Pasirinkimas kol kas nedidelis
Kalbėdamas apie tai, kas nulėmė, kad buvo įsigytas būtent „Nissan“ siūlomas komercinis elektromobilis, „Inter Cars Lietuva“ Veiklos nuomos skyriaus vadovas Vidas Starkus išskyrė kelias priežastis.
„Gali nuskambėti keistai, bet „Nissan E-NV200“ yra vienintelis Lietuvos rinkoje siūlomas visiškai elektrinis mažas krovininis komercinis automobilis. Be to, šį automobilį jau buvome išbandę 2016-aisiais, tad rinkomės patikrintą partnerį“, – sako V. Starkus.
Jis išskyrė ir technines šio elektromobilio savybes. Ankstesnis modelis turėjo 24 kWh talpos bateriją, su kuria įveikdavo tik iki 120 km, tai dabartinis modelis siūlomas su 40 kWh baterija. Pagal WLTP skaičiavimo metodiką, „E-NV200“ vienu įkrovimu gali nuvažiuoti nuo 200 iki 301 km. Taip pat įmonei buvo svarbus ir elektromobilio krovinių skyriaus talpumas, kad jame tilptų bent 2 europinio standarto padėklai. „E-NV200“ krovinių skyriaus talpa – net 4,2 m3, čia galima vežti iki 740 kg krovinį.
„Norėjome, kad elektromobilis su visiškai įkrauta baterija įveiktų bent jau 200 kilometrų atstumą ir jo nereikėtų papildomai krauti dienos metu. Tokios ridos pakanka, kad galėtume visą dieną dirbti ir pristatinėti prekes savo klientams“, – pabrėžė V. Starkus.
Jis neslėpė, kad tarp kitų svarstytų variantų buvo „Renault Kangoo Express“, mažasis „VW eUP!“ ir didžiausias rinkoje krovininis furgonas „VW eCrafter“, tačiau dėl skirtingų priežasčių nė vienas jų netiko.
„Stebime rinką ir žinome, kad jau 2020-aisiais pasirodys krovininis „Fiat Ducato Electric“, kuris bus komplektuojamas su skirtingos talpos baterijomis, leisiančiomis jam įveikti net iki 350 km atstumą. Lauksime jo Lietuvoje ir vertinsime jo galimybes papildyti mūsų automobilių parką“, – atskleidė „Inter Cars Lietuva“ Veiklos nuomos skyriaus vadovas.
Laukiantys iššūkiai
Pirmasis „Inter Cars Lietuva“ įsigytas „Nissan E-NV200“ bus naudojamas įmonės Alytaus filiale. Šiame regione prekes klientams išvežioja dar aštuoni vidaus degimo varikliais varomi automobiliai.
„Ekologija labai svarbu, tikrai norime tausoti gamtą, tačiau pirkdami „E-NV200“ galvojome ir kaip sumažinti išlaidas degalams. Įprastai vieno automobilio degalams per mėnesį išleidžiame 300-400 eurų, o elektromobilio įkrovimas turėtų kainuoti apie 70 eurų. Skirtumas nemažas, ypač vertinant tai, kad per metus nuvažiuojame apie 50-60 tūkst. km ir dar apie 1 tūkst. eurų išleidžiame priežiūrai. O elektromobiliui nereikia keisti nei tepalų, nei filtrų, tad viskas kur kas paprasčiau“, – sakė Alytaus filialo vadovas Nerijus Sipavičius.
Jo kolega V. Starkus pateikė dar tikslesnę prognozę, per kiek laiko galėtų atsipirkti investicija į „Nissan E-NV200“. Tiesa, kad alytiškiai gautų šį kiek daugiau nei 37 tūkst. eurų kainuojantį elektromobilį, į projektą įsitraukė ir britų alyvų gamintojas „Comma“, kurio gaminama alyva labiau žinoma profesionalų ir autoservisų atstovų tarpe.
„Nustatėme, kad atsipirkti jis turėtų nuvažiavus 120-150 tūkst. km arba maždaug per 2-3 metus. Skaičiuodami vertinome ne tik sutaupymą degalams, tačiau ir tokius veiksnius, kaip automobilio eksploatacijos išlaidos, kurios yra pastebimai mažesnės už vidaus degimo varikliais varomų automobilių, taršos mokesčio sutaupymus ir net faktą, kad elektromobilio „degalinę“ (elektros įkrovimo stotelę) turėsime tiesiog savo kieme ir nereikės specialiai važinėti į mieste esančias degalines“, – teigė V. Starkus.
Gamintojas nurodo, kad naudojantis greitojo įkrovimo stotele, iki 80 proc. baterijos galima įkrauti per 40-60 min. Naudojantis 32A stotele – per septynias su puse valandos. Tad jeigu dėl elektromobilių įkrovimo infrastruktūros alytiškiams nekils problemų, kokie iššūkiai jų laukia siekiant plėtoti inovatyvų prekių pristatymo būdą?
„Nors teoriškai juo galima nuvažiuoti iki 300 km, matome, kad rodomas nuvažiuojamas atstumas visiškai įkrovus – apie 260 km. O kiek realiai nuvažiuosime, priklausys nuo vairuotojo kompetencijos – bet koks agresyvesnis spustelėjimas mažina nuvažiuojamą atstumą, ir žiemą juk nevažinėsime išsijungę šildymo sistemos“, – sakė N. Sipavičius.
Ne tik dėl įvaizdžio
„Nissan“ atstovaujančios įmonės „Fakto Auto“ rinkodaros specialistas Vaidotas Kviklys teigia, kad įmonės vis labiau domisi elektromobiliais ir juos perka ne tik dėl įvaizdžio, bet ir dėl realaus atsipirkimo.
„Ateina supratimas, kad toks automobilis įmonei yra ne tik reklama, bet ir finansinė nauda. Juk elektromobilio eksploatavimo kaštai yra trečdaliu mažesni, nei įprasto automobilio, jais galima važinėti viešajam transportui skirtomis juostomis ir aplenkti spūstis. Visa tai sudėjus, per 5 metus gaunama didžiulė vertė. Jau dabar matome, kad elektromobilių keliuose sparčiai daugėja, tad, neabejoju, per ateinančius kelis metus jų populiarumas dar labiau išaugs“, – sako V. Kviklys.