Populiariausia automobilių stovėjimo vieta Klaipėdoje – šaligatviai. Su tokia realybe verčia susitaikyti ir tai, kad sumažintos baudos už šį eismo taisyklių pažeidimą, rašo „Klaipėda“.
Pažeidinės dar dažniau
Iki šių metų pradžios už neteisėtą mašinų laikymą ant šaligatvių vairuotojams buvo skiriamos 100-150 litų baudos. Nuo sausio jos sumažėjo ir siekia nuo 50 iki 100 litų.
Klaipėdos patrulių rinktinės I kuopos vadas Kęstutis Mitkus nerimavo, kad mažos baudos dažniau skatins pažeisti eismo taisykles. „Per mėnesį nubaudžiame iki 300 pažeidėjų, laikančių mašinas ant šaligatvių.
Baudžiame pačius įžūliausius, kurie pastato automobilius taip, kad trukdo praeiviams. Šie priversti eiti važiuojamąja dalimi“, – piktinosi K.Mitkus.
Visi „Klaipėdos“ kalbinti pareigūnai ir valdininkai nurodė, kad šaligatviai okupuojami mašinų, nes mieste labai trūksta automobilių aikštelių.
„Reikia žmoniškumo. Neturėtų būti baudžiami vairuotojai, jei pasistatė automobilius ant šaligatvio ir netrukdo praeiviams. Tiesa, taip kalbėti negalima – juk vis tiek padarė pažeidimą. Vis dėlto reikia atsižvelgti į realybę, nes mašinų nėra kur statyti“, – siūlė savivaldybės Transporto tarnybos vyriausiasis specialistas Vytautas Paukštė.
Kai kur mieste, pavyzdžiui, S.Daukanto gatvėje prie Klaipėdos apygardos teismo, Naujojo Sodo gatvėje prie „Viktorijos“ viešbučio šaligatviai oficialiai paversti mašinų stovėjimo aikštelėmis, nes pastatyti kelio ženklai, leidžiantys automobiliams stovėti.
Į privačią kišenę
Automobilių aikštelių mieste trūksta kaip oro, bet jų statyti neskubama. Pinigų negailima tik planavimo dokumentams.
Prieš kelerius metus buvo parengtas Baltijos prospekto kvartalo detalusis planas, kur numatytos naujos vietos mašinoms statyti. Rengiami dar dviejų gyvenamųjų teritorijų detalieji planai, kur numatoma naujų automobilių aikštelių. Tačiau neskiriama lėšų joms įrengti. Tikimasi, kad gyventojai tai padarys už savo pinigus.
Anot savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo, Saugaus eismo komisijos pirmininko Viačeslavo Karmanovo, šiuo metu rengiama nauja tvarka, kuri leistų privatiems asmenims automobilių aikšteles įrengti ne savo teritorijoje. „Projektas įstrigo valdininkų stalčiuose“, – apgailestavo savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėja Irena Šakalienė.
Naujajame dokumente bus aiškiai išvardyta, kur ir kas galės kreiptis, kokius dokumentus atsinešti, kad galėtų už savo pinigus įrengti naujų vietų automobiliams statyti.
Turgus – mašinoms
Šiemet greičiausiai mieste vėl neatsiras naujų valdiškų aikštelių. „Šiais metais planuojama parengti vienos automobilių aikštelės techninį projektą. Ji kada nors turėtų būti įrengta prie „Baltijos“ laivų statyklos, teritorijoje, kur dabar automobilius laiko ten dirbantys žmonės“, – žadėjo savivaldybės Statybos ir infrastruktūros plėtros skyriaus vedėja Violeta Staskonienė.
Tokio žingsnio savivaldybė imasi, nes žemė priklauso ne gamyklai, o valstybei. Kol kas nežinia, ar atsiras lėšų projektavimui, nors pagal strateginį miesto plėtros planą aikštelė prie „Baltijos“ laivų statyklos turi būti pastatyta jau šiemet.
Valdininkai biudžetą planuojančių specialistų prašė numatyti lėšų įrengti naujoms automobilių aikštelėms Baltijos prospekte. Tačiau idėją pražudė pinigų stygius.
Pasak V.Karmanovo, netrukus bus sprendžiama, ar paskirti automobiliams vakarinę Senojo turgaus teritorijos dalį, kur prekiauja ūkininkai. Ji priklauso ne turgui, o miestui.
Savivaldybės tarybos opozicijos lyderis Artūras Šulcas teigė, kad Senojo turgaus vakarinė dalis tapo didmeninės prekybos zona. Rytą čia atvažiuoja sunkvežimiai ir aprūpina smulkius prekybininkus importiniais vaisiais ir daržovėmis.
„Žmogus mano, kad ūkininkų turguje nusipirko darže užaugintų pomidorų, o jie tokie pat, kaip prekybos centruose. Vienas skirtumas – mažiau higienos“, – pasakojo jis.
A.Šulcas įsitikinęs, kad nereikia išvyti prekeivių iš turgaus vakarinės dalies. Tik privalu sumažinti prekybos plotą ir daugiau vietos skirti automobiliams. Ilgainiui, jo manymu, po Turgaus aikšte galėtų būti įrengta požeminė aikštelė.
Nenori pinigų
Savivaldybė linkusi stabdyti investuotojų statybų planus, nes trūksta vietų mašinoms laikyti. Bet miesto valdžia atsisako ir verslininkų lėšų, už kurias būtų galima pastatyti požeminių ar daugiaaukščių automobilių aikštelių.
A.Šulcas mano, kad valdžiai trūksta valios. Pagal detalųjį planą buvo numatyta požeminė mašinų aikštelė M.Mažvydo alėjoje. Tačiau nuspręsta, kad tai daryti per brangu, todėl alėja tik rekonstruojama.
„Tačiau miesto centre suplanuota daug statybų, pastatų rekonstrukcijų. Darbai stringa, nes nėra kur įrengti aikštelių mašinoms. Buvo galima iš investuotojų surinkti pinigų, ir požeminė aikštelė jau būtų atsiradusi “, – teigė politikas.
Vigantas Danilavičius