Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
"Mitsubishi 3000GT" yra viena iš galingiausių mašinų, kada nors nuriedėjusių nuo "Mitsubishi" konvėjerio. Šis kupė praeito amžiaus dešimtajame dešimtmetyje buvo kur kas technologiškai pranašesnė nei tiesioginiai jo konkurentai. Automobilis buvo vienas iš nedaugelio Japoniškų modelių, galinčių pasiūlyti šešių cilindrų variklį su dviejomis turbinomis bei gebantis atlaikyti didelius galios skaičius. Nors "3000GT" buvo sunkesnis nei kai kurie konkurentai, tačiau atlikus reikiamus patobulinimus, jis tapdavo labai greita mašina.
Automobilio ištakos prasideda nuo "Mitsubishi HSR" konceptinių modelių linijos, kuri pasirodė 1987-1997 metais. Būtent iš 1989 "HSX" koncepto buvo išgrynintas ir gamybai paruoštas pirmasis "3000GT", kuris debiutavo 1990 metais, turėdamas nemažai identiškų technologijų, kurios buvo sumontuotos koncepcijoje. Ta pati mašina, gavusi "Dodge Stealth" ženkliukus, buvo pardavinėjama JAV, tačiau šis modelis turėjo mažiau privalumų, kurie patekdavo į "3000GT" kėbulą.
Ieškant automobilio tiuningo projektui, reikėtų vengti bazinio modelio, nes jis neturėjo tiek privalumų, kaip galingiausia versija "VR-4", kuri yra tiesiog nuostabi. Bazinė versija nebuvo turbininė, neturėjo visų varančiųjų ratų sistemos, aktyvių aerodinaminių elementų ir elektra reguliuojamos važiuoklės. Būtent tokie privalumai išskyrė "VR-4" versiją iš kitų konkurentų, o tuo metu dar retai kur sutinkama visų varančiųjų ratų sistema buvo siūloma tik kur kas brangesniuose europietiškuose modeliuose. Galingiausias tuo metu montuojamas variklis buvo trijų litrų, šešių cilindrų V6, pagardintas dviejomis sraigėmis, kurios leido generuoti tam laikmečiui įspūdingus 296 arklius. 1994 metais galia šoktelėjo iki 321 ristūno ir pasiliko per visą modelio gyvavimo laiką.
Japonų kūrinys yra lyginamas su "Porsche 959", kurio gamyba buvo nutraukta metai prieš "3000GT" debiutą. Tačiau "Mitsubishi" modelis buvo pardavinėjamas daug pigiau, žinoma, ne visos technologijos buvo lygiai tokios pat, kaip "Porsche". Japonai, siekdami sumažinti savikainą, mažai dėmesio skyrė automobilio svoriui ir lengvoms medžiagoms, todėl "VR-4" versija svėrė visus 1700 kilogramų. Tačiau "3000GT" buvo vertinamas, kaip labai geras valdymo charakteristikas turintis automobilis, todėl svoris nebuvo laikomas labai didele problema.
Jei kalbėtume apie automobilio tobulinimą, stebėtina, tačiau, kaip tokiai techniškai sudėtingai mašinai, "3000GT" buvo gan paprastai tiuninguojamas. Vien perprogramavus kompiuterį, įmanomą išgauti ne vieną dešimtį papildomų arklio galių, bet dažniausiai ši mašina yra pasirenkama rimtam tiuningavimui. Jei sustiprinsite stumoklinę grupę, variklis galės atlaikyti aukštą oro slėgį, žinoma, reikės sumontuoti didesnio pralaidumo kuro sistemą bei sportinę sankabą, Beje, pastarieji patobulinimai rekomenduojami ir kai "čipuojamos" motoro smegenys. Vienas didelis "Mitsubishi" privalumas yra tai, kad automobilis yra varomas visais ratais, todėl galiai nebus problemų pasiekti kelią.
Dėl besikeičiančių valiutų kursų, dauguma Japoniškų sportinių kupė kaina dešimtajame dešimtmetyje pradėjo kilti, o to neišvengė ir "3000GT". Tai privedė prie mažėjančių pardavimų, kol galiausiai gamyba buvo nutraukta 2000 metų pabaigoje. Tik bloga ekonominė situacija sutrukdė šiam modeliui tapti tikra legenda, nes savo metu, "Mitsubishi" buvo rimtas "Nissan Skyline" konkurentas. Tai leidžia paspėlioti, kaip dabar galėtų atrodyti "3000GT" - jis tikriausiai būtų tiesioginis "Nissan GT-R" konkurentas, bei tikras europietiškų superautomobilių siaubas.
"Mitsubishi 3000GT" yra viena iš galingiausių mašinų, kada nors nuriedėjusių nuo "Mitsubishi" konvėjerio. Šis kupė praeito amžiaus dešimtajame dešimtmetyje buvo kur kas technologiškai pranašesnė nei tiesioginiai jo konkurentai. Automobilis buvo vienas iš nedaugelio Japoniškų modelių, galinčių pasiūlyti šešių cilindrų variklį su dviejomis turbinomis bei gebantis atlaikyti didelius galios skaičius. Nors "3000GT" buvo sunkesnis nei kai kurie konkurentai, tačiau atlikus reikiamus patobulinimus, jis tapdavo labai greita mašina.
Automobilio ištakos prasideda nuo "Mitsubishi HSR" konceptinių modelių linijos, kuri pasirodė 1987-1997 metais. Būtent iš 1989 "HSX" koncepto buvo išgrynintas ir gamybai paruoštas pirmasis "3000GT", kuris debiutavo 1990 metais, turėdamas nemažai identiškų technologijų, kurios buvo sumontuotos koncepcijoje. Ta pati mašina, gavusi "Dodge Stealth" ženkliukus, buvo pardavinėjama JAV, tačiau šis modelis turėjo mažiau privalumų, kurie patekdavo į "3000GT" kėbulą.
Ieškant automobilio tiuningo projektui, reikėtų vengti bazinio modelio, nes jis neturėjo tiek privalumų, kaip galingiausia versija "VR-4", kuri yra tiesiog nuostabi. Bazinė versija nebuvo turbininė, neturėjo visų varančiųjų ratų sistemos, aktyvių aerodinaminių elementų ir elektra reguliuojamos važiuoklės. Būtent tokie privalumai išskyrė "VR-4" versiją iš kitų konkurentų, o tuo metu dar retai kur sutinkama visų varančiųjų ratų sistema buvo siūloma tik kur kas brangesniuose europietiškuose modeliuose. Galingiausias tuo metu montuojamas variklis buvo trijų litrų, šešių cilindrų V6, pagardintas dviejomis sraigėmis, kurios leido generuoti tam laikmečiui įspūdingus 296 arklius. 1994 metais galia šoktelėjo iki 321 ristūno ir pasiliko per visą modelio gyvavimo laiką.
Japonų kūrinys yra lyginamas su "Porsche 959", kurio gamyba buvo nutraukta metai prieš "3000GT" debiutą. Tačiau "Mitsubishi" modelis buvo pardavinėjamas daug pigiau, žinoma, ne visos technologijos buvo lygiai tokios pat, kaip "Porsche". Japonai, siekdami sumažinti savikainą, mažai dėmesio skyrė automobilio svoriui ir lengvoms medžiagoms, todėl "VR-4" versija svėrė visus 1700 kilogramų. Tačiau "3000GT" buvo vertinamas, kaip labai geras valdymo charakteristikas turintis automobilis, todėl svoris nebuvo laikomas labai didele problema.
Jei kalbėtume apie automobilio tobulinimą, stebėtina, tačiau, kaip tokiai techniškai sudėtingai mašinai, "3000GT" buvo gan paprastai tiuninguojamas. Vien perprogramavus kompiuterį, įmanomą išgauti ne vieną dešimtį papildomų arklio galių, bet dažniausiai ši mašina yra pasirenkama rimtam tiuningavimui. Jei sustiprinsite stumoklinę grupę, variklis galės atlaikyti aukštą oro slėgį, žinoma, reikės sumontuoti didesnio pralaidumo kuro sistemą bei sportinę sankabą, Beje, pastarieji patobulinimai rekomenduojami ir kai "čipuojamos" motoro smegenys. Vienas didelis "Mitsubishi" privalumas yra tai, kad automobilis yra varomas visais ratais, todėl galiai nebus problemų pasiekti kelią.
Dėl besikeičiančių valiutų kursų, dauguma Japoniškų sportinių kupė kaina dešimtajame dešimtmetyje pradėjo kilti, o to neišvengė ir "3000GT". Tai privedė prie mažėjančių pardavimų, kol galiausiai gamyba buvo nutraukta 2000 metų pabaigoje. Tik bloga ekonominė situacija sutrukdė šiam modeliui tapti tikra legenda, nes savo metu, "Mitsubishi" buvo rimtas "Nissan Skyline" konkurentas. Tai leidžia paspėlioti, kaip dabar galėtų atrodyti "3000GT" - jis tikriausiai būtų tiesioginis "Nissan GT-R" konkurentas, bei tikras europietiškų superautomobilių siaubas.