Tas pats, kas Briuselį pavadinti Karoliniškėmis
Lietuvos prekinis ženklas „Real is beautiful“ mūsų šalį reklamuoja su ja nesusijusiomis nuotraukomis. Į tai dėmesį pirmoji atkreipė žiniasklaida ir interneto vartotojai. Premjeras savo socialinėje paskyroje pasidalijo Europos Komisijos pastato Briuselyje nuotrauka su prierašu „Nuo rytojaus pradedame dirbti naujame Vyriausybės pastate Karoliniškėse“. Tačiau čia pat pridūrė, kad į situaciją reaguoja rimtai. „Dėl „Real is beautiful“ ryte Ūkio ministerijai duotas pavedimas ištirti tiek šį konkretų pirkimą už 140 tūkstančių eurų, tiek ir kitus jai pavaldaus Turizmo departamento pirkimus. Laukiu atsakymo, kodėl taip nutiko ir kas už tai atsakingas. Kas nusprendė, jog reklamuoti Lietuvą užsienyje darytomis nuotraukomis yra labai cool, kai iš tikrųjų tai ne kas kita, o elementari apgavystė“, – socialinėje paskyroje rašo S. Skvernelis.
Savo ruožtu Turizmo departamento vadovė J Kazlauskienė po susitikimo su ūkio ministru Mindaugu Sinkevičiumi pranešė, kad traukiasi iš pareigų. Jos teigimu, sprendimas brendo jau seniai, o naujausi įvykiai tik paskatino apsispręsti.
Reklamos įmonė be reklamos ir trumpalaikis atminties praradimas
Koncepciją „Lithuania. Real is Beautiful“ pernai sukūrė agentūra „New“. Jos įgyvendinimo viešąjį konkursą laimėjo agentūros „Turinio rinkodara“ vadovaujamas konsorciumas. Projekto vertė – 140 tūkst. eurų.
Įmonė „Turinio rinkodara“ neturi savo internetinio puslapio ar socialinės paskyros. Rekvizitai.lt nurodo, kad įmonė įkurta pernai sausį, joje dirba 17 darbuotojų. Kitame registrų duomenų portale nurodyta dabartinė vadovė – Kamilė Jonikaitė. Paskambinus, moteris mandagiai nukreipė į įmonės atstovą Tomą Nemurą.
Paaiškino, kodėl Lietuvą reklamavo Suomijos nuotraukomis
„Turinio rinkodaros“ atstovu įvardintas Tomas Nemura telefono ragelio taip pat nepakėlė, tačiau viską išdėstė savo Facebook paskyroje. Ten jis įvardino ir kas yra toji tiek dėmesio susilaukusi „Turinio rinkodara“. „Paskutinius 5 metus veikiau kaip Chocolate agentūros vadovas. Praėjusiais metais su įmonės akcininkais nusprendėme skirtis. (...) „Turinio rinkodara“ yra ne kas kita, o paskutinius 5,5 metų mano kurta ir su turinio kūrimu dirbanti agentūra“, – aiškina anksčiau įmonės vadovu pristatytas įmonės įkūrėjas.
T.Nemura paaiškino, kodėl sugalvojo Lietuvą reprezentuoti Suomijos nuotraukomis ir žadėjo, kad Lietuvą reprezentuojančios užsienio šalių nuotraukos bus pakeistos lietuviškomis.
„Atsižvelgiant į šiandienos newsfeed kontekstą, ne Lietuvos Lietuvoje nebebus. (..) Nesvarbu koks tiksliai turinys bebūtų vaizduojamas, tai bus Lietuva Lietuvoje. Manėme, jog galime panaudoti ir asociatyvias nuotraukas emocijos perteikimui – buvome neteisūs. Foto banko nuotraukas, su geografinėmis vietovėmis išimsime ir jas pakeisime originaliomis. Savo sąskaita“, – aiškina T. Nemura.
Idėjos autorius: „tai yra absoliuti nesąmonė“
„Real is beautiful“ prekės ženklą sumaniusios reklamos agentūros „New!“ kūrybos vadovas Tomas Ramanauskas sako, kad dėl konkurentų klaidos jaučia gilų apmaudą. Be to baiminasi, kad dabar ši nesėkmė bus siejama ir su „New!“ vardu. „Mes su tokiomis klaidomis atrodome, kaip kokia trečiojo pasaulio šalis. Neįsivaizduoju, kam kilo mintis naudoti ne Lietuvos nuotraukas. Čia visiškas nesilaikymas to, kas buvo sugalvota. Mūsų sukurtoje koncepcijoje svarbiausia dalis ir buvo pristatyti Lietuvą su originaliomis, kuo tikresnėmis nuotraukomis. Absoliuti nesąmonė panaudoti kitos šalies nuotraukas. Aišku, kad kaip koncepcijos autoriai jaučiame didelį nusivylimą ir apmaudą. Dabar žmonės gali sieti šią nesėkmę ir su mūsų agentūra, nors mes su tuo visiškai nesusiję“, – sako T. Ramanauskas.
„New!“ kūrybos vadovas priduria, kad dėl viešojo konkurso skaidrumo įtarimų jam nekylą. Jo manymu, kaina buvo normali, konkurentai laimėjo sąžiningai.