Šie ir kiti pakeitimai numatyti atnaujintose Kelių eismo taisyklėse (KET), kurioms šiandien pritarė Vyriausybė.
(Papildyta 15:57 val.) ,,Savivaldybės pačios turės apsispręsti, kurios visuomeninio transporto juostos bus paažymėtos nauju ženklu ,,4 plius”, ir kuriose bus leidžiamas tokių transporto priemonių eismas”, – trečiadienį pasibaigus vyriausybės posėdžiui sakė laikinai susisiekimo ministro pareigas einantis Eligijus Masiulis. Jis pabrėžė, kad tokių pakeitimų įtaką eismo saugumui ir tai, kuriose vietose tikslinga leisti eismą pagal naująją tvarką, turės įvertinti kiekvienos savivaldybės saugaus eismo komisija.
Jo teigimu, leidimas automobiliams su 4 asmenimis naudotis visuomeniniam transportui skirta juosta turėtų skatinti žmones piko metu kooperuotis ir nevažinėti keliais atskirais automobiliais ir sumažintų spūstis. Kalbėdamas apie teisę naudotis visuomeniniam transportui skirta juosta elektromobiliams, E. Masiulis sakė, kad taip siekiama populiarinti naują ekologišką transport priemonę.
,,Elektromobiliai kol kas yra ženkliai brangesni už tradicinius automobilius, bet manau, kad po 5-7 metų kainos turėtų išsilyginti, o dar vėliau jie turėtų būti pigesni už tradicinius automobilius, ir skatindami daugiau naudoti ekologišką transportą miestuose, mažinti užterštumą, mes teikiame pasiūlymus, kurie sudaro palankesnes sąlygas naudotis elektromobiliais“, – sakė E. Masiulis.
Laikinai einančio susisiekimo ministro pareigas E. Masiulio teigimu, ilgainiui turėtų padaugėti ir vietų, kuriose elektromobiliai galės paapildyti energijos atsargas. Pasak jo, yra kelios užsienio kompanijos, kurios jau dabar domisi Lietuvos rinka air turi ketinimų sukurti elektromobiliams reikalingą infrastruktūrą.
Tačiau jis negalėjo pasakyti, koks būdas bus pasirinktas: ar bus steigiami ,,baterijų pakrovimo punktai”, ar jų keitimo punktai, priklausys nuo to, kokios kompanijos ateis į Lietuvos rinką. E. Masiulio teigimu, Lietuvoje galėtų atsirasti iki 150 tokių taškų.
Tačiau jis teigė dar negalįs įvardyti, kokios užsienio kompanijos analizuoja galimybes dirbti Lietuvoje.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pasak susisiekimo ministro pareigas laikinai einančio Eligijaus Masiulio, pakeitimas įvestas norint paskatinti žmones važiuojant piko metu kooperuotis, nevažinėti keliais atskirais automobiliais. Kurios visuomeninio transporto juostos bus skirtos tokiems automobiliams, spręs pačios savivaldybės.
Kitąmet KET taip pat atsiras trys ženklai, susiję su elektromobiliais. Jie žymės elektromobilių pakrovimo vietą, atvejus, kai kelio ženklai negalioja elektromobiliams, taip pat elektromobiliams bei kitoms elektra varomoms transporto priemonėms skirtą stovėjimo vietą.
Taisyklėse taip pat numatyta suvienodinti motociklų ir lengvųjų automobilių greitį automagistralėse ir greitkeliuose.