Iki šiol daugiausia juodųjų dėmių – iš viso 5 – yra likę kelio A6 Kaunas–Zarasai–Daugpilis ruože tarp Kauno ir Ukmergės, dvi iš jų – prie Jonavos. Tikimasi, kad situaciją šiame avaringame ruože pagerins Jonavos aplinkkelis, kurį planuojama tiesti jau kitais metais.
Pradėti ir artimiausiu metu planuojami kelių rekonstrukcijos darbai turėtų padėti panaikinti juodąsias dėmes prie Plungės bei magistralėje Vilnius–Kaunas ties Žiežmariais. Ties Plunge numatoma rekonstruoti apie 10 km ilgio ruožą kelyje Nr. 164 Mažeikiai–Plungė–Tauragė. Ties Žiežmariais dar šiemet bus įrengta dviejų lygių sankryža ir tunelinis viadukas, pastatytas pėsčiųjų viadukas, nutiesti jungiamieji keliai, neliks apsisukimo per skiriamąją juostą.
Gerinant eismo saugą 2016 m. Lietuvos keliuose iš viso bus rekonstruota 15 avaringų sankryžų, iš jų 9 – į žiedines. Taip pat numatoma 35 km ilgio ruožuose padidinti šalikelių saugumą, apšviesti 5 km avaringų kelių ruožų, nutiesti apie 20 km pėsčiųjų ir dviračių takų, įrengti 160 lokalių inžinerinių greičio mažinimo priemonių, kartu rekonstruojant ir pavojingas pėsčiųjų perėjas, diegti kitas saugaus eismo priemones.
Ieškoma geriausių sprendimų
Kur ir kokias eismo saugos priemones įrengti, sprendžiama visapusiškai analizuojant eismo įvykių priežastis ir jų pobūdį, tiriant kelio parametrus naujai susidariusiose juodosiose dėmėse, taip pat tiriant įdiegtų priemonių efektyvumą ir tobulinimo galimybes. Tyrimai rodo, kad inžinerinės priemonės keliuose leidžia žymiai pagerinti eismo saugą.
Pažymėtina, kad per pastaruosius penkerius metus, nuo 2010 m. ik 2015 m., žuvusiųjų Lietuvos keliuose skaičius sumažėjo 19 proc. (nuo 299 iki 241). Europos Komisijos duomenimis, pagal šį rodiklį Lietuva 2 proc. lenkia Europos Sąjungos šalių vidurkį ir pirmauja Baltijos šalyse: Estijoje per minėtą laikotarpį žuvusiųjų keliuose sumažėjo 16 proc., Latvijoje – 14 proc.