Daugiau apie tai – TV3 Žiniose.
„Via Lietuva“ specialistai suskaičiavo, kad mūsų šalies tiltų būklė prastėja kasdien – per metus juodąjį sąrašą papildė net 15 objektų – dabar jame jau 124 tiltai. O pats blogiausias – Krunos tiltas Kauno apskrityje:
„Bilda, baisoka, bet pravažiavai ir džiaugiesi, kad pravažiavai.“
„Vienur per siaura, kitur per daug duobių, tai reikia dėmesio keliam aplamai, ne tik tiltam.“
„Krenta tinkai, iškritę būna. Tai baisu, kad neužkristų ant mašinos.“
„Kol nenukritau nuo tilto, tol nesiskundžiu“, – sako vyras.
„Kai važiuoju po tiltu, jaučiu tam tikrą baimę, kad greičiau pravažiuoti, nes kažkas gali įkristi, tai nežinau, yra nerimo.“
Tiltų būklė tik blogės
Pernai, įlūžus viadukui Raseinių rajone, autostradoje ir atsivėrus duobei – apgadinta gal 15 automobilių. Pasak Raseinių mero, regione net keli tragiški tiltai, tad baiminasi ekstremalios situacijos.
„Raseinių rajone yra 4 tiltai, kurie jungia Žemaitiją su likusia Lietuva, ir jeigu kažkokia situacija nutiktų ar ekstremali situacija, karas ar kažkas, tai tais tiltais turėtų važiuoti visa Lietuva arba į vieną pusę, arba į kitą pusę – įsivaizduojat, koks krūvis tektų jiems“, – kalba Raseinių meras Arvydas Nekrošius.
O pasak „Via Lietuva“ atstovų, tiltų būklė tik blogės – jie sensta, o turi atlaikyti vis didėjantį mašinų srautą. Deramai tiltų priežiūrai iki šiol verkiant trūksta pinigų.
„Infrastruktūra yra senstanti ir kasmet vis kitų tiltų įkris į blogų tiltų sąrašą. Didžioji dalis tiltų pastatyta apie 1950–1970 metus. Tai reiškia, kad jų visų tarnavimo amžius eina į pabaigą, tai reikalingos gerokai didesnės investicijos“, – kalba „Via Lietuva“ infrastruktūros vadovas Martynas Gedaminskas.
Laimė, pastaraisiais metais finansavimas tiltų remontui auga. 2018 metais tiltams tvarkyti buvo skirta pusseptinto milijono, 2021 m. – beveik 15, 2022 m. jau 25, o štai šiemet – 71 milijonas eurų. Tad šiemet pavyks sutvarkyti 30 tiltų ir viadukų. Tą pastebi ir vairuotojai:
„Kaip vairuotojui, tai man atrodo juos dabar pradėjo labai remontuot ir labai pravažiuot sunku, tai toks komplikuotas reikalas, bet iš tikrųjų tvarkymo daug.“
„Kiek tenka lankytis, matau, kad vyksta daug kelio darbų ir tuos tiltus tvarko.“
Gauti tiek lėšų – utopija
Baigiamas rekonstruoti Meškinio, visų vadinamas tiesiog Kleboniškio, tiltas ties Kaunu, rekonstruojamas tiltas Kėdainiuose, jau ryškėja ir statomo tilto kontūrai per Dubysą, tarp Raseinių ir Ariogalos.
„Ypatingai ūkininkai laukia, nes jiems reikia dirbti laukus, technikai reikia pravažiuoti. Savivaldybė pati šiek tiek prisidėjo prie šio projekto, tai mūsų dalis yra virš 100 tūkst., tačiau bendras projektas yra maždaug už 8 milijonus eurų. Visiškai naujai statomas, su naujom konstrukcijom, su naujom atramom, praktiškai naujas tiltas“, – sako Raseinių meras Nekrošius.
Ekspertų paskaičiavimais, vien suremontuoti blogos būklės Lietuvos tiltus reiktų beveik 600 milijonų eurų, o visiems tiltams deramai sutvarkyti prireiktų net ir milijardo. Bet gauti tiek pinigų iškart – utopija, o ir nebūtų kam tokių lėšų įsisavinti.
„Turim žiūrėti tą subalansuotą investicijų skyrimą, kad būtų tas pakankamas investicijų kiekis taip, kad galėtume parengti techninius projektus, kad galėtume tinkamai susiplanuoti – turėti ilgalaikį susiplanavimą bent 5 metams ir tam, kad rinka tam būtų pasiruošusi, kad būtų pasiruošę rangovai“, – aiškina „Via Lietuva“ infrastruktūros vadovas Gedaminskas.
„Via Lietuva“ kitąmet pajėgtų panaudoti apie 100 milijonų, ar tiek gaus – paaiškės artimiausiu metu. Iš viso įmonė šalyje prižiūri apie pusantro tūkstančio tiltų ir viadukų.
Daugiau apie tai sužinokite vaizdo reportaže, esančiame straipsnio pradžioje.