Iki „E-Type“ pasirodymo 1961 metais, „Jaguar“ sportinių modelių garbę gynė „XK 150“, „XK 140“, „XK 120“ ir „SS Jaguar 100“ modelių serija. Kiekvienas iš jų buvo įvertintas palankiai ir netgi savo laiku buvo laikomas pažangesniu už savo varžovus. Visgi, jeigu mes norime sužinoti nuo kur prasidėjo sportinių „Jaguar“ automobilių istorija, atvirų „Jaguar“ sportinių automobilių istorija, turime artimiau susipažinti su „Jaguar SS 90“ arba – tiesiog „SS 90“.
Ankstyvoji sportiškų automobilių era
„SS Cars“ – pakankamai trumpai egzistavusi automobilių kompanija, kurią galime drąsiai laikyti pirmuoju „Jaguar“ markės egzistavimo etapu. Nuo 1935 iki 1945 metų, automobilių entuziastai „Jaguar“ markės vardą minėjo tik tam tikromis akimirkomis, nes iki tol „Jaguar“ buvo vadinami „SS“ arba „SS Jaguar“ vardu. Po dešimtmetį trukusios automobilių gamybos, 1945 metais, visuotinis „SS Cars“ akcininkų susirinkimas leido priimti itin svarbų sprendimą. „SS Cars“ oficialiai persivadino į „Jaguar Cars“, o visa kita tik istorija.
(nuotr. Michel Zumbrunn)
Vienas pirmųjų sportiškų rodsterių
„Mazda MX-5“ šiais laikais labai dažnai įvardijamas kaip bene idealus rodsteris. Dviejų vietų, kompaktiškas, klasikinės komponuotės automobilis, kuris turi milijonus gerbėjų visame pasaulyje. Šio automobilio konstruktoriai viešai pripažino, jog „MX-5“ buvo moderni britiško sportiško rodsterio interpretacija, ir tuo nereikėtų stebėtis, nes būtent britai šiam kėbulo tipui turėjo didžiausią silpnybę.
„SS 90“ buvo vienas pirmųjų, kompaktiškų britiškų rodsterių, kuris sulaukė didesnio susidomėjimo iš niūrių karietų vairuotojų. Šiuo metu yra žinoma, jog automobilio autoriai, plėtodami „SS 90“ idėją, didžiulį dėmesį skyrė britiško rodsterio valdymo ir dinaminėms savybėms. Britai norėjo sukurti tiesioginį „Mercedes Benz SSK“ ir „Alfa Romeo 6C 1750“ konkurentą. Automobilį, kuris puikiai atspindėtų „Road Racer“ filosofiją.
Dinaminių savybių frontą turėjo palaikyti 2,7 litro darbinio tūrio, 6 cilindrų benzininis variklis, gebėjęs išvystyti 70 arklio galias. Į „SS 90“ montuotas variklis buvo aprūpintas iš aliuminio pagamintu variklio bloku, dvejais „RAG“ karbiuratoriais ir pasižymėjo 7:1 suspaudimo laipsniu. Šių „privalumų“, analogiškas variklis, montuotas į kasdieniškus „SS Cars“ modelius, deja, neturėjo.
1935 metais pasirodęs mažylis labai greitai sulaukė visuotinio susidomėjimo. Didžiulė entuziastų bendruomenė gyrė elegantišką „SS 90“ dizainą, bet tuo pačiu jį kritikavo dėl dinamikos trūkumo. Tuomet daugelis sakė: „Automobilis nevažiuoja taip kaip jis atrodo.“ Užtat jis kainavo ketvirtadaliu mažiau už analogus iš Italijos – vos 395 svarus.
Per vienerius metus „SS Cars“ pagamino vos 23 automobilio vienetus, o šis rodiklis labai nepatiko tuometiniams bendrovės vadovams.
„SS Cars“ atsižvelgdama į daugelio išreikštą kritiką, vos po vienerių metų pristatė „SS 100“, o tiksliau – „SS Jaguar 100“, kuris turėjo gerokai pajėgesnį motorą. Variklio galia išaugo nuo 70 iki 100. Vėliau variklio tūris buvo padidintas nuo 2,7 litro iki 3,5 litro, o kartu su juo išaugo ir vidaus degimo agregato galia – iki 125 AG.
(nuotr. Michel Zumbrunn)
„SS 90“ ir po vienerių metų pasirodęs „SS 100“ iki šiol laikomi vienais elegantiškiausių to laikmečio rodsterių. Be to, abudu modeliai yra labai, labai reti ir labai, labai vertingi. Geros būklės egzempliorius šiais laikais gali kainuoti nuo maždaug 300 000 eurų.