Įsivaizduokite, jei restoranus valdytų skrydžių bendrovės, mes gyventume pasaulyje, kuriame pusę sumuštinio – kaip skrydis į vieną pusę – kainuotų dvigubai daugiau už visą sumuštinį, rašo „Wall Street Journal“.
Avialinijos – keistas ir unikalus verslas. Jokia kita šaka neturi tiek taisyklių, suvaržymų, mokesčių, nusivylimų ir sutrikimų. Retas verslas savo klientus baudžia triženklėmis sumomis.
Kita vertus, skrydžių bendrovės patiria daugiau iššūkių nei kiti verslai. Tai brangi įranga, sudėtingi darbo kontraktai, pažeidžiamumas nuo naftos kainos ir didelis priežiūros tarnybų dėmesys bei orai. Be to, skrydžiai labai priklausomi vienas nuo kito. Jei vėluoja vienas skrydis, tai vėluos ir dar trys keturi skrydžiai.
Skrydžių bendrovių įkainiai klientus verčia eiti iš proto, bet kitas verslas joms pavydi. Daugelis verslo sektorių norėtų galėti skaidyti klientus į skirtingas grupes ir taikyti jiems skirtingas kainas.
Parduotuvės bando tai daryti su nuolaidų kuponais, tačiau oro linijos taiko ekstremalų tokio metodo variantą. Jei jų metodu būtų valdomos parduotuvės, pieno pakelio kaina parduotuvių lentynose keistųsi kas valandą.
„Wall Street Journal“ pažiūrėjo, kas būtų, jei skrydžių bendrovės metodais naudotųsi kiti sektoriai:
„Subwings“ sumuštinių parduotuvė
Kainos čia pakyla artėjant pietų metui, kai padidėja sumuštinių paklausa. Nors sumuštinio su jautiena savikaina yra didesnė nei su tunu, pastarasis variantas gali būti pats brangiausias, nes jis populiariausias tarp bankininkų, dirbančių kitoje gatvės pusėje.
„Subwings“ atidžiai stebi savo konkurentus. Jei jų varžovai iš meniu išima sumuštinį su kumpiu, tai „Subwings“ tokių sumuštinių kainą padvigubina.
„Airmazon.com“
Interneto parduotuvė nustato džinsų kainą pasitelkdama šimto kompiuterių pagalbą. Džinsai, kurie įsigyjami ir dėvimi antradienį ir trečiadienį vasario mėnesį yra dažniausiai pigiausi. Džinsai, kuriuos perkama Kalėdoms dovanų – brangesni. Jei nori džinsus įsigyti ir dėvėti iškart, kaina gali būti dešimt kartų didesnė nei perkant 30 dienų iš anksto. Bet kokio daikto, įsigyto su nuolaida, negalima grąžinti nebent sumokėsite 200 dolerių mokestį.
Jei „Airmazon“ vėluos grąžinti prekę dėl oro ar transporto sąlygų, įmonė už tai neatsakys. O jei džinsai neatkeliaus dėl „Airmazon“ problemų, tai įmonė paskolins jums treningus.
Viešbutis „L‘Aire“
Užsisakote viešbučio kambarį ir gaunate keturias sienas. Viešbutis leidžia klientams užsisakyti tik tuos daiktus ar paslaugas, kuriuos jie naudos. Norite lovos savo kambaryje? Mokėkite papildomai 50 JAV dolerių. Norite nusiprausti? Už 10 minučių karšto dušo mokėkite 15 JAV dolerių.
Jei norite iš anksto užsirezervuoti kambarį, reikės sumokėti dar 10 JAV dolerių. Išankstinė registracija kainuos irgi 10 JAV dolerių. Išsiregistruoti galite internetu nemokamai, bet jei norite tai padaryti „gyvai“, reikės sumokėti 25 JAV dolerių mokestį.
Prekybos centras „Ore“
Tam, kad į parduotuvę tilptų kuo daugiau žmonių, prabangi maisto prekių parduotuvė susiaurino praėjimus tarp lentynų. Taip praėjimų tapo daugiau ir kiekviena parduotuvė gauna daugiau pajamų. Pirkėjai dabar tarp lentynų turi praeiti šonais, o vežimėliais gali naudotis tik tie, kurie į parduotuvę patenka pirmieji.
Pirkėjams, besiskundžiantiems siaura vieta, parduotuvė siūlo už papildomą mokestį platesnius praėjimus.
Brolių Wrightų pradinė mokykla
Visos mokinukų kuprinės turi tilpti į mokyklos duotas bagažo patikros dėžes ir sverti ne daugiau nei 10 kilogramų. Jei kuprinė sveria daugiau, papildomas svoris yra apmokestinamas, o kuprinė padėta į saugyklą iki paskutinės pamokos. Sporto krepšiai gali būti laikomi sporto spintelėse už 20 dolerių mokestį.