Sumenkus gyventojų perkamajai galiai, kelionių organizatoriams tampa sudėtinga parduoti poilsio keliones net perpus sumažinus jų kainą.
Atostogas užsienio kurortuose įperka vis mažiau lietuvių. Teigiama, kad pigios paskutinės minutės kelionės bus siūlomos neilgai, o kelionių skaičius mažės.
Dar visai neseniai norintys nebrangiai išvykti į pažintines ar poilsines keliones tolimuosiuose kraštuose iš anksto registruodavosi, kad pirmieji į savo elektroninio pašto dėžutes gautų specialių pigių kelionių pasiūlymų.
Vos tik pasirodžius paskutinės minutės kelionėms, jos kaipmat būdavo nuperkamos. Šią vasarą situacija keičiasi – likus dviem savaitėms iki skrydžio, siūlomų kelionių kaina kartais krenta net perpus, tačiau vis tiek jų lieka neparduotų.
Skrydžių mažės
Turizmo departamento Informacijos, analizės ir kontrolės skyriaus vedėja Rima Jakytė sakė, kad bendra ekonominė situacija palietė ir kelionių organizatorių verslą.
„Dviženklė infliacija verčia žmones susimąstyti, ar verta leisti didelius pinigus kelionėms, juolab kad ateina nelengvi laikai – žiema su išaugusiomis šildymo kainomis. Pastebima, kad greičiausiai dėl šios priežasties yra sumažėjusi brangių ir tolimų kelionių paklausa. Lėktuvai užpildomi labai retai, todėl norėdami sumažinti savo nuostolius, kelionių organizatoriai stengiasi juos užpildyti siūlydami paskutinės minutės keliones“, – dėstė priežastis turizmo ekspertė.
Ji pažymėjo, kad šią vasarą jau buvo turistų, kuriems nepavyko pailsėti tolimuosiuose kraštuose, nes kai kurie skrydžiai buvo atšaukti iki kelionės pradžios likus mažiau nei mėnesiui. Taip atsitinka todėl, kad lėktuvai lieka pustuščiai.
„Mano manymu, kelionių organizatoriai negalės nuolat dirbti siūlydami klientams keliones už savikainą, todėl realu, kad mažės kelionių skaičius, o jos pačios nepigs“, – prognozavo R. Jakytė.
Taupo kokybės sąskaita
Kelionių agentūros „TopTravel“ vadovė Inesa Jančiauskienė „Lietuvos žinioms“ pažymėjo, kad šiemet kelionių rezervacija, palyginti su praėjusia vasara, nusitęsia šiek tiek ilgiau, todėl ir paskutinių minučių pasiūlymų pasirodo daugiau.
„Pernai sulaukdavome keliautojų dėmesio ir tada, kai lėktuvuose visos vietos būdavo užpildytos, o šiemet lėktuvus užpildome, tačiau eilėje prie neišpirktų kelionių jau niekas nelaukia.
Tušti lėktuvai tikrai neskrenda, nors pastebime, kad keliaujančiųjų yra išties mažiau. Todėl brangesnes ir mažiau populiarias keliones jau išbraukėme iš pasiūlymų katalogų“, – pasikeitusią situaciją apžvelgė I. Jančiauskienė.
Pasak jos, šiais metais kelionių kaina yra tik šiek tiek didesnė nei pernai, o degalų mokestis dar bus didinamas. Todėl keliautojai pradėjo taupyti užsisakydami prastesnius viešbučius arba leidžiasi į kelionę dar tiksliai nežinodami, kokiame viešbutyje apsistos.
Dar visai neseniai norintys nebrangiai išvykti į pažintines ar poilsines keliones tolimuosiuose kraštuose iš anksto registruodavosi, kad pirmieji į savo elektroninio pašto dėžutes gautų specialių pigių kelionių pasiūlymų. Vos tik pasirodžius paskutinės minutės kelionėms, jos kaipmat būdavo nuperkamos. Šią vasarą situacija keičiasi - likus dviem savaitėms iki skrydžio, siūlomų kelionių kaina kartais krenta net perpus, tačiau vis tiek jų lieka neparduotų.
Lauks turtingų rusų
Kelionių organizatoriaus „Novaturo“ rinkodaros ir viešųjų ryšių direktorė Brigita Sabaliauskaitė sakė, jog finansiniu atžvilgiu patogiau pasinaudoti paskutinės minutės pasiūlymais, nei pirkti bilietus iš anksto.
Tačiau pašnekovė primena, kad paskutinės minutės pasiūlymai yra loterija, nes ne visada pavyksta nuvykti ten, kur pageidaujama.
„Tikėtina, kad liepos-rugpjūčio mėnesiais ypač „degančių“ paskutinės minutės pasiūlymų bus mažiau, nes dauguma turistų jau susiplanavę atostogas praleisti svetur ir iš anksto pasirūpinę“, – sakė ji.
Pasak B. Sabaliauskaitės, turizmo rinkoje gana sunku prognozuoti pasiūlos ir paklausos santykį, nes turizmo paslaugos nėra pirmo būtinumo prekė, todėl dabartiniai rinkos poreikiai verčia optimizuoti pasiūlą.
Anot kelionių organizatorių, didžiausi kurortai ženklaus turistų srauto sumažėjimo nepajus, nes ten poilsiauti vyks daugiau turistų iš Rusijos, kurių perkamoji galia esą nėra taip sumenkusi kaip europiečių.
Jolita Žvirblytė