Prieš ketverius metus, 2004 m. kovo 11 d. Madride grupė teroristų surengė keletą sprogimų Madrido priemiestiniuose traukiniuose. Tuomet žuvo 191 žmogus, o 1755 buvo sužeisti.
Po šio įvykio kovo 11-oji Europoje minima kaip kovos su terorizmu diena. Antradienį Europos Parlamento (EP) pirmininkas Hansas-Gertas Pötteringas plenariniame posėdyje perskaitė atitinkamą pareiškimą.
EP vadovas prisiminė ir šių metų kovo 7 d. įvykdytą nužudymą šiaurės Ispanijoje, su kuriuo siejama ETA grupuotė. Prelegentas išreiškė Parlamento solidarumą su nukentėjusiaisiais ir užuojautą žuvusiųjų artimiesiems.
„Terorizmui negali būti jokio pateisinimo“, – pažymėjo H. G. Pötteringas ir paragino kovoti su juo visomis įmanomomis teisėtomis priemonėmis. Deputatai pagerbė terorizmo aukų atminimą tylos minute.
Antradienį Europos Sąjunga (ES) taip pat nutarė atnaujinti reglamentą dėl civilinės saugos – įslaptinti kai kurias technines jo nuostatas bei numatyti keletą naujų priemonių. ES šalių sprendimu lėktuvuose galės dirbti ginkluoti skrydžių saugos pareigūnai. Antradienį šiems pakeitimams pritarė Europos Parlamentas (583 balsai už, 21 prieš, 35 susilaikė).
Minėtas reglamentas buvo priimtas netrukus po 2001 m. rugsėjo 11 d. teroro išpuolių.
Naujojoje reglamento versijoje pirmąkart ES mastu numatytos saugumo priemonės orlaivio viduje. Lėktuvuose galės dirbti ginkluoti skrydžių saugos pareigūnai, tačiau dėl to turės nuspręsti pačios ES šalys. JAV bei kai kurių ES šalių lėktuvuose tokie pareigūnai dirba jau dabar.
Europarlamentarų siūlymu numatyta, jog iš patikimų šalių su persėdimu skrendantys keleiviai bei jų bagažas ES oro uostuose nebebus tikrinami antrą kartą. Nelydimas bagažas neturės būti vežamas. Visi lakūnai reguliariais intervalais turės pereiti asmens patikrą.
Reglamentas taip pat įpareigoja ES nares parengti ir įgyvendinti civilinės aviacijos saugos kokybės kontrolės programas. Šalys turės pačios apsispręsti, kokią dalį naujų saugumo priemonių finansuos valstybė, oro uostai, vežėjai bei keleiviai. Vis dėlto jau šiemet Europos Komisija turės pasiūlyti priemonių, skirtų užtikrinti, kad iš skrydžių saugos mokesčių gautos lėšos būtų skiriamos tik šiam tikslui, taip pat padidinti šių mokesčių skaidrumą.