Kaip ir daugelis naujų technologijų, kurios į automobilius pradėjo skverbtis per pastaruosius dešimt metų, jos ne visuomet turi didžiulį gerbėjų būrį, bet jeigu į šią sistemą pažvelgtume tradicinio vairuotojo akimis – privalumų daugiau negu trūkumų.
Privalumas – saugumas
Automobilių ir elektrinių rankinių stabdžių gamintojai teigia, jog tradicinį trosą pakeitusi sistema turi milžinišką kraitį privalumų. Pavyzdžiui, esant avarinei situacijai, sugedus pagrindinei hidraulinei stabdžių sistemai ir vairuotojui nuspaudus elektrinį rankinio stabdžio jungiklį, užpakaliniai ratai yra stabdomi impulsais, siekiant išvengti jų užsiblokavimo ir su tuo susijusio transporto priemonės kontrolės praradimo.
Netikėtoje, avaringos situacijos metu elektrinis rankinis stabdys, veikdamas trumpais intervalais, savo stabdymo maniera primena stabdžių antiblokavimo sistemą.
Elektrinis rankinis stabdis taip pat praverčia įkalnėse, kuriose mažiau įgudę vairuotojai susiduria su panika ir pernelyg greitai atleidžia sankaba. Esant poreikiui, elektrinis rankinis stabdis gali automobilį prilaikyti iki to momento, kai vėl paspaudžiate akceleratoriaus pedalą. Tokiu būdu ši sistema leidžia išvengti avarinės situacijos.
Skirtingos interpretacijos
Kiekvienas automobilis turintis elektroninį rankinį stabdį, turi atskirą mechanizmą, kuris leidžia šią sistemą valdyti nenaudojant automobilio interjere esančio mygtuko pagalba. Pats greičiausias būdas atlaisvinti galinius ratus – pasinaudoti diagnostine jungtimi bei jūsų automobiliui skirta programine įranga, kuri kelių mygtukų pagalba atleis galinius ratus.
Vis dėlto, jeigu šie metodai nepadeda, tuomet galite imtis kraštutinių priemonių, apie kurias pagalvojo ir nemaža dalis gamintojų. Pavyzdžiui, kai kurie „Renault“, BMW ar „Volkswagen“ modeliai ratų atblokavimo mechanizmus turi bagažinėje, tad prieš imdamiesi skubotų veiksmų, tiesiog atidžiai apžiūrėkite bagažinės skyrių ar vietą, kur yra atsarginis ratas.
Pasitaiko atvejų, kuomet gamintojai rankinio stabdžio atleidimo mechanizmą sumontuoja ties transmisijos tuneliu, dažniausiai po puodelių laikikliais ar pavarų perjungimo svirtimis. Žemiau pateikiame keletą pavyzdžių.
Audi
Rankinį galinių ratų atblokavimo mechanizmą daugelyje modernių „Audi“ automobilių galima rasti po puodelių laikikliais.
BMW
Citroën/Peugeot
Avarinis galinių ratų atblokavimo mechanizmas „Peugeot 508“ ir „Citroën C5“ automobiliuose slypi po pavarų svirtį juosiančia apdaila.
Land Rover/Range Rover
Užstrigus elektriniam rankiniam stabdžiui, galinius ratus galima bandyti atblokuoti keliais būdais. Pirmasis būdas – trumpam atjungti akumuliatorių ir ištraukti 8E ir 11E saugiklius, esančius po variklio dangčiu, bei 40P ir 41P saugiklius esančius automobilio viduje.
Jeigu šis metodas nepadeda, tuomet ieškokite rankinio galinių ratų atblokavimo mechanizmo, kuris slypi po puodelių laikikliais ar kita apdaila (priklausomai nuo modelio).
Mercedes-Benz
Elektrinį stovėjimo stabdį galima atlaisvinti rankiniu būdu, naudojant specialų atlaisvinimo įrankį. Rankinis elektrinio stovėjimo stabdžio atleidimo mechanizmas dažnai slypi už degalų bako dangtelio šalia bako uždarymo kamštelio.