Net degant žaliam šviesoforo signalui per gatvę einantys klaipėdiečiai negali būti tikri dėl savo gyvybės, mat pastaruoju metu visuomeninio transporto vairuotojai, laikydamiesi grafikų, po miestą laksto tarsi akis išdegę, trečiadienį rašo dienraštis "Vakarų ekspresas".
Skundų, jog autobusai gąsdina žmones perėjose, sulaukia ne tik "Vakarų ekspreso" redakcija, bet ir patys vežėjai.
Gindami vairuotojų elgesį jie ragina pėsčiuosius nepasitikėti vien tik šviesoforais ir einant per gatvę dairytis į šalis.
Jie taip pat įvardija ir tokio nedrausmingumo priežastis, kurių yra dvi. Pirmoji - transporto kamščiai miesto gatvėse trukdo autobusams į stoteles atvykti laiku, dėl to esą vairuotojai priversti skubėti. Antroji priežastis - darbuotojų kaita ir patirties vairuojant autobusą stoka.
Džentelmenų keliuose neliko
Viešosios įstaigos "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT) direktoriaus pavaduotojas Andrius Samuilovas mano, jog problemą kelia vos ne kasdien augančios transporto spūstys pagrindinėse miesto gatvėse. Dėl jų miesto autobusai nespėja laiku, pagal patvirtintus grafikus, atvykti į stoteles.
Padėtį apsunkina ir nemandagūs lengvųjų automobilių vairuotojai, sako A. Samuilovas, nes dauguma jų nepraleidžia skubančio visuomeninio transporto - net tuomet, kai to yra prašoma.
"Vežėjai skundžiasi, jog trūksta vairuotojų su patirtimi. Suvaldyti autobusą yra ne tas pats, kas sėdėti prie lengvojo automobilio vairo, o profesionalai vairuotojo darbą Lietuvoje iškeičia į pelningesnį užsienyje", - priežastis vardijo A. Samuilovas.
Gina savus
Klaipėdos autobusų parko direktorė Jelizaveta Daugininkienė tikino klaipėdiečių skundų dėl piktybiškų ar nedrausmingų vairuotojų nesulaukianti. Anot jos, žmonės skundžiasi dėl kitos problemos.
"Būna, kad avarines situacijas gatvėse sukelia patys praeiviai, netikėtai išdygę prieš pat autobusą. Vairuotojas staiga stabdo, o keleiviai nuo smūgio virsta į priekį, neretai ir susižaloja. Tokių atvejų - gana daug", - pasakojo direktorė.
J. Daugininkienė atviravo, jog šiame pėsčiųjų ir važiuotųjų konflikte linkusi palaikyti savo darbuotojus. Jų darbas prie vairo - sudėtingas ir įtemptas, tikina direktorė, nes reikia stebėti ne tik kelią, laiku pasiekti stoteles, bet ir jausti atsakomybę už keleivius.
Direktorės požiūriu, net reguliuojamose sankryžose per perėjas reikia eiti prieš tai apsidairius - už savo saugumą pėsčiasis pirmiausia atsako pats.
Miesto centre - jokios tvarkos
Visuomeniniu transportu kartais pasivažinėjanti J. Daugininkienė stebisi pėsčiaisiais miesto centre. Anot moters, šioje uostamiesčio dalyje jie nepaiso kelio ženklų ar eismo taisyklių.
"Bėga kur nori ir gatvę kertą kur tik jiems patogu. Tokie žmonės - potencialūs avarijų sukėlėjai", - pasakojo direktorė.
Ji nemano, jog grėsmę gatvėse kelia neprofesionalūs vairuotojai.
Klaipėdos autobusų parke dirba 130 vairuotojų, iš jų - 100 su ilgamete patirtimi. Beveik 20 žmonių, atsikandę emigrantų duonos, šiemet sugrįžo dirbti atgal į bendrovę. Juos motyvavo ir rugsėjo mėnesį 15 proc. pakeltas atlyginimas. Dabar vidutinė šios bendrovės vairuotojo alga "popieriuje" siekia 2300 litų.
"Nėra namų be dūmų"
Taip dienraščiui sakė bendrovės "Pajūrio autobusų" direktorius Leonas Šiaulys.
Jis pripažįsta, kad vairuotojų dirba visokių, todėl "galvos už jų atsakingumą neguldo".
Šios bendrovės vairuotojas pernai prie vienos miesto perėjos partrenkė ir sužalojo moksleivį. Anot direktoriaus, kaltu pripažintas buvo ne darbuotojas, o netikėtai į gatvę išbėgęs vaikas.
Būtent vaikai perėjose kelia rūpestį vairuotojams ir tampa nemalonių incidentų priežastimi.
"Per naujų vairuotojų instruktažą kalu į galvas, kad ypač dėmesingi jie turėtų būti keturiose nereguliuojamose miesto sankryžose - Liepų gatvėje, prie buvusio "Vaivos" kino teatro, šalia "Navalio" viešbučio ir Lietuvininkų aikštėje. Šiose perėjose jie privalo sustoti, ir tai daro net 16 kartų per dieną - tiek kai kuriems tenka pravažiuoti", - kalbėjo L. Šiaulys.
Komentuodamas situaciją, vyriškis laikėsi aukso vidurio: "Nors mūsų vairuotojai ir žino, kad degant žaliai šviesai pėsčiajam teikiamas pirmumas ir jis gali eiti nesidairydamas, praktika rodo, kad visko pasitaiko - sėdintieji prie autobusų vairo taip pat kartais klysta".
Vaida Jutkonė