• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Parodose, koncertuose, nekomercinių filmų seansuose nuolat lankosi tie patys žmonės, tik dramos bei muzikiniai spektakliai pritraukia daug ir įvairios publikos.

REKLAMA
REKLAMA

Kodėl kultūros vartotojų ratas Klaipėdoje toks siauras ir uždaras? Galbūt tai lemia kultūros informacijos sklaidos pobūdis?

REKLAMA

„Informacijos apie renginius per daug nebūna. Kuo jos daugiau ir kuo įvairesnės - tuo geriau“, - tvirtino skirtingų kultūros įstaigų darbuotojai. Vis dėlto dauguma jų sakė teikiantys prioritetą gyvam kontaktui su esamu arba potencialiu kultūros vartotoju bei plačiai informacijos sklaidai internete, nors neatsisako ir tradicinių afišų, lankstinukų, reklamos spaudoje, per televiziją ir radiją.

REKLAMA
REKLAMA

Atidarė Kultūros kioską

Klaipėdos kultūros informacijos sklaidos funkciją miesto savivaldybė yra paskyrusi Kultūrų komunikacijų centrui. Šis sukūrė specializuotą kultūros tinklalapį internete Kultūrpolis.lt.

Jame pateikiamas savaitinis kultūros renginių kalendorius, informacinio ir kritinio pobūdžio tekstai apie įvykius bei procesus įvairiose kultūros srityse. Tinklalapyje publikuojama informacija ne tik apie Klaipėdos, bet ir Kauno, Vilniaus bei kitų miestų kultūrinį gyvenimą. Pasak Kultūrų komunikacijų centro direktoriaus Igno Kazakevičiaus, šį portalą kasdien aplanko apie 300-400 žmonių. „Tai nėra taip jau mažai, įvertinant, jog portalas dar nedirba visu pajėgumu“, - sakė I. Kazakevičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šią savaitę Kultūrų komunikacijų centras pristatė naują projektą - vienoje iš Meno kiemo dirbtuvių įsikūrė kultūrinės informacijos kioskas. Kioskas bus atviras lankytojams nuo antradienį-šeštadienį nuo 12 iki 18 val. Kiekvienas čia užsukęs bus supažindintas su Klaipėdos kultūrine platforma, renginiais, meno konkursais ir kita.

REKLAMA

„Pabandėme truputį išeiti iš virtualios erdvės. Šis kioskas - tai pirmasis bandymas praplėšti oficialios kultūrinės informacijos skraistę ir papasakoti apie įvairius renginius žmonėms gyvai“, - sakė I. Kazakevičius. Pirmasis kultūrinės informacijos kioskas veiks iki lapkričio 28 d. Jame dirba du Kultūrų komunikacijų centro darbuotojai Skaistė Kazarauskaitė ir Paulius Kliševičius. Jeigu projektas pasiteisins, pasak organizatorių, ateityje jis bus vystomas toliau.

REKLAMA

Pasak projekto koordinatorės S. Kazarauskaitės kioske yra du dideli informacijos blokai. Vienas skirtas lankytojams, kurie nori sužinoti, kur, kas ir kada vyksta, kitas - specializuota informacija menininkams apie kūrybinių stažuočių, seminarų, rezidentūrų, studijų ir kt. galimybes.

„Mums, nuolat besisukantiems kultūrinėse erdvėse, atrodo keista, kai žmonės pareiškia, jog Klaipėdoje nieko nevyksta, nėra kur nueiti. Mums taip pat sunku patikėti, kad žmonės, gyvenantys Klaipėdoje po 20 ir daugiau metų nežino, kur yra Parodų rūmai ar Fotografijos galerija, tačiau tokių žmonių yra gana daug. Šis kioskas - tai siekis atkreipti eilinių, pro šalį į barą einančių, tų, kurie neskaito laikraščių ir galbūt neturi interneto, miestelėnų dėmesį, sudominti juos mieste vykstančiais kultūriniais renginiais, suteikti informacijos apie kultūros įstaigas“, - sakė S. Kazarauskaitė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kiosko darbuotojai parengė net specialius žemėlapius su maršrutais: „Klaipėdos paveldas“ (muziejai) , „Sceninė Klaipėda“ (teatro ir koncertų salės), „Parodinė Klaipėda“ (dailės galerijos), „Žalia Klaipėda“ (Skulptūrų parkas), „Literatūrinė Klaipėda“ (bibliotekos). Šiuo metu dar ruošiamas maršrutas „Klaipėdos undergroundas“ (loftai).

REKLAMA

Pasak S. Kazarauskaitės, per pirmąsias dienas į kioską atėjo dar nedaug klaipėdiečių ir tie, kurie atėjo buvo labai nedrąsūs. Tik pasirinko juos dominančių įstaigų lankstinukų, repertuarų, tačiau į kalbas nesileido.

