Kaip ir kas agregatą įrenginėja buvo laikoma paslaptyje.
Apie „Lietuvos geležinkelių“ ir Rusijos verslininkų sandorį žinojo tik rankomis sukirtusios pusės. Faktas, kad svarbiame šalies strateginiame objekte, kuriame karinę techniką atgabena NATO sąjungininkai, išdygs iš kaimynų nupirktas mechanizmas aplenkė tiek krašto apsaugos ministeriją, tiek VSD, tiek ir prezidentūrą.
Skandalų purtoma buvusi „Lietuvos geležinkelių“ vadovybė yra įtariama ne vienu milijonus kainavusiu neaiškiu sandoriu su rusais. Pastarasis kranas mums atsiėjo per pusantro milijono eurų, o pasirašytas tuo metu, kai dėl agresijos Ukrainoje Rusijai buvo pradėtos taikyti ekonominės sankcijos. „Lietuvos geležinkeliai“ ignoravo ir tai.
Daugėja grėsmingų detalių
Paaiškėjus kas konteinerinį kraną įrengė, pasipylė ir daugiau detalių, tačiau kur kas grėsmingesnių. Ant modernaus agregato įmontuotos keturios aplinką net ir naktį stebinčios kameros, monitoriai didele skiriamąja geba, taigi itin aiškiu vaizdu ekrane. Technika valdoma nuotoliniu būdu, tad tai daryti ir medžiagą peržiūrėti gali ir Kaliningrade įsikūrusi įmonė.
Sutapimas ar ne, tačiau kranas veikti pradėjo būtent tada, kai vienoms didžiausių pratybų „Kardo kirtis“ į Šeštokų stotį buvo gabenama sunkioji NATO karinė technika. Juolab, kad stotis Lazdijų rajone yra vienintelė geležinkelio liniją Lietuvą jungianti su Vakarų Europa ir per ją nuolat keliauja sąjungininkų technika.
Anot šalies saugumo specialistų, „Lietuvos Geležinkeliams“ derėjo apie visa tai informuoti tarnybas, mat sandoris dėl strateginės svarbos objekto sudarytas su ne itin draugiška valstybe. Seimo narys Arvydas Anušauskas priduria, kad tik „Baltkran“ pradėjus montavimo darbus, Kaliningrade apsilankė Putino administracijos atstovas.
Išsamiau žiūrėkite TV3 reportaže: