Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Kaip žinia, automobilių vertė su laiku pradeda kilti – visai, kaip meno kūrinių. Taigi, nenuostabu, jog puikiai išlaikytas ar kokybiškai restauruotas 50 metų senolis gali kainuoti daugiau, nei naujas vidutinės klasės automobilis. Jei neturite tokių pinigų, o vis tiek norisi sėstis už klasikinės mašinos vairo, galite atsižvelgti į šias amerikietiškas alternatyvas.
Dažnai žmonės sako, kad auksiniai automobilizmo laikai jau praėję, o dabartiniai modeliai tėra skardinės prigrūstos elektronikos bei įspaustos į emisijų ir standartų rėmus. Jei manote lygiai taip pat, nenuostabu, jog norėsite vairuoti kažką iš tų auksinių laikų. Amerikoje jie buvo septintajame ir aštuntajame dešimtmečiuose, o daugelis geriausių tų laikų reliktų gali kainuoti pasakiškus pinigus. Tačiau ir čia galima atrasti pakankamai nebrangių, o kartu ir dėmesį atkreipiančių automobilių už prieinamą kainą.
Sąrašiuką pradėkime nuo automobilio, kuris ir savo metu buvo tikra egzotika. Tai „Studebaker Avanti“, kurio gamyba vyko 1962-63 metais, per kuriuos pro gamyklos vartus išriedėjo beveik penki tūkstančiai egzempliorių. Iš stiklo pluošto suraitytas kėbulas, nors ir nėra vadinamas gražuoliu, bet neabejotinai traukia akį. Po variklio dangčiu tingiai riaumoja 4,7 litro, aštuonių cilindrų variklis, kurio tikrai pakaks žvaliai pajudėti iš vietos. JAV tokį, gerai išsilaikiusį „Studebaker“ galima įsigyti už maždaug 45 tūkstančius litų.
„Ford Mustang“ – viskas tuo pasakyta ir nieko čia pristatinėti nereikia. Taip jau išeina, jog amerikiečiai šių automobilių yra prikepę vos ne tiek, kiek europiečiai „Golfų“. Taigi surasti norimą variantą galima ne tik JAV, bet ir Lietuvoje ar Europoje. Taip pat geros žinios - šiam modeliui dalių galima gauti net Lenkijoje, todėl jo eksploatacija neapsunks. O juk smagu važiuoti pas pupytes besiklausant didžiulio amerikietiško variklio. Amerikoje pirmosios kartos, normalios būklės, „Ford Mustang“ kainos prasideda nuo 34 tūkstančių litų, o Lietuvoje pigiausias kainuoja nuo 42 tūkstančių litų.
Jei jus labiau traukia dideli ir tingūs amerikietiški kruizeriai, jums vertėtų atsižvelgti į „Ford Thunderbird“. Paradoksalu, bet šis modelis iš pradžių buvo tiesioginis „Ford“ atsakas „Chevrolet Corvette“, bet laikui bėgant išaugo į didelį greitkelių užkariautoją. Jei norite tokios klasės automobilio, siūlome ieškoti 1964-1966 metais pagaminto egzemplioriaus, nes būtent tuo metu gaminti „Thunderbird“ laikomi išties puikiais automobiliais. Šios mašinos kainos prasideda nuo 28 tūkstančių litų, o už 35 tūkstančius tikrai rasite puikiai išlaikytą variantą.
Jei „Thunderbird“ jums atrodo kiek mažokas, visada galite atsiversti „Cadillac“ skelbimus. Aštuntojo dešimtmečio pradžioje „Cadillac“ automobiliai išaugo į dar didesnes dimensijas, užėmusias bent porą laiko zonų. Būtent toks yra „Eldorado“ plento laivas, taikliai simbolizuojantis amerikiečių priklausomybę nuo didelių mašinų. Nors Lietuvos keliuose šis milžinas bus absoliučiai nepraktiškas ir jausis lyg storulis su per mažais apatiniais, tačiau toks kietas automobilis gali būti jūsų vos už 40 tūkstančių litų. Tik pasiruoškite dažnai stoti degalinėse, nes 8,2 litro variklis be jokios sarmatos ryja degalus.
Kaip žinia, automobilių vertė su laiku pradeda kilti – visai, kaip meno kūrinių. Taigi, nenuostabu, jog puikiai išlaikytas ar kokybiškai restauruotas 50 metų senolis gali kainuoti daugiau, nei naujas vidutinės klasės automobilis. Jei neturite tokių pinigų, o vis tiek norisi sėstis už klasikinės mašinos vairo, galite atsižvelgti į šias amerikietiškas alternatyvas.
Dažnai žmonės sako, kad auksiniai automobilizmo laikai jau praėję, o dabartiniai modeliai tėra skardinės prigrūstos elektronikos bei įspaustos į emisijų ir standartų rėmus. Jei manote lygiai taip pat, nenuostabu, jog norėsite vairuoti kažką iš tų auksinių laikų. Amerikoje jie buvo septintajame ir aštuntajame dešimtmečiuose, o daugelis geriausių tų laikų reliktų gali kainuoti pasakiškus pinigus. Tačiau ir čia galima atrasti pakankamai nebrangių, o kartu ir dėmesį atkreipiančių automobilių už prieinamą kainą.
Sąrašiuką pradėkime nuo automobilio, kuris ir savo metu buvo tikra egzotika. Tai „Studebaker Avanti“, kurio gamyba vyko 1962-63 metais, per kuriuos pro gamyklos vartus išriedėjo beveik penki tūkstančiai egzempliorių. Iš stiklo pluošto suraitytas kėbulas, nors ir nėra vadinamas gražuoliu, bet neabejotinai traukia akį. Po variklio dangčiu tingiai riaumoja 4,7 litro, aštuonių cilindrų variklis, kurio tikrai pakaks žvaliai pajudėti iš vietos. JAV tokį, gerai išsilaikiusį „Studebaker“ galima įsigyti už maždaug 45 tūkstančius litų.
„Ford Mustang“ – viskas tuo pasakyta ir nieko čia pristatinėti nereikia. Taip jau išeina, jog amerikiečiai šių automobilių yra prikepę vos ne tiek, kiek europiečiai „Golfų“. Taigi surasti norimą variantą galima ne tik JAV, bet ir Lietuvoje ar Europoje. Taip pat geros žinios - šiam modeliui dalių galima gauti net Lenkijoje, todėl jo eksploatacija neapsunks. O juk smagu važiuoti pas pupytes besiklausant didžiulio amerikietiško variklio. Amerikoje pirmosios kartos, normalios būklės, „Ford Mustang“ kainos prasideda nuo 34 tūkstančių litų, o Lietuvoje pigiausias kainuoja nuo 42 tūkstančių litų.
Jei jus labiau traukia dideli ir tingūs amerikietiški kruizeriai, jums vertėtų atsižvelgti į „Ford Thunderbird“. Paradoksalu, bet šis modelis iš pradžių buvo tiesioginis „Ford“ atsakas „Chevrolet Corvette“, bet laikui bėgant išaugo į didelį greitkelių užkariautoją. Jei norite tokios klasės automobilio, siūlome ieškoti 1964-1966 metais pagaminto egzemplioriaus, nes būtent tuo metu gaminti „Thunderbird“ laikomi išties puikiais automobiliais. Šios mašinos kainos prasideda nuo 28 tūkstančių litų, o už 35 tūkstančius tikrai rasite puikiai išlaikytą variantą.
Jei „Thunderbird“ jums atrodo kiek mažokas, visada galite atsiversti „Cadillac“ skelbimus. Aštuntojo dešimtmečio pradžioje „Cadillac“ automobiliai išaugo į dar didesnes dimensijas, užėmusias bent porą laiko zonų. Būtent toks yra „Eldorado“ plento laivas, taikliai simbolizuojantis amerikiečių priklausomybę nuo didelių mašinų. Nors Lietuvos keliuose šis milžinas bus absoliučiai nepraktiškas ir jausis lyg storulis su per mažais apatiniais, tačiau toks kietas automobilis gali būti jūsų vos už 40 tūkstančių litų. Tik pasiruoškite dažnai stoti degalinėse, nes 8,2 litro variklis be jokios sarmatos ryja degalus.