Artėjant Kalėdoms, žmonės dovanų ieško ir virtualioje erdvėje - čia prekyba auga kaip ant mielių net ir netaikant jokių specialių nuolaidų ar nerengiant išpardavimų.
Ikišventiniu parduotuvių siaubimo laikotarpiu internetas nepamirštas - šiais metais internetinėje prekyboje tikimasi dvigubo pardavimų augimo, o klientų aktyvumas jau jaučiamas nuo lapkričio. Ekonomikos sulėtėjimas esą nepadarė jokios įtakos pirkėjų įpročiams, todėl tikimasi, kad šių metų gruodis dar pranoks praėjusius metus, rašo „Respublika“.
Augo dvigubai
Internetinės parduotuvės „open24.lt“ vadovas Martynas Tinfavičius sako pastebėjęs, kad klientų ikišventiniu laikotarpiu yra dvigubai daugiau negu paprastą mėnesį. Bendras dėl prastėjančios ekonomikos situacijos susijęs sumažėjimas yra kiek mažesnis negu augimas, todėl apyvarta didėja.
„Nuo lapkričio vidurio suaktyvėjimas yra apie du kartus nei paprastai. Šiuo laikotarpiu žmonės jau pradeda bijoti, kad prekių nebegaus iki Kalėdų, todėl ima aktyviai pirkti“, - „Respublikai“ teigė M.Tinfavičius.
Dabar per vieną apsilankymą svetainėje klientai pinigų palieka daugiau nei paprastai. Pernai pirkėjas vieną kartą apsilankęs vidutiniškai išleisdavo apie 100 litų, o šiemet - 140-150 litų. Užsakymų kiekis išaugęs 40-50 proc. per dieną.
Investicijos dar neatsipirko
Paklaustas apie pelną, pusantrų metų egzistuojančios įmonės vadovas šypteli ir pripažįsta, kad vystyti internetinę prekybą pelningai nėra lengva ir investicijos dar neatsipirko. Esą Lietuvoje pelningai dirba tik kelios tokios parduotuvės.
„Ateinantį mėnesį tikimės mažinti nuostolius. Lietuvoje internete niekas nedirba pelningai, išskyrus keletą įmonių. Dirbame nuostolingai, nes ateityje tikimės dirbti pelningai. Kol kas vyksta investicinis etapas, - kalbėjo M.Tinfavičius. - Yra toks stereotipas, kad internetinės prekybos sąnaudos yra mažesnės. Vienareikšmiškai galiu pasakyti, kad bet kokios internetinės parduotuvės sąnaudos yra žymiai didesnės negu paprastos parduotuvės“.
Anot pašnekovo, nuostolis mažėja kas mėnesį ir tikimasi, kad jau nuo kitų metų pradžios investicijos pradės atsipirkti. Investicijos į internetinę svetainę esą paprastai pradeda atsipirkti po 1-2 metų, o į „open24.lt“ iš viso investuota apie 1,5-2 mln. litų. Tikimasi, kad šiais metais apyvarta išaugs 2,5 karto ir pasieks 0,5 mln. litų. Praėjusiais metais ji siekė 200 tūkst. litų. Kitiems metams prognozuojamas dvigubas augimas - apie 1 mln. litų.
Kalbėdamas apie pelną internetinės parduotuvės vadovas akmenį meta į bankų daržą - esą apyvarta labai priklauso nuo bankų politikos ir iniciatyvos, o jos pasigendama. Vartotojų įprotį apsipirkti internetu stabdo stereotipinis mąstymas, kad atsiskaityti internetu yra nesaugu.
„Informacinės sklaidos apie elektroninę prekybą nėra. Bankai čia iš tiesų gali padaryti didelę įtaką, nes bent jau kol kas jais žmonės tiki. Iš jų ateinanti informacija yra labai laukiama, nes tai mažintų vieną stabdžių pirkti internetu“, - kalbėjo M.Tinfavičius.
Prekyba užsibaigs anksčiau
Elektroninė parduotuvė „pigu.lt“ kalėdinę prekybą pradėjo dar lapkričio pradžioje ir jaučia klientų suaktyvėjimą, tačiau pabrėžia, kad šis pirkimas užsibaigs anksčiau nei paprastoje parduotuvėje.
„Gruodį prekyba bus trumpesnė, nes ilgiausias prekės pristatymo laiko terminas - penkios dienos. Kai žmonės jau švenčia, elektroninė prekyba nelabai eina. Gruodį labai didelės apyvartos nesitikime ir planuojame tokią pačią kaip ir lapkritį - apie 1,2 mln. litų ar galbūt šiek tiek daugiau“, - sakė parduotuvės vadovas Dainius Liulys.
Vidutiniškai pirkėjas vienu apsilankymu parduotuvėje išleidžia daugiau kaip 300 litų. Anksčiau ši suma esą buvo didesnė, tačiau dabar, nors mėnesinė apyvarta ir išaugusi, pirkėjo vidutinis krepšelis yra mažesnis.
„Šiuo laikotarpiu skaičius šiek tiek nukritęs, nes klientai dovanoms daugiau perka smulkesnes prekes, ypač kvepalus, suvenyrus. Nors kitų prekių grupių pardavimas nesustojo, išaugo smulkiųjų pardavimas“, - sakė vadovas.
Paklaustas, ar pirkėjams yra taikomos specialios šventinės nuolaidos kaip prekybos centruose, pašnekovas pamini tik tam tikrus specialius pasiūlymus ir priduria, kad „nebėra iš kur, nes yra mažos maržos“. Per šį ketvirtį parduotuvėje tikimasi turėti apie 3,5 mln. litų. apyvartos.
Paklausi negendanti prekė
Dovanų kuponais prekiaujanti internetinė parduotuvė „laisvalaikiodovanos.lt“ džiaugiasi paklausa ir jau dabar ketina vykdyti išpardavimą, tačiau dvigubai didesnio augimo nei praėjusiais metais nesitiki.
„Nemanau, kad, palyginti su praėjusiais metais, pardavimas augs dvigubai. Vien dėlto, kad šiais metais įmonė šiek tiek apmažins savo biudžetą, vadinamosios krizės mes kol kas nejaučiame. O kaip bus, viskas paaiškės gruodį. Bet, manau, lūkesčiai pasiteisins. Tai daiktas, kuris negenda ir neužsibūna“, - sakė projekto vadovas Rokas Černiauskas.
Paprastai gruodį apyvarta esą išauga 3-4 kartus nei paprastą mėnesį, šiais metais tikimasi 1,5 karto padidėjimo nei praėjusių metų gruodį. Pačios populiariausios pirkėjų įsigyjamos prekės 100-150 litų vertės ir pirkėjo krepšelio didėjimo nesitikima.
„Reikėtų, kad būtų daugiau pirkėjų, o ne daugiau išleistų pinigų. Nemanau, kad pirkėjo krepšelis didės, jis trejus metus nesikeičia ir svyruoja 130-150 litų“, - teigė R.Černiauskas.
Indrė Lauciūtė