Iki šiol galimybės per vieną dieną nuvykti traukiniais iš Vilniaus į Taliną esą nebuvo.
Tačiau socialiniame tinkle jau galima rasti įrašų, iš kurių panašu, kad ryte 7.05 val. iš Vilniaus pajudėjus traukiniu, Taline pavyks atsidurti tik 17.34 val.
Taigi, jeigu kelyje nebus jokių trikdžių, kelionė traukiniu tarp trijų Baltijos valstybių sostinių užtruks 10 val. ir 29 min.
Pasak anksčiau platinto pranešimo žiniasklaidai, numatoma, kad pradiniame etape, suderinus visų trijų vežėjų traukinių eismo tvarkaraščius, keleiviai iš Vilniaus Taliną pasieks su dviem persėdimais.
„LTG Link“ pirmadienį kartu su partneriais atliks bandomąjį važiavimą maršrutu Vilnius–Valga siekiant patikrinti traukinio PESA 730 ML techninį suderinamumą su Estijos geležinkelių infrastruktūra.
„Norime plėsti mūsų keleivių kelionių geografiją ir pasiūlyti daugiau galimybių keliauti tvariai. Džiaugiuosi visų šalių bendradarbiavimu ieškant optimaliausių sprendimų. Svarbu, kad visi turime vienodą tikslą ir matymą, todėl dabar liko nedaug: galutinai suderinti bendradarbiavimo detales ir pasiūlyti trijų šalių gyventojams keliauti tvaria ir patogia susisiekimo priemone“, – sako „LTG Link“ vadovė Kristina Meidė.
„Baltijos šalys yra istoriškai ir ekonomiškai tampriai susijusios, tad turime gerinti traukinių susisiekimą ir esamą infrastruktūrą“, – sako „Elron“ generalinis direktorius Lauri Betlemas. „Šiuo metu techniškai įmanoma keliauti tarp trijų šalių traukiniais, tačiau dėl nesuderintų traukinių tvarkaraščių kelionė keleiviams buvo ne tokia konkurencinga.“
Latvijos traukinių operatoriaus „Pasažieru vilciens“ (Vivi) generalinis direktorius Raitis Nespors pažymi, kad sujungti Baltijos šalis susisiekimu geležinkeliais būtina dar prieš baigiant įgyvendinti projektą „Rail Baltica“.
„Kelionė traukiniu yra viena tvariausių transporto rūšių, o bendromis trijų šalių traukinių operatorių pastangomis, ji gali tapti itin populiari ir patraukli visų šalių keleiviams“, – pabrėžė jis.
Pirmoji kelionė traukiniu iš Vilniaus į Taliną turėtų vykti kitų metų sausio pradžioje.