tarpu dienraštį leidžianti įmonė "Brolių Tomkų leidyba" - šiemet sausio pabaigoje.
Abi pusės registruoti siekia iš esmės tapačius "Vakarų ekspreso" prekės ženklus.
"Alytaus naujienų" atsakingoji sekretorė Rūta Jasionienė BNS sakė pirmą kartą girdinti, kad su laikraščiu niekaip nesusijusi įmonė pretenduoja į jo pavadinimą.
"Nieko apie tai nežinojome", - tvirtino ji.
"Šiaulių naujienų" direktorius Vytautas Skripkauskas BNS teigė, kad jo atstovaujama bendrovė nutarė registruoti naudojamą prekės ženklą savininkams išgirdus, kad Vilniuje veikianti įmonė siekia jį perimti.
"Vis tik nesuprantu, kaip galima pretenduoti į "Šiaulių naujienų" pavadinimą. Laikraštis leidžiamas nuo 1923 metų, jie su juo neturi nieko bendra. Ta įmonė su mumis niekaip nesusijusi ir nekontaktavo", - sakė V.Skripkauskas.
Dalį kitų regionų leidinių prekės ženklų siekia perimti "Leidybos namams" priklausanti Panevėžio "Sekundės" redakcija. Ji pretenduoja į "Kalvotąją Žemaitiją", "Plungę", "Plungės žinias", "Žemaitį".
Pavienės kovos dėl leidinių prekės ženklų vyksta jau kurį laiką ir, anot Žurnalistų sąjungos vadovo D.Radzevičiaus, pradeda virsti tendencija.
Bene garsiausia kova pastaruoju metu vyksta tarp leidėjo Algirdo Pilvelio, kurio leidžiamo laikraščio "Lietuvos aidas" prekės ženklas parūpo Vilniaus įmonei "Adenita". Dabar į šį prekės ženklą pretenduoja net trys subjektai - A.Pilvelis, jam priklausanti Trakų spaustuvė bei "Adenita".