„Esminė žinutė – pagaliau startuojame“, – antradienį per spaudos konferenciją sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Jo teigimu, po 38 d., kovo pradžioje, bus pradedamas pirmųjų kelio atkarpų (maždaug 30 km ruože nuo Molėtų iki Utenos) remonto etapas.
Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) generalinis direktorius Marius Švaikauskas patikslino, kad darbai turėtų prasidėti kovo 8 d.
„Pagaliau tas mitas, Lietuvos gėda – betonkė – išnyks“, – sakė jis.
Kaip praneša LAKD, suremontavus kelią nuo Molėtų iki Utenos, jame bus kapitaliai sutvarkytos dvi eismo juostos, įrengtos autobusų sustojimo aikšteles su paviljonais, iki jų numatyti pėsčiųjų takai bei apšvietimas. Siekiant mažinti eismo įvykių, susijusių su žvėrių migracija, skaičių, suplanuota įrengti tinklo tvoras ir horizontalius barjerus. Ties sankryžomis numatyta įrengti papildomas kairiojo posūkio juostas.
Šiuo metu 2 km ruože Utenos mieste jau vyksta kelio tvarkymo darbai, kuriuos planuojama baigti iki šių metų spalio.
Pažadus girdėjo daugiau nei 15 metų
Utenos rajono savivaldybės meras Marijus Kaukėnas kalbėjo, kad pažadus sutvarkyti šį svarbų kelią uteniškiai girdėjo daugiau nei 15 metų, o ilgainiui gyventojai tais pažadais jau nebetikėjo.
„Mes šiandien prarandame specialistus (mokytojus, gydytojus), kurie atsisako važiuoti, nes nesaugu, nepatogu“, – teigė M. Kaukėnas.
Kelio ruožas nuo Molėtų iki Utenos turetų būti sutvarkytas iki šių metų pabaigos. Visą kelią nuo Vilniaus iki Utenos planuojama sutvarkyti 2025 m.
30 km atkarpos nuo Molėtų iki Utenos kapitalinio remonto darbams sudarytos dvi sutartys, kurių bendra vertė apie 61 mln. Eur su PVM. Darbų atlikimo sutartys pasirašytos su viešąjį konkursą laimėjusia Panevėžio kelių statybos įmone AB ,,HISK‘‘.
Šiuo metu taip pat rengiami likusios beveik 43 km kelio Vilnius–Utena atkarpos nuo Riešės iki Molėtų rekonstravimo techniniai darbo projektai. Juos planuojama baigti iki šių metų balandžio. Pabaigus projektavimą, bus skelbiami viešojo pirkimo konkursai rekonstrukcijos darbams atlikti. Įvykdžius šias procedūras, darbai nuo Riešės iki Molėtų galėtų būti pradėti dar šiais metais, skelbia LAKD.
Kelias Vilnius–Utena – blogiausios kokybės kelias Lietuvoje. Tai vienintelis magistralinis kelias su cementbetonio danga, kuri yra susidėvėjusi, deformuota ir kelia pavojų eismo saugai.
Ir meras Benkunskas dar pasidalins turtinga statytojo patirtimi...