Šeimos persėda ant dviračių
Šalies valdžiai vis labiau veržiantis diržus, o degalų kainoms besistiebiant į viršų ekspertai konstatuoja, kad naujų automobilių pirkimas sumažėjo iki 1970-1980 m. lygio.
Italų šeimos šiuo metu išgyvena esminius pokyčius. Anksčiau 100 italų teko 60 automobilių, pagal šį rodiklį šalis užėmė vieną aukščiausių pozicijų pasaulyje. Dabar italų šeimos, panašu, kad yra apsisprendusios automobilius išmainyti į dviračius.
Anksčiau automobilio turėjimas simbolizavo Italijos ekonomikos stebuklą 1960-1970 m. Naujų automobilių pirkimas nuo to laiko tik augo, tačiau šiuo metu šalyje augant nedarbui ir kylant pragyvenimo išlaidoms, automobilis tampa prabangos preke, kurią gali sau leisti toli gražu ne kiekviena italų šeima.
Automobilių pramonė išgyvena katastrofiškus laikus
Italijoje paskutiniu metu litras benzino perkopė dviejų eurų ribą. Skaičiuojama, kad prie tokių degalų kainų vidutinės automobilio išlaidos metams Italijoje atsieina 7 tūkst. eurų.
Italijoje, turinčioje 60 mln. gyventojų, net 6,5 mln. jos gyventojų dviratį naudoja kaip transporto priemonę vykti į darbą ar mokslus. Dar 10,5 mln. iš jų dviračiu važinėja nereguliariai, dažniausiai savaitgaliais.
Italai teigia, kad iki 5 km atstumui nuvažiuoti dviratis yra bene patogiausiai ir greičiausia susisiekimo priemonė. Be to, dauguma jų įvertina šios transporto priemonės ekologiškumą.
Automobilių pramonės atstovų tokie visuomenės pokyčiai nedžiugina. Jie šį periodą vadina viena didžiausių krizių jų industrijoje. Pernai rugpjūtį fiksuotas 20 proc. naujų automobilių pirkimo sumažėjimas.
„Fiat“ atstovas Sergio Marchionne „The Telegraph“ teigė, kad praėjusį mėnesį visas Europos automobilių gamintojų sektorius išgyveno skirtingo lygmens nelaimingumą. „Europos automobilių rinka šiuo metu patiria katastrofą“, - neslėpė jis.