Vietinis tinklas
Vienas iš „startup‘ų“ prasidėjo būtent revoliucijos metu. „Vyriausybė atjungė internetą ir kitas komunikacijas visoje šalyje. Pradėjau ieškoti sprendimo, kuris padėtų žmonėms komunikuoti“, - sako Mohammadas Omara, kuriantis puslaidininkius viso pasaulio kompanijoms. Jis greitai rado sprendimą. „Bluetooth“ ryšio technologija veikė visuose telefonuose, kompiuteriuose ir kituose prietaisuose, leisdama bendrauti trumpais atstumais. Visgi to neužteko revoliucijos metu, nes ryšys veikia tik 10-20 metrų spinuliu ir leidžia veikti tik tarp poroje esančių įtaisų. M. Omara dabar dirba su savo projektu „XoneBee“, kurio idėja gimė būtent revoliucijos metu. Specialus algoritmas arba priedėlis padina mobiliaus prietaiso „Bluetooth“ aprėptį iki 300 metrų, o patys prietaisai gali lengviau ir greičiau susijungti į pokalbio rėžimą. Tokiu atveju telekomunikacijų kompanijos gali sutaupyti milijardus dolerių, nes nereikia kurti vietinio tinklo infrastruktūros, o bevielio interneto funkcija šią idėją daro realesne.
Supurtyk ir pranešk
Kitas betarpiškumo pavyzdys yra Kairo universiteto absolventų sukurta programėlė „Instabug“. Omaras Gabras ir Moatazas Solimanas pastebėjo, kad kartais pranešti apie pastebėtas klaidas programose jų kūrėjams yra gana sudėtinga. Tuomet vartotojai tiesiog ignoruoja klaidą, o kūrėjai neskatinami tobulėti. Pasak šių egiptiečių, natūrali reakcija pamačius klaidą programėlėje – telefono supurtymas. Jų sukurta programinė įranga atpažįsta judesį ir siunčia informaciją programėlės kūrėjams. Tai pat galima pabraukti klaidą ir palikti trumpą komentarą. Tuo tarpu pranešimas yra iškart siunčiamas leidėjui.
Mokymasis kartu
Egipto bendradarbiavimą skatinantys „startup‘ai“ neapsiriboja vien komunikacija ir klaidų taisymu.
Programos „Nafham“, kuri dabar jau yra didžiausia arabiškų mokomųjų vaizdo įrašų platforma, kurėjas Mostafa Farahatas pastebi, kad šalyje didėja išsilavinimo atskirtis. Vakaruose prie šios problemos sprendimo prisideda nuotolinis mokymasis internetu. Tačiau interente yra tik 1 proc. arabiško turinio. Programos „Nafham“ (liet. suprantame) padedami moksleiviai ir studentai gali patys įkelti vaizdo įrašus ir išaiškinti tam tikrą temą ar namų darbus. Mainais už tai jie gali peržiūrėti kitų egiptiečių įkeltas pamokas. Vaizdo įrašai yra priskiriami Egipto valstybinių mokyklų programoms pagal pažymius, temas ir datas. Tuo metu moksleiviai renka taškus ir kas mėnesį gali laimėti prizus, kurie padėtų filmuoti namų darbų atlikimą (planšetiniai kompiuteriai, kameros). Per 3 mėnesius moksleiviai įkėlė net 6000 vaizdo įrašų. M. Farahatas teigia, kad platforma išsilaiko iš reklamos, tačiau per metus egiptiečių šeimoms sutaupo maždaug 2-3 mlrd. JAV dolerių.