Žvelgiant į šiandieninio pasaulio tendencijas, lengva pastebėti, kokia sparti ir dažnai netikėta yra technologijų ir komunikacijos priemonių raida. Štai dar prieš porą šimtmečių didžiosios kompanijos gamino garvežius. Jau pats garvežio išradimas visiškai pakeitė atstumo ir komunikacijos sampratą – pasaulis iš esmės tapo mažesnis. Bet ar kas tuo metu galėjo pagalvoti, kaip netikėtai greitai garvežiai bus pakeisti lėktuvais ir automobiliais, o atokiausi pasaulio kampeliai taps dar lengviau pasiekiami?
Nauji ir revoliucingi technologiniai sprendimai dažniausiai iš esmės bei negrįžtamai pakeičia pačią industriją ir jos principų sampratą. Netikėtumo faktorius čia yra taip pat svarbus – nauji išradimai ir permainos mus pasiekia nelauktai. Taigi natūraliai kyla klausimas: kiek įmanoma prognozuoti tokių permainų tikimybę ir ar mes esame joms pasirengę? Žvelgdami į socialinių medijų raidą, taip pat galime uždavinėti panašius klausimus. Pavyzdžiui, kokia tikimybė, jog informavimo ir komunikacijos priemonių srityje greitu metu įvyks revoliucingos permainos? O galbūt tokioms permainoms dar nelemta ateiti ir visas dėmesys turėtų būtų skiriamas rutininiam esamų komunikacijos priemonių tobulinimui?
Žurnalas „Forbes“ mėgina išsiaiškinti, kokia ateitis laukia socialinių medijų, ir kalbina tris šios srities specialistus.
R „Ray“ Wang: Sąryšiai tampa svarbesni nei bet kada anksčiau.
Wang, vyriausiasis kompanijos „Constellation Research Group“ analitikas ir jos vadovas, teigia, jog žmonių ryšių bei jų socialumo reikšmė išaugo lygiagrečiai su socialinių medijų svarbos padidėjimu. Pasak Wang, socialumo sąvoka išsiplėtė – ji itin reikšminga tampa ir šiuolaikiniame versle. Tad ateities verslo pagrindas yra žmonių sąryšio palaikymas ir jų komunikacijos galimybių išplėtimas. Nors toks sąryšis tarp medijų ir verslo iš dalies nėra itin naujas, visgi šiuolaikinių visuomenės informavimo priemonių dėka socialumas tapo kertiniu sėkmingo verslo principu. Tad Wang išskiria keletą esminių taisyklių, į kurias ateityje turėtų atsižvelgti verslo lyderiai:
Pasitikėjimas yra naujoji valiuta. Pasitikėjimas didina socialinę įtaką, skatina naujų įsipareigojimų ir santykių užmezgimą. Socialumas yra kultūrinis reiškinys. Todėl auganti socialumo svarba nėra tik trumpalaikė mada – jis išliks reikšmingu ilgam laikui.Įgyvendinti savo tikslus yra svarbu, o bendruomeniškumo skatinimas yra sėkmės raktas į tai.„P2P" (People–to–people) yra šiandieninė realybė. Verslo sėkmė didžiąja dalimi yra nulemta žmonių tarpusavio komunikacijos sėkmingumo.
Dr. Andreas Weigendas: Prieš žvelgdami į priekį, išsiaiškinkime, ką jau turime.
„Socialinė informacija yra tarsi naujas kuras“, – teigia A.Weigendas, e–verslo specialistas ir buvęs „Amazon.com“ mokslininkas. Jo požiūriu, didesnį dėmesį reikėtų kreipti būtent į socialinę informaciją, o ne pačias socialines medijas. Savo teiginį Weingendas grindžia tuo, jog socialinė informacija, tai yra žmonių virtualiai besidalinami duomenys, emocijos, asmeniniai kontaktai, nuotraukos, kuriami ryšiai, statusai ir kita jų socialumą apibrėžianti informacija, yra ateities pagrindas, kuriant naujas socialinės sąveikos formas. Tuo tarpu patys socialinių medijų kanalai, pavyzdžiui, „Facebook“, „Twitter“ ar „LinkedIn“, tėra tik prieiga arba instrumentas socialinės informacijos sklaidai.
Taigi Weigendo manymu, ateities perspektyvos priklausys nuo to, kaip greitai didžiosios kompanijos persiorientuos nuo socialinių medijų išnaudojimo prie pačios socialinės informacijos panaudojimo. Anot Weigendo, tos kompanijos, kurios pirmosios išmoks tinkamai rinkti, analizuoti ir apdoroti jau turimą socialinę informaciją, galės pasiūlyti savo klientams kokybiškai visiškai naujas galimybes.
Dr. Rickas Wilberis: Nuo „pasimatymo su Justinu Bieberiu“ prie „buvimo Justinu Bieberiu“.
Wilberis, medijų srities ekspertas bei fantastinės literatūros autorius, visų pirma, pastebi keletą socialinio elgesio raidos tendencijų. Akademikas išskiria tai, kaip šiandieninės socialinės technologijos keičia bendrą mąstymo ir veikimo kultūrą. Anot jo, šiuolaikinė, interaktyvių medijų pasaulyje išaugusi, karta tiesiog nebesugeba koncentruoti savo dėmesio bei iš esmės veikia „daugiaprogramiu“ režimu. Tai Wilberis iliustruoja konkrečiu pavyzdžiu. Mokslininkas teigia, kad šiuolaikinis jaunimas tiesiog nebesugeba skaityti knygų, nes tam reikia pernelyg daug kantrybės ir susitelkimo. Kita vertus, tokie žmonės linksta priimti jau iš anksto apibendrintą informaciją. Taigi nebesugebėjimas ilgai išlaikyti savo dėmesio vienam objektui palaipsniui tampa bendru socialiniu bruožu.
Vertindamas socialinių medijų ateities perspektyvas, Wilberis drąsiai leidžiasi į apmąstymus apie žmogaus galimybes persikūnyti į kito asmens realybę. Pasak Wilberio, jau greitai ateis ta diena, kuomet atsiras techninių galimybių interaktyviai „sudalyvauti“ kito žmogaus gyvenime. Pavyzdžiui, vienai dienai tapti Justinu Bieberiu ar Lady Gaga. Iš esmės šios pramogos vartotojas tiesiog galėtų „atsidurti kitų žmonių galvoje“ – jam būtų pertransliuojamos jų mintys bei tikrovės matymas. Tai, pasak Wilberio, ir taptų revoliucingąja socialinių medijų permaina. Socialinių medijų samprata būtų pakeista iš esmės, o televizija ir internetas taptų atgyvena.