Laikinosios sostinės politikai šią savaitę savivaldybės taryboje spręs, ar kauniečiams teks brangiau mokėti už važiavimą miesto transportu.
Kaune troleibusų ir miesto maršrutinių autobusų vienkartinio bilieto kaina (1,20 lito) buvo nustatyta pernai birželį. Tačiau, kaip teigia bendrovių „Autrolis“ ir „Kauno autobusai“ vadovai, bilieto kainą reikėtų padidinti iki 1,80 lito.
Autobusų ir troleibusų vairuotojai, šiuo metu pardavinėjantys vienkartinius bilietus už 1,50 lito, jau prašytų 2 litų.
Lengvatiniai bilietai kainuotų nuo 39 iki 90 centų. Mėnesinis nelengvatinis bilietas - 72 litus.
Jei savivaldybės taryba pritars, naujosios bilietų kainos įsigalios nuo kitų metų.
Vežėjai grindžia tuo, kad nuo Naujųjų metų 30 proc. brangs elektra ir didės dyzelino akcizas. Vežėjams taip pat nebus taikomas lengvatinis pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifas.
Kitas motyvas - nuo praėjusių metų daugiau nei 50 proc. padidėjo vairuotojų atlyginimai ir daugiau nei 40 proc. pabrango dyzelinis kuras.
Tačiau tarybos sprendimo projektą rengęs miesto Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras neslepia, kad dėl pabrangusių bilietų gali padidėti keleivių nepasitenkinimas. Be to, didėjant tarifams, didėtų ir savivaldybės finansinis įsipareigojimas vežėjams. Mat remiantis įstatymu savivaldybės kompensuoja vežėjams nuostolius, patirtus už lengvatinį keleivių vežiojimą.
Olava Strikulienė