• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nereikia turėti labai lakios vaizduotės tam, kad šį „Nissan“ prototipą palaikytum Batmobiliu, tačiau tiesa sakant išskyrus radikaliai išskirtinį dizainą šie du automobiliai neturi nieko bendro. Eksperimentinis japonų lenktyninis modelis pavadintas „Deltawing“ yra ne butaforinis žaisliukas iš brangaus kino filmo, o tikras lenktyninis bolidas, su kuriuo gamintojas rengiasi dalyvauti šių metų Le Mano 24 valandų lenktynėse.

REKLAMA
REKLAMA

„Nissan DeltaWing“ (nuotr. newspress.co.uk)„Nissan DeltaWing“ (nuotr. newspress.co.uk)

Unikalus „Deltawing“ prototipas publikai buvo pristatytas Londone kovo 13 d. Lengvas, vos 500 kg sveriantis lenktyninis modelis turi 300 AG galios motorą, o birželio mėnesį „La Sarthe“ trasoje varžysis su tokiais konkurentais kaip „Audi“, „Toyota“, „Porsche“ ir visais kitais. Tiems, kuriems susidaro toks įspūdis, kad smigio strėlę primenanti „DeltaWing“ forma kažkur jau matyta priminsime, kad dizaino autorius yra Benas Bowlby, o konstrukcijos pagrindas – „Aston Martin LMP1“ rėmas. Minėto modelio konstrukcija prieš dvejus metus buvo svarstoma kaip galima važiuoklė 2012 m. „IndyCar“ serijos bolidams, tačiau galiausiai buvo pasirinktas italų konstruktorių „Dallara“ pasiūlytas variantas.

REKLAMA

„Nissan DeltaWing“ (nuotr. newspress.co.uk)„Nissan DeltaWing“ (nuotr. newspress.co.uk)

Ką padarė „Nissan“, tai paėmė „DeltaWing“ prototipą ir sumontavo jame turbokompresorinį 1,6 litro darbo tūrio, keturių cilindrų benzininį variklį, kuris išvysto automobilių lenktynių mastais kuklią 300 AG galią. Inžinierių teigimu motoro potencialas yra dar didesnis, tačiau ir turimos galios „Nissan“ prognozėmis turėtų užtekti tam, kad Le Mane eksperimentinis bolidas važiuotų greičiu maždaug tarp LMP1 ir LMP2 klasių tempo. Orientacinis komandos minimas lenktynių rato įveikimo laikas – maždaug 3 min 45 s.

REKLAMA
REKLAMA

„Nissan DeltaWing“ (nuotr. newspress.co.uk)„Nissan DeltaWing“ (nuotr. newspress.co.uk)

Matematika šiuo atveju labai paprasta – nors „DeltaWing“ galia sudaro vos pusę visiškai lenktynėms paruošto Le Mano prototipo galios, bolidas taip pat yra beveik dvigubai lengvesnis. Taip pat, konstruktorių teigimu, ir oro pasipriešinimas yra du kartus mažesnis. Siekiant tokio rezultato buvo atsisakyta tradicinių oro aptakų priekyje ir gale, o vietoje jų pasirinktos prispaudimą nuo kėbulo dugno sukuriančios aerodinamikos detalės. Visa tai turėtų leisti „DeltaWing“ sunaudoti maždaug dvigubai mažiau litrų degalų ir padangų komplektų, o ištvermės lenktynėse tai gali būti naudinga.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Oficialiai skelbiama, kad pirmieji du šio unikalaus bolido vairuotojai bus britų kėbulinių automobilių lenktynininkas Marino Franchitti ir titulą ginantis „FIA GT1“ pasaulio čempionas Michaelas Krummas. Pirmuosius ratus priešais publiką „DeltaWing“ apsuks Floridoje esančioje Sebring trasoje kovo 15 d.

REKLAMA

„Nissan DeltaWing“ (nuotr. newspress.co.uk)„Nissan DeltaWing“ (nuotr. newspress.co.uk)

Panašu, kad garsiųjų Le Mano 24 valandų lenktynių organizatorius sudomino novatoriškas „DeltaWing“ ir „Nissan“ mėginimai dalyvavimo varžybose patirtį intensyviau pritaikyti serijiniams automobiliams taikomuose inžineriniuose sprendimuose. Bolidą bus galima rasti „Garage 56“ boksuose, t.y. ten kur aptarnaujami visi eksperimentiniai automobiliai. Kadangi automobilis neatitinka nei vienai iš klasių keliamų reikalavimų, į oficialius apdovanojimus jis nepretenduos, o lenktynėse važiuos pažymėtas „0“  numeriu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų