„Šį vakarą prekybos centre Maxima, esančiame Kaune, Demokratų gatvėje turėjau ilgą pokalbį su apsaugos darbuotoju, kadangi su savo telefonu nufotografavau vienos prekės kainą. (…) Prekė, kuria aš nufotografavau yra alus „Volfas Engelman Flandrijos pinta“. Šis alus turėjo raudoną kainoženklį (kuris „Maxima“ tinkle reiškia akciją) ir karulį „AKCIJA“.
Šio alaus kaina raudoname kainožeklyje buvo 1,19 EUR. Kainoženklyje nebuvo nurodyta kaina ne akcijos metu. Taigi, aš manau, kad toks prekės žymėjimas yra apgaulingas ir klaidina pirkėjus“, – laiške tv3.lt rašė Saigūnas.
Vyras pastebėjo, kad šio alaus reguliari kaina tiek „Maximos“, tiek ir kituose tinkluose yra 1,19 EUR. Taip pat vyras pastebėjo, kad tinklo internetiniame puslapyje nėra nurodyta, kad šiam alui vyksta akcija.
„Tame puslapyje yra įdėta akcija tos pačios linijos alui „Volfas Engelman Ipa“. Šio alaus reguliari kaina nurodyta 1,19 EUR, kaina akcijos metu 0,95 EUR. Taigi, akivaizdu, kad alui „Volfas Engelman Flandrijos pinta“ akcija nevyksta ir raudonas kainožeklis ir karulis uždėtas tam, kad suklaidintų pirkėjus ir išparduotų neapyvartų alų šioje parduotuvėje“, – piktinosi vyriškis.
Kaunietis sako, kad ilgo pokalbio metu apsaugos darbuotojas iš pradžių jam bandė paaiškinti, kad alui „Volfas Engelman Flandrijos pinta“ vyksta akcija. Vėliau kalba pasikeitė.
„Po to kai aš jam pasakiau, kad aš žinau, jog šio alaus reguliari kaina yra 1,19 EUR jis man pradėjo aiškinti, kad būk tai nauja parduotuvės darbuotoja suklydo ir uždėjo raudoną kainoženklį per klaidą. Kai paklausiau, kodėl yra uždėtas ir karulis, jis vėl pasakė, kad čia tos pačios naujos darbuotojos klaida. Prie mano akių jis nuėmė karulį (kainoženklį paliko) ir pasakė, kad klaidą ištaisys ir pakeis kainoženklį. Bet kuriuo atveju manau, kad tai yra ne tiesa ir ryt šioje parduotuvėje bus ta pati situacija.
Šį situacija parodė, kad prekybos tinklas „Maxima“ yra labai gerai „išdresiravęs“ savo darbuotojus, ypač apsaugos, ginti jo interesus. Tačiau aš esu dirbęs kitame prekybos tinkle ir žinau, kad parduotuvės darbuotojai neturi teisės patys savo nuožiūra keisti kainoženklių ir ypač žymėti prekes akcijos karuliais prieš tai negavus nurodymo iš savo tiesioginio vadovo ar marketingo skyriaus. Už tokius pažeidimus darbuotojai yra baudžiami piniginėmis baudomis. Ir aš esu įsitikinęs, kad ši „akcija“ yra suplanuota tam, kad kaip jau minėjau, išparduoti perteklinį prekių likutį“, – piktinosi kaunietis.
Vyras sako suprantantis, kad tiek apsaugos darbuotojas, kuris reikalavo ištrinti vyro darytą alaus kainos nuotrauką, tiek salės darbuotoja, kuri uždėjo raudoną kainoženklį, dirbo savo darbą ir vykdė vadovybės nurodymus. Visgi jis pabrėžia, kad tai nėra pirmas kartas, kai „Maximoje“ jis mato tokias „akcijas“, kuomet yra uždedamas kainoženklis, kuris reiškia akciją, nors prekės kaina yra reguliari.
„Manau šios „akcijos“ dažniausiai vyksta mažose vieno X parduotuvėse, kur tam tikros prekės nepasiteisina arba artėja jų galiojimo laiko pabaiga. Tokios akcijos parodo, kad „Maxima“ negerbia savo klientų ir visais įmanomais būdais bando išpešti iš savo klientų kiek įmanoma daugiau pinigų“, – nusivylęs kalbėjo vyras.
„Maxima“: įsivėlė klaida
„Maximos“ Korporacinių reikalų departamento direktorius Rosvaldas Gorbačiovas tv3.lt nurodė, kad prekybos tinkas dėkoja savo pirkėjui už pastebėtus netikslumus bei apie tai pranešė.
„Šiuo atveju pirkėjas yra teisus – prie prekės buvo nurodyta reguliari prekės kaina, tačiau įsivėlus sistemos klaidai, kaina buvo atspausdinta ant raudono kainoženklio. Šią sistemos klaidą, pirkėjo dėka, pastebėjome ir ištaisėme. Atsiprašome kliento už patirtus nemalonumus. Dėkojame ir džiaugiamės akylais bei budriais pirkėjais, kurie esant netikslumams praneša mums – tai leidžia greitai pastebėti netikslumus bei juos ištaisyti“, – sakė R. Gorbačiovas.
Jis taip pat nurodė, kad kiekvieną tokį ir panašų atvejį jie aptaria įmonės viduje, o ateityje žada dar atidžiau stebėti spausdinamas kainas, kad įvykus klaidoms ar neatitikimams, jos būtų pašalinamos dar nepasiekus prekybos lentynų.
„Nuo klaidų niekas nėra apdraustas, todėl svarbiausia ne bausti, bet užtikrinti, kad tokie atvejai nepasikartotų. Iš savo klientų dažniausiai susilaukiame užklausų kodėl vienoms ar kitoms prekėms nebuvo pritaikyta nuolaida, tačiau aiškinantis situacijas pastebime, jog nuolaida nebūna pritaikoma dėl to, jog ta prekė yra jau su akcijos ženklu ir nuolaidos nėra sumuojamos“, – sako jis.
R. Gorbačiovas pažymi, kad pirkėjas, esant neaiškumams, norėdamas pasiteirauti ar grąžinti prekę, visada gali kreiptis į „Maximą“. „Kiekvieną situaciją analizuojame, vertiname bei padedame savo pirkėjams, o įvykus netikslumams – pirkėjams kompensuojame“, – kalbėjo jis.
Klientai skundžiasi ir „Rimi“
Su klaidinančia reklama susiduria ne tik „Maxima“, bet ir kiti prekybos tinklai. Pavyzdžiui, Konkurencijos taryba praėjusiais metais „Rimi“ skyrė už tai baudą. Žmonės interneto forumuose taip pat pasisako, kad akcijos neretai būna apgaulingos. UAB „Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių atstovė Giedrė Bielskytė pripažino, kad klientų pastabų dėl kainų neatitikimo pasitaiko.
„Esam sulaukę dėl kainos neatitikimo lentynoje ir leidinyje, dėl neteisingai suskaičiuotos nuolaidos etiketėje, taip pat dėl įvairių neteisingų išdėstymų lentynose. Kiekvienas atvejis skirtingas, bet dažniausiai tai yra žmogiškosios klaidos, kurių panaikinimui pastaraisiais metais dedame daug pastangų.
Kiekvieną klaidos atvejį analizuojame atskirai, įsigiliname į aplinkybes. Jeigu matome, kad darbuotojas piktybiškai nesilaiko vidinių procedūrų, tuomet taikome tarnybines nuobaudas. Pastebėjus klaidą, pirkėjams iš karto grąžiname kainų skirtumą, o jeigu klaidą pastebi vėliau, grąžiname skirtumą į pirkėjo lojalumo kortelę“, – teigė ji.
G. Bielskytė kalbėjo, kad konkrečių standartų dėl kainos akcijos neturime, iš principo bet koks laikinas reguliarios kainos sumažėjimas yra akcija, tik jų žymėjimas pagal jų vidines taisykles yra skirtingas.
„Kai kurie kainos sumažėjimai bus skelbiami leidinyje, kiti tik lentynoje – lentynoje gali būti su akcijos ženkliuku, arba tiesiog pažymėti geltona etikete. Taip pat noriu pastebėti, kad kai kuriems produktams ir kelių centų nuolaidą pirkėjai vertina kaip reikšmingą (pvz., cukrui), tad visada pirkėjų patogumui pažymime jos sumažėjimą. Ir tuomet pats pirkėjas nusprendžia, ar jam šis pokytis yra reikšmingas, ar ne. Vienam 10 centų kainos sumažėjimas nėra reikšmingas, o kitam ir 2 centais mažesnė kaina yra tai, ko jis ieško“, – nurodė prekybos centro atstovė.
Kainų netikslumų pasitaiko ir „Iki“
Prekybos tinklo „Iki“ viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė nurodė, kad kainos neatitikimų būna.
„Kartais pasitaiko atvejų, kai keičiantis prekės kainai per akciją ar akcijai pasibaigus, dėl žmogiškojo faktoriaus įvyksta kainos netikslumų, tačiau parduotuvių darbuotojai deda visas pastangas, kad prekių kainos visuomet būtų pateiktos teisingai, o pastebėję klaidą – stengiasi iškart ją ištaisyti. Tad skundai dėl kainų netikslumų – nėra dažni.
Jeigu pirkėjas įsigyja nekokybišką prekę – visuomet gali ją grąžinti į parduotuvę, kurioje ją pirko, ir atgauti sumokėtus pinigus. Taip pat mūsų prekybos tinkle galioja 100 % kokybės garantija visiems „Pagaminta IKI“ prekės ženklo kulinarijos ir konditerijos gaminiams – jeigu pirkėjas suabejoja jų kokybe, gali visuomet grąžinti ir atgauti už juos sumokėtus pinigus. Bet koks kainos pokytis jau yra akcija, nesvarbu, kiek procentų sumažėja prekės kaina“, – sakė B. Čaikauskaitė.