• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prasidėjus koronaviruso pandemijai beveik visos nebūtinosios planinės medicinos paslaugos buvo sustabdytos. Valstybinės ligonių kasos (VLK) duomenimis, karantino laikotarpiu stacionarinės pagalbos besikreipusių pacientų buvo kone 60 proc. mažiau. Be to, gerokai sumažėjo ir besikreipusiųjų ambulatorinės pagalbos, nors buvo galimybė ją gauti nuotoliniu būdu.

Prasidėjus koronaviruso pandemijai beveik visos nebūtinosios planinės medicinos paslaugos buvo sustabdytos. Valstybinės ligonių kasos (VLK) duomenimis, karantino laikotarpiu stacionarinės pagalbos besikreipusių pacientų buvo kone 60 proc. mažiau. Be to, gerokai sumažėjo ir besikreipusiųjų ambulatorinės pagalbos, nors buvo galimybė ją gauti nuotoliniu būdu.

REKLAMA

Pateikiami duomenys rodo, kad 2020 m., lyginant su 2019 m., nuo kovo 16 d. iki gegužės 31 d. atvykusių pacientų skaičius dėl stacionarinės pagalbos sumažėjo 58,78 proc.

„Jei ankstesniais metais tokiu laikotarpiu buvo suteikiama apie 150 tūkst. būtinosios bendrai – ir planinės, ir dienos chirurgijos – pagalbos, tai šiemet per karantiną buvo suteikta tik 60 tūkst. stacionarinių paslaugų“, – tokius skaičius Nacionalinio vėžio instituto surengtoje diskusijoje pateikė VLK Paslaugų ekspertizės ir kontrolės skyriaus vedėja Daiva Berūkštienė. 

Taip pat net daugiau nei 73 proc. sumažėjo ir besikreipiančiųjų į stacionarą dėl planinės/nebūtinosios pagalbos, t. y. apmokėtų aktyvaus gydymo atvejų skaičius.

REKLAMA
REKLAMA

Kaip patikslino specialistė, jei anksčiau būdavo suteikiama 102 tūkst. atvejų planinių paslaugų, tai dabar jų buvo suteikta viso labo 27 tūkst. 

REKLAMA

Ambulatorinės paslaugos mažėjo ne taip drastiškai

Ne taip drastiškai, bet taip pat sumažėjo ir apmokėtų ambulatorinių paslaugų skaičius, nors nuotolinę ir, reikalui esant, fizinę, konsultaciją poliklinikoje buvo galima gauti ir karantino metu.

„Minėtuoju karantino laikotarpiu ambulatoriniam gydymui atvykusių pacientų skaičius sumažėjo kiek daugiau nei 40 proc.

Jei 2019, 2018 m. tuo pačiu laikotarpiu buvo apmokėta apie 4,5 milijono pagalbos atvejų, tai dabar – 2,7 mln.“, – sakė ji.

REKLAMA
REKLAMA

Pateiktų apmokėti ambulatorinių atvejų skaičius, t. y. tų, kurie kreipėsi ambulatorinės planinės/nebūtinosios pagalbos, sumažėjo kiek daugiau nei 46 proc.

40 kartų daugiau nuotolinių paslaugų

Tuo metu suteiktų nuotolinių konsultacijų kiekis stipriai šoktelėjo.

„Lyginant su 2019 m., nuo kovo 16 d. iki gegužės 31 d. nuotolinių pirminės asmens sveikatos priežiūros paslaugų skaičius padidėjo 40 kartų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Per karantiną suteikta virš milijono šeimos gydytojo konsultacijų. Nuo gegužės 31 d, birželio mėnesį taip pat jau suteikta daugiau nei 63 tūkst. konsultacijų“, – pristatė D. Berūkštienė.

Pagal nuotolinės teikiamos pagalbos mastą pirmoje vietoje yra VUL Santaros klinikos, antroje – Centro poliklinika, trečioje – Kauno klinikos.

Nustatė terminus

Nors jau dauguma gydymo įstaigų grįžta į prieškarantininį ritmą, tačiau dalis jų dar neatnaujino planinių paslaugų ar atnaujino jas ne visa apimtimi. Siekiant kuo greičiau sudaryti žmonėms sąlygas gauti reikiamas gydymo paslaugas, nustatyti konkretūs terminai, per kuriuos gydymo įstaigos turi pasiekti nurodytas paslaugų apimtis.

REKLAMA

Planines ambulatorines sveikatos priežiūros paslaugas teikiančios gydymo įstaigos per liepos mėnesį turi pradėti tiekti ne mažiau kaip 80 proc. visų planuojamų teikti paslaugų. 

Ligoninėse per liepos mėnesį planinių stacionarinių paslaugų apimtys turi būti padidintos iki ne mažiau kaip 70 proc. Stacionarinės reabilitacijos paslaugų apimtys iki ne mažiau kaip 70 proc. nuo visų planuojamų suteikti paslaugų turi būti padidintos per rugpjūtį.

Tokie rodikliai nustatyti sveikatos apsaugos ministro-valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo Aurelijaus Verygos sprendimu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
  • Šventiniai atradimai su VILVI

TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų