• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tarptautinės „Rally4“ klasės automobiliai Lietuvoje toli gražu nėra naujovė, bet jie tarp lietuvaičių nebuvo itin populiarūs. Neretai jais dažniau lietuviškuose greičio ruožuose lenktyniaudavo jaunimas iš aplinkinių šalių, tačiau tai labai greitai pasikeis dėl Lietuvos automobilių sporto federacijos organizuojamo bei „Eldorado“, „Jusema“ bei „Humibility“ palaikomo „Lithuanian Rally4 Trophy“ projekto. Visgi išminties apie šiuos, itin perspektyviam jaunimui tinkančius automobilius yra surinkta visai nemažai tų, kurie su šia technika lenktyniavo ar ją aptarnavo.

Tarptautinės „Rally4“ klasės automobiliai Lietuvoje toli gražu nėra naujovė, bet jie tarp lietuvaičių nebuvo itin populiarūs. Neretai jais dažniau lietuviškuose greičio ruožuose lenktyniaudavo jaunimas iš aplinkinių šalių, tačiau tai labai greitai pasikeis dėl Lietuvos automobilių sporto federacijos organizuojamo bei „Eldorado“, „Jusema“ bei „Humibility“ palaikomo „Lithuanian Rally4 Trophy“ projekto. Visgi išminties apie šiuos, itin perspektyviam jaunimui tinkančius automobilius yra surinkta visai nemažai tų, kurie su šia technika lenktyniavo ar ją aptarnavo.

REKLAMA

Turime gyvą pavyzdį, kaip gamyklinis priekiu varomas automobilis padeda itin teisingus vairavimo pamatus, ant kurių galima pastatyti karjerą nuvedančią iki Lietuvos ralio čempiono titulo. 2019 metais tuometinį „Rally4“ atitikmenį – „Peugeot 208 R2“ nusipirkęs Vladas Jurkevičius pora sezonų tobulino savo įgūdžius su šiuo automobiliu iki kol nusprendė padaryti kitą žingsnį į priekį.

2020 metų sezono gale įvykęs persėdimas iš priekiu varomo „Peugeot 208 R2“ į visais ratais varomą išnuomotą „Škoda Fabia R5“ buvo itin sklandus, dėl ko jau kitą sezoną vilnietis pasirodė su nuosavu „Škoda Fabia Rally2 Evo“ automobiliu ir iškarto kovojo dėl aukščiausių pozicijų Lietuvos automobilių ralio čempionate. 2024 metais kartu su Aisvydu Paliukėnu jie tapo Lietuvos ralio čempionais.

REKLAMA
REKLAMA

„Savo karjerą pradėjau su „Opel Astra“. Po poros metų važiavimo, tik pradėjus greičiau važiuoti, automobilis nebelaikydavo ir vis gesdavo. Vien dėl šios priežasties nusprendžiau pirkti gamyklinį automobilį – turėtų mažiau gesti ir būti patikimesnis. Gamyklinių galu varomų automobilių realiai nėra ir manau tai nėra sutapimas. Priekiu varomi automobiliai moko tikslesnio važiavimo.

REKLAMA

Galu varomu automobiliu ralyje važiavęs nesu, bet tikiu, kad RWD automobilis reikalauja agresyvesnio vairavimo stiliaus. Manau, kad tikslus ir švarus važiavimas daugeliu atvejų yra greitesnis nei „agresyvus“ persėdus į AWD techniką, todėl FWD automobilis išmoko teisingesnių dalykų nei RWD“ – teigė V. Jurkevičius.

Dar vienas itin greitas lenktynininkas turintis daug ką pasakyti apie „Rally4“ automobilius yra Justas Simaška. Pradėjęs savo karjerą „BMW“ automobilyje, Justas padarė svarbų žingsnį savo karjeroje, leidusį jam vėliau startuoti trijuose Europos ralio čempionato etapuose. 2020 metais įsigijęs „Ford Fiesta R2T19“ ir vėliau jį patobulinęs į „Ford Fiesta Rally4“, kaunietis jau kitą sezoną buvo greičiausias Lietuvos automobilių ralio „Junior“ įskaitoje ir laimėjo anksčiau minėto, V. Jurkevičiaus įsteigtą stipendiją dalyvavimui keliuose „Junior ERC“ etapuose.

REKLAMA
REKLAMA

„Pagrindinis „Rally4“ privalumas yra tai, kad ji priklauso tarptautinei automobilių kategorijai, turinčiai griežtus reikalavimus ir suvienodintas technines charakteristikas. Tai leidžia parodyti ne tai, kaip tavo automobilis buvo ištobulintas garaže geriau nei kitų, o kaip gerai tu vairuoji.

