Stoties pertvarkos planai susiję su viena iš beveik 20-ties miesto valdžios sąlygų uostui –mažinti krovinių srautus per centrinę geležinkelio stotį ir mieste esantį kelyną. Šios sąlygos iškeltos ruošiamam uosto bendrajam planui, numatančiam Melnragėje statyti išorinį giliavandenį uostą.
„Svarstome galimybę transformuoti Klaipėdos geležinkelio stoties teritoriją. Numatome atlikti galimybių analizę, kurios tikslas būtų įvertinti šios teritorijos vystymosi potencialą“, – BNS patvirtino „Lietuvos geležinkelių“ atstovas spaudai Martynas Burba.
Pasak jo, artimiausiu metu ketinama skelbti studijos rengėjų konkursą.
„Tai priklausys nuo diskusijų su Klaipėdos miesto savivaldybe“, – sakė M. Burba.
Pagrindinė Klaipėdos stotis užima 41 hektaro teritoriją tarp Priestočio, Kretingos, Klevų, Liepų gatvių. Šalia miesto centro esančioje stotyje yra krovinių paskirstymo „kalnelis“, lokomotyvų remonto depas, kuro užpildymo bazė, keleivinių traukinių stotis, administraciniai pastatai.
Svarstoma, kad ateityje iš šios teritorijos galėtų būti iškelta visa su kroviniais susijusi infrastruktūra, paliekant tik keleivių stotį ir nedaug krovinių. Be šios stoties, Klaipėdoje dar yra Draugystės geležinkelio stotis bei Pauosčio kelynas.
Galimybių studijos autoriai turės numatyti mažiausiai tris plėtros alternatyvas, prognozuojamą jų naudą, terminus, lėšas, finansavimo šaltinius, rizikas.
„Lietuvos geležinkeliai“ planuoja per 5-10 metus modernizuoti Vilniaus stoties teritoriją: sujungti geležinkelio bei autobusų stotis, čia perkelti bendrovės būstinę, statyti komercinius objektus. Modernizavimo darbai planuojami 33,5 ha ploto teritorijoje tarp Geležinkelio ir Pelesos gatvių.