„Tose vietose, kur ant kelio yra rudas sniego sluoksnelis nereikėtų bijoti, nes tie ruožai tikrai nėra slidūs ir stabdant ratai tikrai „suras“ asfalto dangą. Labiausiai bijoti reikia ten, kur kelias padengtas lygiu ir baltu sniego sluoksniu. Šis yra pavojingas“, – vairuotojams pataria UAB „Grinda“ direktorius.
Prioritetiniais, pasak A. Vilūno, kelininkai laiko magistralinius, viešajam transportui skirtus kelius, taip pat įkalnes – šios valomos ir barstomos pirmiausia.
Pataria saugotis įkalnių ir balto sniego
„Savanorių kalnas, kalnas link Gariūnų, Narbuto g. kalnas, Ukmergės g. kalnas, Sierakausko – Kudirkos g. kalnas. Šitie pakilimai kelia daugiausia problemų, užtenka vienam sustoti ir tada iš karto formuojasi kamščiai“, – problematiškiausias gatves sostinėje vardijo A. Vilūnas.
Pasak specialisto, nemažai spūsčių ir chaoso gatvėse sukelia su tam nepritaikytomis padangomis į gatves išvažiavę ilgieji sunkvežimiai: jie įstringa Savanorių prospekte ar kitose reikšmingose gatvėse. „Jiems reikia rengti atskiras gelbėjimo operacijas. Ypač, jeigu užstringama įkalnėse“, – kalbėjo sostinės gatves prižiūrinčios bendrovės vadovas.
Be to, pasak jo, išaugo visa karta vairuotojų, kurie „rimtą“ žiemą nėra važinėję: „Tad ir sukelia problemas“.
„Kamščiai“ gatvėse susidaro ne vien dėl to, kad gatvės blogai nuvalytos, o dėl to, jog požiūrio, neįgudimo nėra. Ši žiema išties „stipri“, – svarstė A. Vilūnas.
Kebli situacija sostinės keliose gali išlikti dar ne vieną parą, prognozavo jis. Nuvalius sniegą po poros valandų jį reikia vėl valyti.
Sostinės gatves valo 41 automobilis, vidutiniškai viena mašina aptarnauja 25 km atkarpą. A. Vilūno teigimu, per savaitę gatvių valymas „suryja“ kiek daugiau nei pusę milijono litų. „Per 15 metų ši žiema pirma tokia snieginga. Siurprizų dar gali būti“, – spėjo A. Vilūnas.