„Tikimės, jog didesnio srauto sulauksime savaitgalį, tada galėsime daryti konkretesnius apibendrinimus apie klaipėdiečių kultūrinės informacijos poreikius. Kol kas galime pasakyti, jog žmonės džiaugėsi radę juos dominančių įstaigų viso mėnesio repertuarą, domėjosi nemokamais renginiais“.

REKLAMA

„Mano nuomone, šiuo metu apskritai yra stipriai sumažėjęs domėjimasis kultūra. Pastebime, jog žmonės dabar išgyvena bedarbystės įtampą, depresiją ir yra linkę labiau užsisklęsti namuose prie televizorių, nei kur nors eiti“, - atkreipė dėmesį S. Kazarauskaitė.



Organizuoja susitikimus

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tiesioginiam kontaktui su inteligentija, skleisdama informaciją apie renginius, pirmenybę teikia ir Klaipėdos koncertų salė.

„Mes išskirtume tris pagrindinius informacijos sklaidos kanalus: gyvas žodis, žiniasklaida ir virtuali erdvė.Neatsisakome nei afišų, nei lankstinukų, nei informacijos per žiniasklaidos kanalus ar internete, tačiau tokio pobūdžio informacija šiais laikais per brangi. Be to pastebėjome, jog žmonės labiausiai pasitiki gyvu žodžiu. Tiesiogiai bendraujame, organizuojame susitikimus su medikais, teisininkais, didelėmis organizacijomis ir pristatome Koncertų salės renginius. Taip pat nuolat prašome žmones, kurie norėtų gauti informaciją apie mūsų renginius, nurodyti savo elektroninio pašto adresą ir siunčiame konkrečiai tam žmogui adresuotus laiškus“, - sakė Klaipėdos koncertų salės rinkodaros vadovė Gidonė Vaitkuvienė.

REKLAMA

Klaipėdos koncertų salė turi ir savo puslapį internete, tačiau anot pokalbininkės jis neatitinka šiandieninių interneto vartotojų poreikių. „Svetainė pasenusi. Artimiausiu metu ketiname ją keisti ir tobulinti, papildyti video informacija. Žinoma, būtų gerai skleisti apie save informaciją internete plačiau, tačiau tam reikia laiko“, - sakė G. Vaitkuvienė.

REKLAMA

„Facebook'o“ ataka

„Afišos ant reklaminių stulpų - atgyvena. Nėra prasmės jų leisti. Tai brangiai kainuoja, o jau kitą dieną ant jų būna užklijuota kitų renginių reklama. Pagrindinis informacijos sklaidos šaltinis šiandien yra internetas“, - sakė Klaipėdos lėlių teatro režisierė Gintarė Radvilavičiūtė.

REKLAMA
REKLAMA

Klaipėdos lėlių teatras, kaip ir dauguma uostamiesčio kultūros įstaigų, turi savo svetainę internete www.klaipedosleliuteatras.lt, o neseniai pradėjo aktyvią informacijos apie savo veiklą sklaidą socialiniame tinklapyje „facebook“. Tinklalapyje informaciją talpina kone visi Klaipėdos lėlių teatro darbuotojai. Jie ne tik pristato savo repertuarą, spektaklius su video ištraukomis, dalinasi pasiekimais, informuoja apie gastroles, bet ir inicijuoja diskusijas, apklausas. Šiuo metu Klaipėdos lėlių teatras „facebooke“ turi 187 narius (draugus). Taigi ir čia skleidžiama informacija iš lūpų į lūpas - tik virtualiai.

Beje, tame pačiame socialiniame tinklalapyje prieš savaitę startavo ir visai naujas puslapis „Kas vyksta Klaipėdoje“. Kol kas puslapyje - vos keleto renginių pristatymai, tačiau šis informacijos šaltinis jau turi beveik 3 tūkstančius gerbėjų.

Afišos mokyklose priviliojo jaunimą

„Facebooke“ užsiregistravo ir Baroti galerija, tačiau jos puslapyje kol kas tuščia ir tik keletas draugų. Pasak galerijos direktorės Andželikos Baroti, iš tiesų per 18 galerijos gyvavimo metų jau yra susiformavęs savas ratas nuolatinių lankytojų, kuriuos galerija prieš kiekvieną parodos atidarymą informuoja, išsiųsdama per 100 popierinių pakvietimų, bei pakvietimus elektroniniu paštu. Artimiausi galerijos draugai gauna ir žinutes į telefoną. „Juk dailininkai laikraščių dažniausiai neskaito“, - juokiasi A. Baroti, patikindama, jog informacija spaudoje vis dar išlieka aktuali. „Be to spausdiname ir reklamines afišas, kurias klijuojame vaikų dailės bei aukštosiose mokyklose. Manome, kad jos efektyvios, nes pastaraisiais metais stebime tendencija, jog į parodų atidarymus ateina vis daugiau jaunimo. O gal jaunimui daugiau nėra kur eiti?“ - svarstė A. Baroti.

Jurga Petronytė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų