• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Europos rinkai skirti automobiliai jau seniai turi vieną aiškų privalumą – priekiniuose žibintuose naudojamas kelio apšvietimo technologijas. Vis daugiau ir daugiau naujų modelių standartinėje įrangoje gauna LED arba LED matricos žibintus, kurie efektyvumu kelis kartus pranoksta kitus analogus. Tuo tarpu Jungtinių Valstijų gyventojai apie tokią technologiją galėjo tik pasvajoti. 
Iki šiol automobilių gamintojams nebuvo leidžiama diegti adaptyvių priekinių žibintų dėl dešimtmečius neatnaujinto įstatymo. Vis dėlto, nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija (NHTSA) pagaliau ketina įteisinti adaptyviuosius priekinius žibintus, kuriuos galime naudotis Europoje.
Volkswagen Touareg
Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija paskelbė paskelbė galutinį įstatymą, kuriuo bus atnaujinti Federaliniai motorinių transporto priemonių saugos standartai, pagal kuriuos šiuo metu leidžiama naudoti tik senamadiškus priekinius žibintus.
Matricos žibinte naudojami išskirtiniai šviesios diodų elementai turi nemažai privalumų ir yra taupūs lyginant su įprastomis HID (kaitrinėmis) ar halogeninėmis žibintų lempomis. Priekiniai matricos žibintai turi keturis šviesos segmentus. Kiekvienas segmentas turi atskirą šviesos šaltinį, todėl jie įsijungia ir išsijungia nepriklausomai vienas nuo kito. Ši technologija Europoje ir Japonijoje taikoma jau beveik du dešimtmečius.
Mini priekinis žibintas
Automobilių gamintojai jau kurį laiką prašo NHTSA atnaujinti priekinių žibintų taisykles. 2013 m. „Toyota“ pirmą kartą kreipėsi į agentūrą su prašymu leisti naudoti naujos kartos priekinius žibintus ir NHTSA sutiko pradėti varginančią ir ilgą federalinės vyriausybės taisyklių priėmimo procedūrą.
2016 m. „Volkswagen Group“ pateikė prašymą taikyti išimtį iš galiojančių žibintų taisyklių, kad galėtų importuoti kai kurias adaptyviais žibintais aprūpintas transporto priemones, o 2017 metais tą patį padarė ir BMW.

Europos rinkai skirti automobiliai jau seniai turi vieną aiškų privalumą – priekiniuose žibintuose naudojamas kelio apšvietimo technologijas. Vis daugiau ir daugiau naujų modelių standartinėje įrangoje gauna LED arba LED matricos žibintus, kurie efektyvumu kelis kartus pranoksta kitus analogus. Tuo tarpu Jungtinių Valstijų gyventojai apie tokią technologiją galėjo tik pasvajoti. 
Iki šiol automobilių gamintojams nebuvo leidžiama diegti adaptyvių priekinių žibintų dėl dešimtmečius neatnaujinto įstatymo. Vis dėlto, nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija (NHTSA) pagaliau ketina įteisinti adaptyviuosius priekinius žibintus, kuriuos galime naudotis Europoje.
Volkswagen Touareg
Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija paskelbė paskelbė galutinį įstatymą, kuriuo bus atnaujinti Federaliniai motorinių transporto priemonių saugos standartai, pagal kuriuos šiuo metu leidžiama naudoti tik senamadiškus priekinius žibintus.
Matricos žibinte naudojami išskirtiniai šviesios diodų elementai turi nemažai privalumų ir yra taupūs lyginant su įprastomis HID (kaitrinėmis) ar halogeninėmis žibintų lempomis. Priekiniai matricos žibintai turi keturis šviesos segmentus. Kiekvienas segmentas turi atskirą šviesos šaltinį, todėl jie įsijungia ir išsijungia nepriklausomai vienas nuo kito. Ši technologija Europoje ir Japonijoje taikoma jau beveik du dešimtmečius.
Mini priekinis žibintas
Automobilių gamintojai jau kurį laiką prašo NHTSA atnaujinti priekinių žibintų taisykles. 2013 m. „Toyota“ pirmą kartą kreipėsi į agentūrą su prašymu leisti naudoti naujos kartos priekinius žibintus ir NHTSA sutiko pradėti varginančią ir ilgą federalinės vyriausybės taisyklių priėmimo procedūrą.
2016 m. „Volkswagen Group“ pateikė prašymą taikyti išimtį iš galiojančių žibintų taisyklių, kad galėtų importuoti kai kurias adaptyviais žibintais aprūpintas transporto priemones, o 2017 metais tą patį padarė ir BMW.

REKLAMA


Galiausiai NHTSA 2018 m. paskelbė pranešimą apie siūlomą taisyklių rengimą po to, kai Nacionalinė transporto saugos valdyba atliko tyrimą ir nustatė, kad vyriausybė neturėtų aktyviai riboti priekinių žibintų sistemų, kurios, kaip įrodyta, yra naudingos saugai. Dabar pagaliau šis procesas baigtas.
NHTSA galėjo paprasčiausiai perimti Europos standartus, kurie buvo priimti 2006 m. ir taikomi šiems prisitaikantiems žibintams. Tačiau Europoje naujų transporto priemonių tipai yra patvirtinami, kitaip nei JAV, kur gamintojai patys patvirtina, kad jų nauji gaminiai atitinka reikalaujamas taisykles. NHTSA teigia, kad Europos adaptyviųjų ilgųjų šviesų žibintų tipo patvirtinimo proceso dalis, susijusi su bandymais kelyje, yra pernelyg subjektyvi.
Vietoj to NHTSA rėmėsi 2016 m. paskelbta SAE International rekomenduojama praktika, kuria remdamasi NHTSA parengė naująsias taisykles.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų