Dėl šio sprendimo darbo neteks apie 3 000 darbuotojų, tačiau dalis jų kelias savaites gamykloje praleis demontuodami gamybos linijas.
Tai pirmoji „Volkswagen“ grupės gamykla Europoje, kuri uždaroma dėl mažėjančios elektromobilių paklausos ir nepasiteisinusios investicijų strategijos.
Susidomėjusių netrūko
Gamyklos likimas buvo svarstytas ilgiau nei metus, tačiau visos pastangos ją išsaugoti baigėsi nesėkme. Pasak „Audi“, per šį laikotarpį sulaukta 26 pasiūlymų įsigyti gamyklą, tačiau nė vienas jų nebuvo pripažintas tinkamu.
„Potencialių investuotojų koncepcijos neužtikrino ilgalaikės gamyklos ateities“, – teigė „Audi“ operacijų vadovas Gerdas Walkeris.
Kita vertus, šis sprendimas daugeliui automobilių rinkos ekspertų kelia abejonių. Ar „Audi“ iš tiesų siekė išsaugoti gamyklą, jei per daugiau nei metus nebuvo rasta nė viena priimtina alternatyva?
Dar pernai ACV-CSC profsąjungos atstovas Ronny Liedtsas teigė, kad gamykla pasmerkta iš anksto: „Jų tikslas – kuo greičiau ją uždaryti. Jokia alternatyva jiems netinka.“
Elektromobilių strategija nepasiteisino
Briuselio gamyklos uždarymą lėmė ne tik globalūs automobilių rinkos pokyčiai, bet ir pačios gamyklos pasirinkta kryptis.
Po 2017 metais atliktos modernizacijos, padalinys tapo elektromobilių gamykla, tačiau čia gamintas „Audi Q8 e-tron“ nesulaukė didelės paklausos.
Smunkant susidomėjimui elektromobiliais, mažėjo ir šio modelio pardavimai, todėl „Audi“ nusprendė jo gamybą nutraukti.
Darbuotojams – dosnios išmokos, bet ateitis neaiški
Nors dalis darbuotojų gamykloje per keletą savaičių turės išmontuoti gamybos įrangą ir užbaigti administracines užduotis, dauguma jų netrukus praras darbą.
„Audi“ skelbia bendradarbiaujanti su regioninėmis užimtumo tarnybomis, kurios padės atleistiems darbuotojams susirasti naujas darbo vietas.
Dar praėjusių metų pabaigoje bendrovė darbuotojams pasiūlė dosnias išeitines išmokas. Ilgiausiai dirbę darbuotojai galėjo tikėtis iki 200 000 eurų kompensacijų, priklausomai nuo jų pareigų ir stažo įmonėje.