Čia automatiškai atsiveria ERC, WRC ar kiti įdomūs nacionaliniai čempionatai, kur dažnu atveju būna daug dalyvių. Kitas svarbus aspektas – šio automobilio patikimumas ir lengvas valdymas. Tai leidžia kaupti kilometrus, o ne stovėti šalikelėje dėl gedimų, taip pat, mokytis stenogramos be papildomo vargo, kurį sukeltų sudėtingas automobilio valdymas“ – pasakojo J. Simaška.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lietuviai ne tik lenktyniauja, bet ir aptarnauja „Rally4“ automobilius. Nuo 2018 metų, „MS Team“ komandos narys Erikas Ežerskis be perstojo dirba su gamykliniais „Ford Fiesta R2T“ bei „Ford Fiesta Rally4“ automobiliais. Per aštuonis metus darbo Erikas šiuos automobilius pažįsta kaip nuluptus.

„Mano nuomone tai vienas iš pirmų laiptelių norint pradėti profesionalaus lenktynininko karjerą, kadangi šie automobiliai yra išties kantrūs ir patikimi. Vairuojant gamyklinę mašiną, nebereikia galvoti ar jis suges ar atlaikys visus smūgius. Šie automobiliai turi profesionalius amortizatorius su trimis reguliavimais, sekvencinę pavarų dėžę, puikiai sureguliuotą variklio programą.

REKLAMA

Galima keisti kuro rūšį: norint važiuoti pigiau, galima važiuoti 98 oktano benzinu, o norint turėti apie 10 proc. daugiau galios, galima naudoti ir sportinį kurą. Pastarasis dalykas lengvai pakeičiamas, tiesiog reikia parašyti į „M-Sport“ ir jie atsiunčia failą kuro pakeitimui, kurį gali įsirašyti pats. Kuro pakeitimo mokestis yra 60 eurų“ – apie techninius ypatumus atviravo E. Ežerskis.

„Pirminė automobilio kaina nėra maža, bet įsigijus tokį automobilį jo aptarnavimo kaina bus labai panaši kaip ir „BMW Cup“ automobilio. Visgi, automobilio nuvertėjimas yra ženkliai mažesnis. Pavyzdžiui nusipirkus dėvėtą „Rally4“ mašiną už 55 tūkstančius eurų, panaudojus ją 2 metus galima atgauti tuos pačius pinigus, jei naudojimosi metu viską atstatysi į gamyklinę būseną ir keisi detales laiku“ – akcentavo technikas.

REKLAMA

Savo mintimis bei įžvalgomis pasidalino ir „GSR Motorsport“ komandos vadas Rokas Steponavičius. Vieno iš greičiausių šalies ralio piloto vadovaujama komanda turi sukaupusi nemenką patirties bagažą prižiūrint įvairius „Rally4“ automobilius. Šiemet jie bus atsakingi už „Lithuanian Rally4 Trophy“ dalyvio Aro Kvedaro pilotuojamo „Peugoet 208 Rally4“ techninę priežiūrą ir aptarnavimą.

„Šios klasės automobiliai yra tobulas variantas jauniems sportininkams. Toks pasirinkimas jiems suteikia galimybę tobulėti visapusiškai. Jaunuoliai realiai susiduria ką reiškia turėti tikrą gamyklinį automobilį, pratintis kaip jį greitai pilotuoti, tinkamai prižiūrėti ir paruošti prieš kiekvienas varžybas. Jiems tai, tikrai, atsipirks ateityje, kuomet išaugs šią techniką ir pilotuos greitesnius automobilius“  – pasakojo R. Steponavičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Jeigu biudžetas neleidžia turėti naujausių „Rally4“, yra kita puiki alternatyva – „R2“ kategorijos automobiliai. Nors tai ir senesnės generacijos automobiliai, tačiau jie vis tiek suteikia tuos pačius malonius jausmus – puiki pakaba, efektyvūs stabdžiai ir nepriekaištinga transmisija“ – akcentavo pašnekovas.

„Lithuanian Rally4 Trophy“ startuos kartu su Lietuvos automobilių ralio čempionatu, gegužės 16-17 dienomis, Lazdijuose. Apie savo ketinimus kovoti dėl 70 tūkstančių eurų stipendijos, skirtos startuoti kitų metų Europos ralio čempionate, yra pareiškę jau trys jaunieji ralio talentai – Markas Buteikis, Aras Kvedaras ir Erikas Valkeris.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų