• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kaip išgyventi giganto pašonėje

Arba kaip pirkėjų išrankumas džiugina mažų parduotuvių savininkus

Margarita Pūdžiuvienė

Jei Tauragės mažų parduotuvių savininkai prekybos centrų atsiradimą mieste išgyveno skausmingai, tai skaudviliškiai verslininkai vieno iš prekybos centrų „atėjimo“ į miestelį, matyt, beveik nepajuto. Net priešingai – greta veikiančios parduotuvės savininkė sakė, jog prieš keletą metų šalia atidarius „Maximą“ sulaukė daugiau pirkėjų. O neseniai vos už keliolikos metrų nuo jos parduotuvės atsidarė dar viena maisto prekių parduotuvė.

Ištikimi vietos gamintojams

Visų trijų Liaudies aikštėje įsikūrusių parduotuvių dauguma lentynų nukrautos maistu ir gėrimais. Kaip skaudviliškiai išsirenka, į kurią parduotuvę eiti? Greta prekybos centro „Maxima“ veikiančios kasdieninių ir maisto prekių parduotuvės savininkė Loreta Norvilienė, paklausta, kas padeda konkuruoti su mažmenos gigante, tvirtino, kad jos ir prekybos centro prekės labai skirtingos.

– Pas mus užsuka skaudviliškiai ieškoti to, ko neranda prekybos centre. „Maximoje“ kitokios prekės. Jie neima mažesnių tiekėjų produkcijos. O žmonės nori labiau naminius produktus primenančių gaminių. Prekiaujame tuo, ką siūlo nedidelės, daugiausia vietinės įmonės. Pavyzdžiui, mėsos gaminiai pas mus – jurbarkiškių. Konditerijos gaminiai – iš „Molupis ir Ko“. Pas juos („Maximoje“ – aut.past.“) „Molupis ir Ko“ duonos – tik viena pozicija. Be to, turtingesnis mūsų alkoholio skyrius. Pirkėjams svarbu ir kainos. Pas mus ateina pensininkai, kurie kainų skirtumus būna išsianalizavę 1–10 centų tikslumu, – aiškino L.Norvilienė.

REKLAMA
REKLAMA

Jos parduotuvė Skaudvilėje veikia jau 17 metų. Anot verslininkės, prieš keletą metų miestelyje atidaryta „Maxima“ ne nuviliojo klientus, o kaip tik pritraukė jų dar daugiau, nes į miestelį ėmė atvažiuoti vis daugiau pirkėjų iš aplinkinių kaimų.

REKLAMA

Dėl nuostolių nesisieloja

Prieš keletą savaičių toje pačioje gatvėje, vos už keliolikos metrų, duris atvėrusios kitos maisto prekių parduotuvės savininkas Saulius Chomičius savo pranašumus prieš prekybos centrą aiškino panašiai.

– Didžioji dalis mūsų prekių yra mažų įmonių produkcija. Be to, pirkėjai seka kainas ir, jei randa pas mus pigiau, perka čia. Aišku, su „Maxima“ nepakonkuruosi. Jie iš didmenininkų išsireikalauja nuolaidų, kurių mes negauname. Tačiau pas mus yra to, ko nėra prekybos centre – šakočių, šviežios mėsos. Jie prekiauja mėsa vakuumo pakuotėse, – aiškino verslininkas.

REKLAMA
REKLAMA

Vyras sako maisto prekių parduotuvę atidaręs tam, kad neliktų tuščios jam priklausančios patalpos. Prieš tai jose veikė kito, mažesnio prekybos tinklo parduotuvė, tačiau, pasak S.Chomičiaus, išsikėlė, nes gyventojai nesutiko, kad joje būtų prekiaujama alkoholiu.

– Parduotuvės patalpos yra kelių butų name – norint gauti licenciją prekybai alkoholiu reikėjo gauti gyventojų sutikimą. Konkurencijos su kitomis parduotuvėmis nejaučiu. Nebijau pripažinti – kol kas dirbu nuostolingai. Manau, tai įprasta verslo pradžioje, – sakė pašnekovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tame pačiame name, tačiau kitose patalpose, verslininkas prekiauja ir gėlėmis.

„Maxima“ žino, kas patinka skaudviliškiams

Tai, kad skaudviliškiai išrankūs, patvirtino ir UAB „Maxima LT“ komunikacijos vadovė Renata Saulytė. Ji pateikė ir skaudviliškių perkamiausių prekių dešimtuką.

„Pastebime, kad skaudviliškiams, kaip ir kitiems mūsų klientams, svarbi aukšta produktų kokybė ir gera kaina. Jie aktyviai naudojasi gausiomis tinklo siūlomomis nuolaidomis bei akcijomis. Skaudviliškiams svarbi ir produktų kilmė, parduotuvių lentynose jie ieško vietinių gamintojų produktų, sezoninių šiame krašte išaugintų daržovių. Jų pirkinių krepšelyje dažniausios prekės: ledai vafliniuose puodeliuose, cukrus, glaistyti sūreliai, batonas/duona, vaisiai (arbūzai ir bananai), gazuoti/negazuoti gėrimai, vanduo, pieno produktai (jogurtai, pienas, kefyras), daržovės (pomidorai, šviežios bulvės), kiaušiniai“, – teigė R.Saulytė.

REKLAMA

Kainų skirtumai – nemaži

Visose trijose parduotuvėse palyginome kainas. Tam pasirinkome tris vasaros metu, ko gero, paklausiausias prekes: ledus, alų ir duoną. Ieškantys pačių pigiausių ledų tokių rastų „Maximoje“, kurioje „Optima linija“ vanilinis plombyras kainavo vos 0,48 Lt, L.Norvilienės parduotuvėje ledų kainos prasidėjo nuo 1 Lt. Tie patys ledai „Super VIVA“ su braškiniu įdaru šioje parduotuvėje buvo 20 centų brangesni nei prekybos centre. Abiejose parduotuvėse jiems buvo skelbiamos akcijos. S.Chomičiaus parduotuvėje ledų nebuvo.

REKLAMA

Pačią pigiausią duoną radau irgi prekybos centre – 0,7 kg UAB „Klaipėdos duona“ kepalas kainavo 1,19 Lt, L.Norvilienės parduotuvėje buvo 13 rūšių „Molupis ir Ko“ duonos, tačiau pigiausios duonos kaina – 2,99 Lt. S.Chomičiaus parduotuvėje buvo tik vienos rūšies duonos, kurios kaina – 3,09 Lt.

Alaus kainų palyginimui puikiausiai tiko „Švyturio Ekstra“ alus, nes juo buvo prekiaujama visose trijose aplankytose parduotuvėse. „Maximoje“ jis kainavo 2,79 Lt (su pritaikyta akcija), o abiejų verslininkų parduotuvėse – 2,29 Lt (su akcija).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų