„Kas tikrina ir leidžia į leidyklą pratybos sąsiuvinius moksleiviams? Nors Lietuvoje draudžiama rūkyti ir gerti alkoholinius gėrimus asmenims iki 18-os metų, tačiau ketvirtokų matematikos užduotis yra suskaičiuoti išlaidas rūkalams.
Mes lankome Saulėtekio daugiafunkcinį centrą ir jau kalbėjau dėl tų pratybų su mokytoja, tai ji pasakė, kad, jeigu mums nepatinka, galime tų pratybų nedaryti. Juk atsakingas mokytojas turi patikrinti, kokios ten pratybos, kokia programa, kokie uždaviniai“, – piktinosi mama.
T. Kladko sako, kad jos neįtikino mokytojos argumentai, kad per pamokas yra kalbama apie rūkymo žalą. Pasak jos, apie rūkymo žalą reikia kalbėti per etikos pamokas, o ne matematikos.
„Jeigu yra tokia propaganda, kad rūkyti galima tik nuo 18 metų, kodėl dešimties metų vaikas turi apskaičiuoti išlaidas rūkalams? Jeigu viename pratybų puslapyje bus skaičiuojamos išlaidos rūkalams, kitame – žiūrėk bus apie gėrimą... Kaip tokias užduotis galima į pratybas vaikams įtraukti?“ – tv3.lt kalbėjo mama.
T. Kladko patikslino, kad minėtų pratybų leidykla – „Riešutėlis“, leidinių vadovė – Jovita Vitkauskienė, redaktorė – Zita Šlevaitė.
Nėra problemų?
Vilniaus „Saulėtekio“ vid. Mokyklos – daugiafunkcinio centro pradinių klasių vyr. mokytoja Jelena Rukovič, su kuria kalbėjosi ir T. Kladko, tv3.lt nurodė, kad pratybos yra geros, o T. Kladko – vienintelė, jomis besiskundžianti.
„Čia yra tik viena tokia mama, kitos mamos nesiskundė pratybomis. Vaikai ir tėveliai šiomis pratybomis yra labai patenkinti, jos turi tikrai gerų uždavinių. Be to, tai mamai leidau uždavinio apie rūkymą nedaryti, bet kiti uždaviniai yra labai geri.
Su vaikais galima viską aptarti, pasakyti, kokia gali būti rūkymo žala. Todėl su tokiomis pratybomis nėra jokių problemų“, – sakė mokytoja.
Pamokanti užduotis
Švietimo ir mokslo ministerijos Ikimokyklinio ir pradinio ugdymo skyriaus vyriausioji specialistė Egidija Nausėdienė tv3.lt nurodė, kad minėtų pratybų užduotis – didaktinė, su potekste, siekiant parodyti, kad rūkymui išleidžiama labai daug pinigų ir nerūkyti apsimoka finansiškai.
„Šioje užduotyje matosi tam tikra didaktinė logika ir didaktinis sprendimas. Pratybų autoriai turėjo galvoje keletą ugdomųjų tikslų: čia įtraukti ir sveikatos ugdymo elementai – užduotyse kalbama apie sveiką mitybą, skaičiuojama, kiek kainuoja sveikos mitybos produktai per savaitę ir pan., ir kiek kainuoja rūkalai. Aš čia įžvelgčiau didaktinius tikslus – sveikatos ugdymo ir finansinio raštingumo“, – kalbėjo E. Nausėdienė.
Specialistė pažymėjo, kad užduoties apie rūkymą vertinimas dar labai priklauso nuo to, kaip jas pateikia mokytojai:
„Jeigu vaikai turi tiesmukai atlikti užduotis, kiekvieną atskirai, neapjungiant, nepaaiškinant, gali susidaryti įspūdis, kad vaikai skatinami skaičiuoti rūkalus ir yra rūkymo akcentavimas. Žiūrint integraliai, tai yra trys užduotys, kurios apjungia kelis ugdomuosius tikslus: parodomas kontrastas, kiek išleidžiama rūkalams ir sveikiems produktams. Taip pat, aišku, reikia kalbėti, kad tas rūkymas yra kenksmingas ir žalingas. Tai vaikui padėtų susivokti apie rūkymą ne tik per finansinę prizmę, bet ir per vertybinius dalykus.
Todėl negalime vertinti šitų užduočių labai negatyviai – priklauso nuo to, kaip jas pateikia, o šiuo atveju, greičiausiai, pati mokytoja nepateikė vaikams aiškinamosios informacijos, todėl tėveliai taip ir sureagavo“, – kalbėjo E. Nausėdienė.