• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Po Klaipėdos miestą važinėja nauji, ekologiški autobusai su kondicionieriais.

Tai būtų ne utopija, o labai artima realybė, jei tik uostamiesčio politikai pritartų UAB Klaipėdos autobusų parko (KlAP) investiciniam projektui, kuriame numatyta galimybė autobusus įsigyti už Europos Sąjungos (ES) lėšas.

Autobusai sensta

REKLAMA
REKLAMA

Šiuo metu po Klaipėdą važinėja 70 KlAP autobusų. Jų vidutinis amžius - beveik 14 metų. Klaipėda pirmoji Lietuvoje prieš dvejus metus visiškai atsisveikino su senučiukais ikarusais.

REKLAMA

Gavus miesto politikų palaiminimą didžiausias KlAP autobusų atnaujinimas įvyko 2004 ir 2005 metais. Tada bendrovė įsigijo kone pusšimtį patogesnių, išvaizdesnių autobusų. Tačiau jau tuomet jų amžius buvo 10-12 metų. Kasmet bendrovė už savo lėšas atnaujina parką ir įsigyja po keletą ne naujų, bet geresnių, nors ir jau naudotų autobusų. Tačiau dar po kelerių metų ir šie autobusai bus nusidėvėję iki kritinės ribos.

Savivaldybės domisi

REKLAMA
REKLAMA

"Nauji autobusai iki šiol mums buvo per brangūs", - sakė KlAP generalinė direktorė Jelizaveta Daugininkienė.

Tačiau dabar yra galimybė tokius autobusus įsigyti panaudojant ES lėšas. Lietuvos Vyriausybės nutarimu dėl ES struktūrinės paramos panaudojimo strategijos įgyvendinimo 2007-2013 metams 138 mln. litų skirti ekologiško viešojo transporto plėtrai mūsų šalyje. Visai neseniai šį Vyriausybės planą palaimino Briuselis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Susisiekimo ministerijos Strateginio planavimo skyriaus vedėjas Algirdas Tuganauskas sakė, kad tai bus nemaža paspirtis viešajam transportui.

"Autobusų parkai dėl nusidėvėjimo priversti kas kiek laiko atnaujinti savo transportą ir planuoja autobusų pirkimus. Pasinaudoję ES lėšomis, galbūt vieną autobusą įsigys už savo lėšas, o kitą už ačiū", - teigė A. Tuganauskas.

REKLAMA

Pagal ES reikalavimus norint gauti tokį finansavimą reikia investuoti ir 50 proc. savo lėšų. Ministerijos atstovo teigimu, apklaustos savivaldybės susidomėjo tokiu būdu įsigyti naujų autobusų (ES parama bus skirta tik naujoms transporto priemonėms įsigyti).

"Tai nėra labai dideli pinigai visos šalies mastu", - teigė keleivinį transportą kuruojantis Susisiekimo ministerijos atstovas Petras Mikalonis. Tačiau, jo įsitikinimu, pridėjus dar antrą tiek, kiek reikalaujama pagal projektą, viešajam transportui tai būtų nemaža paspirtis.

REKLAMA

Dabar, anot P. Mikalonio, viešojo transporto būklė Lietuvoje yra bloga. Naujus autobusus kol kas sugebėjo įpirkti tik Vilniaus ir Kauno miestų savivaldybės. Visur kitur važinėja gerokai padėvėti autobusai.

P. Mikalonis sakė, reikia tik džiaugtis ir padėkoti toms savivaldybėms, kurios supranta viešojo transporto svarbą ir skiria lėšas transporto atnaujinimui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

"Žinoma, biurokratai galbūt, į darbus važinėja nuosavais automobiliais, tačiau didžioji visuomenės dalis vyksta viešuoju transportu", - priminė ministerijos atstovas.

Pirktų 70 autobusų

KlAP vadovė J. Daugininkienė mano, kad Klaipėdos politikai ilgai nedelsdami turėtų apsispręsti dėl naujų autobusų įsigijimo. Anot jos, daugelis Lietuvos savivaldybių konkuruos dėl ES paramos, tad nėra ko laukti. Be to, būtų žymiai racionaliau po truputį keisti nusidėvėjusius autobusus, nei laukti, kol jie visai sugrius.

REKLAMA

Dar pernai KlAP pateikė uostamiesčio Savivaldybei prašymą pritarti bendrovės teikiamam investiciniam projektui pretenduojant į ES struktūrinių fondų finansavimą įsigyti naujus autobusus. Bendrovė gavusi finansavimą planuotų įsigyti 70 žemagrindžių autobusų, kurie pritaikyti vežti keleivius mieste.

"Autobusų parkas būtų atnaujintas per 7 metus. Autobusų įsigijimui būtų skelbiamas tarptautinis konkursas, o tai leistų užsitikrinti ne tik kainą, bet ir kokybę. Be to, naujiems autobusams galiotų ir garantinis aptarnavimas", - sakė J. Daugininkienė.

REKLAMA

Planuojama, kad KlAP atnaujinimui reiktų 60 mln. litų. Klaipėdos miesto savivaldybei pritarus, pusę šios sumos galima gauti iš ES struktūrinių fondų. Kitą pusę tektų skolintis iš bankų.

"Aš suprantu, kad skaičiai gąsdina tuos, kurie nežino, kiek kainuoja autobusai - teigė J. Daugininkienė. - Vienas naujas miesto autobusas atsieina apie 700 tūkstančių litų, o pailginto, vadinamojo autobuso su priekaba, kaina siekia milijoną litų."

Autobusai - keleiviams, o ne bendrovei

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot J. Daugininkienės, pasirinkimo nėra: arba teks ir toliau pirkti jau panaudotus autobusus, arba pirkti ilgesniam laikui naujesnius. Juolab kad dabar pusę tam reikalingų lėšų galima gauti iš ES. Pasak direktorės, nauji autobusai reikalingi ne dėl prestižo, o keleivių ir visų klaipėdiečių patogumui.

"Viešasis transportas taptų patrauklesnis, juo naudotųsi daugiau keleivių, tad pagerėtų eismo sąlygos mieste", - vardino naujų autobusų pranašumus J. Daugininkienė.

REKLAMA

Be to, nauji autobusai būtų varomi ekologinius reikalavimus atitinkančiais varikliais, todėl sumažintų oro užterštumą mieste. Dalis autobusų būtų varomi tik dujomis. J. Daugininkienės teigimu, kai kam dar sunku suprasti, kad nauji autobusai bus skirti ne bendrovei, o miestui.

"Politikai turėtų suprasti, kad autobusas yra mūsų darbo įrankis, tarnaujantis miestiečiams. Tad yra gera proga parodyti klaipėdiečiams, kad Savivaldybė rūpinasi miestiečiais. Kodėl Vilniuje galima važiuoti autobusais su kondicionieriais, o Klaipėdoje - ne?" - klausė J. Daugininkienė.

Svarstyti neskuba

REKLAMA

Klaipėdos miesto investicinis projektas buvo pristatytas miesto merui Rimantui Taraškevičiui. Jis teigė suprantąs, kad bendrovei dėl nusidėvėjimo tenka nuolatos keisti autobusus ir pasinaudojant ES parama būtų puiki galimybė kardinaliai atnaujinti miesto autobusų parką.

"Mes jau esame pasiekę gerą lygį, atsikratę senų autobusų", - sakė meras. Tačiau ar Tarybos nariai žengs laipteliu aukščiau, meras prognozavo atsargiai.

Akivaizdu viena, kad buvusioji miesto Taryba, kurią rytoj pakeis naujai išrinktieji politikai, svarstyti Autobusų parko investicinio projekto neskubėjo. Ar šios atsakomybės imsis nauji Tarybos nariai - netrukus sužinosime.

Žygimantas Meškauskas

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų