• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Didelis sniego kiekis gatvėse – ne vienintelė spūsčių ir chaoso keliuose priežastis. Kelininkai pastebi, jog naujoji vairuotojų karta yra tiesiog nepatyrusi važinėti tokiomis oro sąlygomis ir sukelia nemažai rūpesčių visiems eismo dalyviams. Anot kelininkų, labiau saugotis reikėtų važiuojant baltu sniegu nuklotu keliu, o rudu sniego sluoksniu padengto kelio baimintis nereikėtų.



Sako, kad vairuotojus supranta


Pirmadienio rytą į gatves išvažiavę vairuotojai keikė kelininkus, esą šie prastai dirba – keliai ir vėl nenuvalyti. Vilniaus gatves prižiūrinčios savivaldybės įmonės „Grinda“ direktorius Algimantas Vilūnas į kelininku darbu besipiktinančius vairuotojus reaguoja supratingai, tačiau aiškina, jog dėl ankstyvo ryto spūsčių nuo kelio „nustumti“ sniegą – fiziškai neįmanoma. Esą pirmiausiai pilama druska, kad ant sniego danguos nesiformuotų ledo sluoksnis. Kita vertus, sako specialistas, pašalinus tą druskingą sniegą, ant „pliko“ asfalto formuotųsi ledas, tad ir vėl reikėtų barstyti druską.

Didelis sniego kiekis gatvėse – ne vienintelė spūsčių ir chaoso keliuose priežastis. Kelininkai pastebi, jog naujoji vairuotojų karta yra tiesiog nepatyrusi važinėti tokiomis oro sąlygomis ir sukelia nemažai rūpesčių visiems eismo dalyviams. Anot kelininkų, labiau saugotis reikėtų važiuojant baltu sniegu nuklotu keliu, o rudu sniego sluoksniu padengto kelio baimintis nereikėtų.



Sako, kad vairuotojus supranta


Pirmadienio rytą į gatves išvažiavę vairuotojai keikė kelininkus, esą šie prastai dirba – keliai ir vėl nenuvalyti. Vilniaus gatves prižiūrinčios savivaldybės įmonės „Grinda“ direktorius Algimantas Vilūnas į kelininku darbu besipiktinančius vairuotojus reaguoja supratingai, tačiau aiškina, jog dėl ankstyvo ryto spūsčių nuo kelio „nustumti“ sniegą – fiziškai neįmanoma. Esą pirmiausiai pilama druska, kad ant sniego danguos nesiformuotų ledo sluoksnis. Kita vertus, sako specialistas, pašalinus tą druskingą sniegą, ant „pliko“ asfalto formuotųsi ledas, tad ir vėl reikėtų barstyti druską.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Tose vietose, kur ant kelio yra rudas sniego sluoksnelis nereikėtų bijoti, nes tie ruožai tikrai nėra slidūs ir stabdant ratai tikrai „suras“ asfalto dangą. Labiausiai bijoti reikia ten, kur kelias padengtas lygiu ir baltu sniego sluoksniu. Šis yra pavojingas“, – vairuotojams pataria UAB „Grinda“ direktorius.

REKLAMA

Prioritetiniais, pasak A. Vilūno, kelininkai laiko magistralinius, viešajam transportui skirtus kelius, taip pat įkalnes – šios valomos ir barstomos pirmiausia.

Pataria saugotis įkalnių ir balto sniego

„Savanorių kalnas, kalnas link Gariūnų, Narbuto g. kalnas, Ukmergės g. kalnas, Sierakausko – Kudirkos g. kalnas. Šitie pakilimai kelia daugiausia problemų, užtenka vienam sustoti ir tada iš karto formuojasi kamščiai“, – problematiškiausias gatves sostinėje vardijo A. Vilūnas.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak specialisto, nemažai spūsčių ir chaoso gatvėse sukelia su tam nepritaikytomis padangomis į gatves išvažiavę ilgieji sunkvežimiai: jie įstringa Savanorių prospekte ar kitose reikšmingose gatvėse. „Jiems reikia rengti atskiras gelbėjimo operacijas. Ypač, jeigu užstringama įkalnėse“, – kalbėjo sostinės gatves prižiūrinčios bendrovės vadovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Be to, pasak jo, išaugo visa karta vairuotojų, kurie „rimtą“ žiemą nėra važinėję: „Tad ir sukelia problemas“.

„Kamščiai“ gatvėse  susidaro ne vien dėl to, kad gatvės blogai nuvalytos, o dėl to, jog požiūrio, neįgudimo nėra. Ši žiema išties „stipri“, – svarstė A. Vilūnas.

REKLAMA

Kebli situacija sostinės keliose gali išlikti dar ne vieną parą, prognozavo jis. Nuvalius sniegą po poros valandų jį reikia vėl valyti.

Sostinės gatves valo 41 automobilis, vidutiniškai viena mašina aptarnauja 25 km atkarpą. A. Vilūno teigimu, per savaitę gatvių valymas „suryja“ kiek daugiau nei pusę milijono litų. „Per 15 metų ši žiema pirma tokia snieginga. Siurprizų dar gali būti“, – spėjo A. Vilūnas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų