• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Per vieną valandą statistinis vairuotojas 7 kartus perjungia radijo bangas ir daugiau negu 10 kartų kažko ieško (pavyzdžiui, akinių nuo saulės), tuo pat metu vairuodamas automobilį. Nors šie veiksmai trunka tik sekundę, vairuotojas praranda dešimtis informacijos vienetų apie tai, kas vyksta kelyje. Vairavimo instruktoriai primygtinai rekomenduoja į vieną sudėtingiausių kasdieninių užsiėmimų – automobilio vairavimą – žiūrėti atsakingai.

REKLAMA
REKLAMA

Pėsčiųjų perėjos, greitį ribojantys ženklai, eismo reguliavimo pokyčiai – tai tik keli informacijos elementai, gaunami vairuotojo, turinčio priimti tinkamus sprendimus ir reaguoti į tai, kas dedasi kelyje, per kelias sekundės dalis. Tuo pat metu jis turi spręsti, kuriuo keliu važiuoti, sekti transporto priemonės greitį, įvertinti potencialias grėsmes bei atidžiai stebėti ir numatyti kitų eismo dalyvių elgesį. „Visa tai verčia vairuotoją apdoroti ir reaguoti į didžiulį informacijos kiekį. Apskaičiuota, kad 50 km/h greičiu važiuojantį vairuotoją per minutę pasiekia 1320 informacijos vienetų“, – pabrėžia „Renault“ vairavimo mokyklos direktorius Zbigniewas Weselis.

REKLAMA

Vairuojant daug sprendimų priimami intuityviai – iš dalies tai gerai, tačiau yra ir neigiama pusė, nes intuityvūs veiksmai – ypač įveikiant pažįstamas distancijas – gali būti pavojingi dėl dėmesio ir koncentracijos stokos. „Nors pavarų perjungimas tikrai turėtų būti intuityvus, mechaniškas vairavimas važiuojant gerai pažįstamu keliu gali turėti tragiškas pasekmes“, – perspėja instruktoriai. – „Nepriklausomai nuo to, kaip gerai vairuotojas pažįsta apylinkę, kuria važiuoja, jis neturėtų ignoruoti jį supančios informacijos, pavyzdžiui, kelio ženklų. Mes niekada negalime būti tikri ar eismo reguliavimas konkrečioje atkarpoje netikėtai nepasikeitė“, – jie prideda.

REKLAMA
REKLAMA

Geras būdas išvengti rutinos – kartas nuo karto pakeisti kelią, kuriuo paprastai važiuojama, pavyzdžiui, vykstant į darbą. Tokiu būdu vairuotojas gali lavinti savo koncentraciją ir stimuliuoti smegenų veiklą naujomis užduotimis.

Teigiamas vizualizacijos ir aktyvaus sprendimų ieškojimo poveikis saugiam vairavimui yra įrodytas tyrimais. Tyrimų metu paaiškėjo, jog vairuotojai, važiavę keliu be skiriamosios juostos, buvo labiau susikaupę ir išlaikė didesnę distanciją nuo priešpriešine eismo juosta važiuojančių automobilių, nepaisant to, kad kelias, kuriuo jie važiavo, buvo siauresnis už tą, ant kurio buvo nubrėžta linija.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vairuokite susikaupę:

-       vairiuodami neblaškykite savęs užsiėmimais, kurie yra nesusiję su vairavimu;

-       prisiminkite, jog jei jūs atidžiai stebite kelią, bet nusprendžiate, pavyzdžiui, nusistatyti navigaciją ar paieškoti kitos radijo stoties, tai neturėtų trukti ilgiau nei 15 sekundžių;

REKLAMA

-       kreipkite dėmesį į vertikalius ir horizontalius kelio ženklus, kuriuos pravažiuojate, bet įsidėmėkite, kad jie negarantuoja jūsų saugumo – pastarasis priklauso tik nuo jūsų;

-       stenkitės nevairuoti mechaniškai;

-       stimuliuokite savo smegenų veiklą ir venkite nuolat važiuoti tuo pačiu keliu – jei įmanoma, pakeiskite maršrutą, pavyzdžiui, keliaudami į darbą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų