Žinių radijas
Laikų, kai kiekvienas vaikas į mokyklą keliaus ne su sunkia kuprine, bet lengvu planšetiniu kompiuteriu, dar teks palaukti. Šiuo metu Lietuvos mokyklose yra arti 80 tūkst. įvairių kompiuterių. Dalis jų – nebe pirmos jaunystės ir vienu metu jais gali naudotis tik klasė ar dvi. Šiais mokslo metais pagal tam tikrus kriterijus atrinktas mokyklas pasieks dar apie tūkstantis kompiuterių. Kaip teigia Ugdymo plėtotės centro direktorius Giedrius Vaidelis, mokytojų entuziazmas ir gebėjimas dažniausiai lemia, ar technologijos prigis ir ar vaikai nežiūrės į jas kaip į žaislus.
„Berods trečioko vieno paklausė, kaip metus laiko jūs klasėse naudojotės kompiuteriais, tai jis atsakė: kai mes mokykloje pradėjome dirbti su kompiuteriais, aš supratau, kad kompiuteris – ne vien tik žaidimams. Mokykla ir mokytojai turėtų labai atsakinga į tai žiūrėti“,- teigė G. Vaidelis.
Mokykloms skirta kompiuterinė technika siūlo platų spektrą galimybių: suskaitmeninti literatūros kūriniai, skaičiavimo, piešimo įrankiai, interaktyvios užduotys. Kompiuterių įsigijimą finansuoja ne tik valstybė, bet ir įvairūs fondai. Mokyklos randa ir rėmėjų. Vis dėlto kompiuterizuotis skuba ne visos mokyklos. Geriausia šalies gimnazija tituluojamo Vilniaus licėjaus direktorius Saulius Jurkevičius tikina, kad čia nerastume nė vieno planšetinio kompiuterio – jie esą visai nebūtini.
„Manome, kad tų kompiuterių, kuriuos turime, visiškai pakanka ugdymo procesui. Mokykla galėtų būti ta zona, nuo kurios šiek tiek galima būtų pailsėti. Ugdymo proceso kokybė ir rezultatas su technologijomis nelabai turi kažką bendro. Čia daugiau verslo ir pinigų srautų skirstymas per naujas technologijas“, - teigė S. Jurkevičius.
Direktoriaus nuomone, virtualus mokymasis yra paviršutiniškas ir skatina vartotojiškumą. Savo ruožtu naujųjų technologijų ekspertai įsitikinę, kad ateityje du trečdaliai mokymosi sistemų taps virtualūs.