• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Net ir „šviežiai“ iškepti vairuotojai žino, kad automobilį reikia tinkamai paruošti žiemai. Tačiau ar būtina automobilį ruošti prasidedančiam šiltajam metų sezonui, gal užtenka tik pakeisti padangas?

REKLAMA
REKLAMA

Ore jau sklando pavasario dvelksmas – eismo ir automobilio darbo sąlygos kasdien tampa vis geresnės. Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad nėra jokios būtinybės prasidėjus pavasariui automobilį varyti į dirbtuves ir ruošti šiltajam metų sezonui. Drįstame teigti, kad tai tikrai neteisinga nuomonė. Žiema išvargina ne tik žmones, bet ir automobilius

REKLAMA

Džiūstant asfaltui ir vis ilgiau šviečiant pavasario saulei, didėja važiavimo greitis visuose keliuose. Jei žiemos tamsoje, kai po ratais buvo ledas ir sniegas, retai kur pasiekdavome KET leidžiamą greičio ribą, pavasarį didžioji dalis automobilių jau važiuoja balansuodami ties šia riba, o kartais netgi ją viršydami. Tokiais atvejais automobilis turi būti paklusnus vairuotojui, kaip jo rankų ir kojų tęsinys. O tai jau priklauso nuo automobilio būklės. Čia galima išvesti net ir savotiškas paraleles tarp žmogaus ir automobilių. Retas žmogus pavasarį būna nenusilpęs, šiuo metu organizmas yra labiausiai pažeidžiamas, imuninė sistema labiausiai nusilpusi. Panašiai yra ir su automobiliais. Žiemą mūsų automobiliai labai dažnai dirba ekstremaliomis, kenkiančiomis jų „sveikatai“ sąlygomis. Tad visai natūralu, kad pavasarį išlenda žiemos kelių sukeltos ligos. Ir visa tai tuomet, kai skaisčiai šviečiant saulei tiesiog maga stipriau spustelėti akceleratoriaus pedalą.

REKLAMA
REKLAMA

Iš pradžių – pakabos apžiūra

Pavasarinės profilaktikos darbus automobilių remonto specialistai pataria pradėti nuo automobilio pakabos. Į ledą sušalęs sniegas, ekstremalios temperatūros, nepastebėtos duobės ir dažni šoniniai slystelėjimai savo padaro per kelis mėnesius.

Automobilių inžinierius ir remonto specialistas Žydrūnas Janušauskas teigia, kad automobilio pakabą žiemos sąlygos greitai iš standžios geležinių raumenų krūvos gali paversti bejėgiu ir bildančiu svertų, traukių ir gumų laužu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Visų pirma patikrinkite pakabos laisvumus – dažniausiai jie atsiranda dėl susidėvėjusių guminių detalių, tokių, kaip guminės svirčių įvorės, kurias vairuotojai dažniausiai vadina „sailentblokais“. Žiema trumpina ir šarnyrų amžių, todėl apsiginklavę „montiruote“, patikrinkite ir jų laisvumą. Taip pat būtinai patikrinkite ir amortizatorius – iš savo praktikos galiu pasakyti, kad jie labai mėgsta „mirti“ būtent pavasarį, o greitai važiuoti net ir su „pusgyviais“ amortizatoriais nėra nei saugu, nei malonu“, – pasakojo automobilių remonto specialistas Ž. Janušauskas.

REKLAMA

Automobilių meistras pastebėjo, kad, kai automobilis pakeltas pakabos apžiūrai, būtina patikrinti ir vairo mechanizmo būklę. Viena jautresnių vietų – vairo traukių antgaliai. Kai artėja „paskutinioji“, jie pradeda nemaloniai bildėti, tačiau net ir tada, kai jie dar neskleidžia jokių garsų, vertėtų patikrinti jų būklę.

REKLAMA

Stabdžių pamiršti irgi negalima

Kai susidėvi stabdžių trinkelės, mes arba išgirstame, arba pamatome įspėjantį signalą prietaisų skydelyje. Tačiau ar dažnai jūs keičiate stabdžių skystį?

„Fizinės stabdžių skysčių savybės ypatingos tuo, kad jie labai „mėgsta“ iš aplinkos absorbuoti vandenį. Laikui bėgant net ir pats geriausias stabdžių skystis praranda savo savybes – dėl susikaupusio vandens rūdija stabdžių sistemos detalės, o pasenęs skystis neištveria didesnių apkrovimų ir gali net užvirti po intensyvių stabdymų. O tai jau visai ne juokai. Žinoma, kiekvieną pavasarį keisti stabdžių skysčio gal ir nereikia. Bet patikrinti skysčio savybes reikėtų tikrai kiekvieną pavasarį“, – patirtimi dalinosi automobilių meistras Ž. Janušauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Švara reikalinga ne tik estetams

Pavasaris – tinkamiausias laikas išplauti per žiemą automobilyje susikaupusį purvą ir druskas. Švara jums turėtų rūpėti ne vien tik dėl estetinio vaizdo – vidinėse kėbulo ertmėse, plyšiuose ir dažų sluoksnio įtrūkimuose susikaupusi druska atšilus orams spartina korozijos procesą.

REKLAMA

Taigi, jei nenorite, kad jūsų keturratę brangenybę užpultų „rudasis maras“, skirkite laiko ir dėmesio generaliniam automobilio švarinimui. Plaudami negailėkite vandens, visokiausių šampūnų, o nuplautą mašinos paviršių padenkite kokiu nors apsauginiu preparatu, konservuojančiu dažų sluoksnį. Gražindami automobilį nepamirškite ir variklio sekcijos: ji iš apačios atvira, tad pavasarį druskos galima rasti net ant vidinio variklio dangčio paviršiaus.

REKLAMA

Netingėkite skirti laiko ir salono valymui. Neužtenka vien tik iškratyti kilimėlių – juos išėmus, reikia kruopščiai išplauti automobilio grindis, nes ant jų žiema kaupėsi druska, atnešta mūsų batais. Atminkite, kad automobilio švarinimas pavasarį tikrai nėra tuščias švaruolių ir estetų laiko švaistymas – švara prailgina geležinio automobilio rūbo tarnavimo laiką.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Po variklio dangčiu

Per pavasarinę apžiūra rekomenduojama pakeisti oro ir kuro filtrus. Būtinai patikrinkite ir aušinimo skysčio lygį. Jei šaltyje variklis dar nepajaučia jo trūkumo, tai pavasarį mašinos širdelė jau pradės kaisti.

Anksčiau pavasarį buvo keičiami ir tepalai, tačiau dabar tai aktualu tik tiems, kurie senuose automobiliuose naudoja mineralinę ar pusiau sintetinę alyvą. Sintetinės alyvos laikais jos keitimas yra jau ne sezoninis.

REKLAMA

Užmeskite akį ir į elektros prietaisų būklę – žiemos druska „padeda“ visiems kontaktams oksiduotis labai greitai.

„Itin greitai žiemą oksiduojasi kiek senesnių prancūziškų automobilių elektros jungtys. Patikrinkite visus šviesos prietaisus, jei lemputės pradeda šviesti ar mirksėti blyškiau, tai jau ženklas, kad reikia keisti, ar bent pravalyti kontaktus", – įspėja meistrai.

REKLAMA

Apie savaime suprantamus dalykus

Keista, bet pavasarį ne visi laiku „grįžta“ prie vasarinio apavo. Su spygliuotomis padangomis viskas aišku – KET reglamentuoja jų naudojimą. Tačiau taupieji, kurių nespygliuotos žieminės padangos jau nelabai tinkamos kitam šaltajam sezonui, trina jas iki vasaros vidurio ar rudens. Taip elgtis kategoriškai nepatariame – kas tinka žiemą, vasarą gali sukelti problemų. Minkšta žieminių padangų guma vasarą ne tik greičiau dyla, bet ir pradeda greičiau slysti. O tai jau pavojus eismo saugumui.

Atminkite, kad kiekvienam apavui yra savas laikas. Juk jūs atšilus orams nevaikštote su žieminiais batais, o žiemą – su basutėmis.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų