Praėjusią savaitę Kalifornijos valstijos gubernatorius pasirašė įstatymą, kuriuo siekiama palengvinti nepageidaujamų asmenų atjungimą nuo automobilio ir kartu apsunkinti šią persekiojimo formą, o kaip tai reikės padaryti realybėje – tai jau bus automobilių gamintojų atsakomybė.
Paskatų priimti tokį įstatymą buvo daugiau negu pakankamai. Štai, per pastaruosius dvejus metus JAV žiniasklaidoje buvo aptartas ne vienas atvejis, kuomet moterys tapo piktybiškai nusiteikusių asmenų persekiojimo objektais.
Vienas iš gerų situacijos pavyzdžių įvyko praėjusiais metais, kuomet „Tesla“ elektromobilio savininkė padavė į teismą elektromobilių gamintoją, nes negalėjo savo buvusiam partneriui uždrausti toliau sekti jos automobilio buvimo vietos per išmaniems telefonams skirtą „Tesla“ programėlę, nors teismo nutartis įpareigojo jį laikytis numatyto atstumo.
Kalifornijos valstijos parengtas įstatymas turėtų nustatyti elementarias taisykles, pagal kurias šiuo funkcionalumu besinaudojantys žmonės galėtų būti atjungiami.
Automobilių gamintojai bus privaloma rodyti kiek žmonių turi prieigą ir ar realiu laiku vairuojamas automobilis yra stebimas ir kas jį stebi. Vis dėlto, dėl vartotojų privatumo pergyvenančios organizacijos ragina nustatyti dar griežtesnes taisykles, nes numatytos taisyklės esamų problemų tikrai neišspręs.
Panašaus pobūdžio problemos šiuo metu sprendžiamos ir senajame žemyne, tačiau Europos automobilių gamintojų asociacija siekia atkreipti dėmesį ir į tamsiąją šios problemos pusę.
Šiuo metu automobiliuose kaupiamų duomenų ir nuotoliniu būdu veikiančių programėlių funkcionalumą apima daugiau nei dvidešimt skirtingų reglamentų, tačiau panašu, jog ateityje numatytų taisyklių krepšelis plėsis.