Vadinamasis kokono dėsnis veikia: išsigandę finansinių nesklandumų, žmonės puola pirkti baldus ir nuo rūpesčių slepiasi jaukioje aplinkoje, rašo „Lietuvos rytas“.
Pirmiausia atėjo finansų krizė, po to ėmė trūkti kreditų. Hansas Jurgenas Anderle, to paties pavadinimo baldų parduotuvės savininkas Berlyne, nelaukė, kol bankai užsuks finansavimo čiaupus. Jis išsiuntė laiškus savo ištikimiausiems klientams.
„Bankai reikalauja vis daugiau palūkanų už paskolas: šiuo metu – jau 12 procentų, o už savo indėlius tegaunate penkis procentus. Aš jums siūlau dešimt procentų per metus“, – skelbė parduotuvės savininkas. H. A. Anderle pinigų reikia ne skylėms kamšyti: jis ketina plėsti savo parduotuvių tinklą.
Baldų verslas sekasi kuo puikiausiai: didžiosios krizės, kuri Vokietijoje apėmė ne tik bankus, bet ir automobilių gamintojus bei detalių tiekėjus, chemijos pramonę ir logistikos bendroves, baldininkai visiškai nejunta. Vokietijos koncernai atleidžia darbuotojus? Menkniekis. Užtat baldų pardavėjai skaičiuoja, kiek pirkėjų sulauks ateinančiais metais.
„Šie metai buvo sėkmingi – ir apyvarta, ir pelnas buvo geri“, – teigė didelės Berlyno baldų parduotuvės „Moebel Hoeffner“ direktorius Thomas Dankertas. Tos pačios parduotuvės prekybos skyriaus vedėjas Heiko Bartelsas patvirtino, kad per pastaruosius tris mėnesius parduotuvėje apsilankė daugiau pirkėjų negu bet kada.
Šypsosi ir kiti baldų pardavėjai. Plačiausiai – didžiausias Vokietijoje baldų prekybos tinklas „Ikea“. Geros naujienos tokiu metu – neįprastas dalykas. Ne tik dėl to, kad vokiečiai veržiasi diržus, bet ir todėl, kad rudeniop jie paprastai galvoja apie Kalėdų dovanas, o ne apie baldus.
Vokiečiai nebeperka automobilių ir šiaip laiko savo pinigus suspaudę rankose, bet kodėl perka baldus? „Skamba keistai, bet mes iš tiesų matome, jog pastaraisiais mėnesiais pirkėjai įsigijo daug brangių baldų – jaučiame iš padidėjusios apyvartos“, – teigė baldų prekybos tinklo „Moebel Hubner“ direktorius Albertas Turklitzas.
Pasak jo, tai joks stebuklas: kai kasdien girdimos vien tik naujienos apie pasaulio pabaigą, stengiamasi jaukiai įsikurti namuose. Šį fenomeną mokslininkai pastebėjo dar prieš keletą metų ir pavadino jį kokono dėsniu (angl. „cocooning“): kai pasaulyje siautėja teroristai, finansų krizės ir debatai apie artėjančias reformas, vokiečiai pasislepia savo namuose lyg lervos kokonuose.
Ar kitais metais baldų pardavėjai vis dar šypsosis, neaišku. Dauguma jų vis dėlto nusiteikę skeptiškai ir mano, kad žmonės neskubės leisti pinigų. Tačiau verslininkai vis tiek planuoja atidaryti naujų parduotuvių. Baldų prekybos tinklas „Ikea“ ateinančiais metais ketina atidaryti naujus filialus Kelne ir Viurcburge, o 2010 metais – jau seniai planuotą penktąjį filialą Berlyne, Landsbergo alėjoje. Apžvalgininkai pastebi dar vieną fenomeną: rinkos milžinai skuba perimti mažuosius baldų prekybininkus.
Tuo tarpu H.J.Anderle sustabdė savo akciją: anonimas padavė ieškinį į teismą, esą baldų parduotuvė imasi bankų verslo. Greičiausiai verslininkui teks atsisakyti savo sumanymo ir ieškoti pinigų kitur.