„Bulgarijos“ ekipažas prieš išvykdamas į paskutinį reisą iš Kazanės uosto melavo dispečeriams: jiems buvo pranešta apie dešimt kartų mažesnį žmonių skaičių laivo borte.
Dislokacijos lape, kur užrašomas laivo pavadinimas, išvykimo ir atvykimo laivas, tragedijos dieną buvo parašyta, kad motorlaiviu plaukia tik 20 keleivių, praneša „Izvestija“.
Iš tiesų laivu plaukė virš 200 žmonių, be to, daugiau nei 20 buvo net neregistruoti. Ribinė laivo talpa buvo 140 žmonių.
Vienas upinių kapitonų anonimiškai patvirtino, kad laivų kapitonai dažnai atsiskaitydami dispečeriams pateikia melagingą informaciją apie žmonių skaičių, kad galėtų nuslėpti keleivius, kurie plaukia neteisėtai.
Deja, dispečeriai negali patikrinti duomenų, kuriuos jiems diktuoja kapitonai, nes tai nėra jų tiesioginė funkcija. Todėl jie priversti tikėti tuo, ką girdi, ir pateiktus duomenis užfiksuoti dislokacijos lape.
Dispečeriai Kazanės uoste situaciją komentavo gana keistai: „Tai logiška, juk laive buvo perkrova“, - pasakė viena dispečerinės darbuotojų, mačiusi žurnale įrašą apie 20 „Bulgarija“ plaukusių keleivių.
Liepos 10 dieną dispečerinėje budėjo Natalija Tarasova, ji ir įrašė duomenis. Trečiadienį ją apklausė tyrėjai. Ji papasakojo apie savo veiksmus po to, kai sužinojo apie tai, kad „Bulgarija“ skęsta.
Jai paskambino judėjimo dispečeriai ir pranešė, kad laivas skęsta. Telefonu jie pasakė, kad ten „plaukioja mažas keltas, o žmonės jame ir šalia mojuoja rankomis“. Natalija prisipažino, kad nustebo, kadangi oras buvo ramus.
Išsigelbėjęs radistas Rinatas Gabitdinovas paaiškino, kad negalėjo paleisti SOS signalo, nes laive dingo elektra. „Gordėjau kapitono komandą pereiti į kairį bortą, bet negalėjau to pranešti per garsiakalbį. O tai būtų padėję žmonėms išsigelbėti“, - mano jis.
Jo tarimu, generatorius atsijungė prieš vandeniui patenkant į mašinų skyrių. Radistas paaiškino, kad techninių problemų mašinų skyriuje buvo ir ankščiau, paskutinį kartą ten buvo kilęs gaisras, kai kurios detalės sugedo.
Be to, radistas, taip pat ir išsigelbėjusi stiuardesė Tatjana Kamarova papasakojo, kad ekipažas ir keleiviai protestavo prieš kruizo pratęsimą, tačiau kapitonas „nėjo į kontaktą su žmonėmis“ ir galiausiai nusprendė plaukti toliau.
Radistas spėja, kad kažkas davė kapitonui Aleksandrui Ostrovskiui nurodymą plaukti, o jis buvo priverstas paklusti. T. Komarova stebėjosi: „Nežinau, kas priėmė sprendimą, kad visgi išplaukiame.“
Laivo „Bulgarija“ avarija – „tipinė Rusijos tragedija“
Buvęs laivo kapitonas tikina, kad „Bulgarijos“ įgula buvo šantažuojama
Katastrofiškos klaidos: ekspertų nuomonės apie laivo „Bulgarija“ tragediją
Gelbėjimo darbai po laivo „Bulgarija“ tragedijos (nuotr. SCANPIX)
Gelbėjimo darbai po laivo „Bulgarija“ tragedijos (nuotr. SCANPIX)
Vaizdai po laivo „Bulgarija“ tragedijos (nuotr. SCANPIX)
Vaizdai po laivo „Bulgarija“ tragedijos (nuotr. SCANPIX)
Vaizdai po laivo „Bulgarija“ tragedijos (nuotr. SCANPIX)
Vaizdai po laivo „Bulgarija“ tragedijos (nuotr. SCANPIX)
Vaizdai po laivo „Bulgarija“ tragedijos (nuotr. SCANPIX)
Artimųjų skausmas (nuotr. SCANPIX)