Socialiniame tinkle „Reddit“ lietuvius nustebino stipraus alkoholinio gėrimo kainos skirtumas parduotuvėse.
„Rimi“ parduotuvėje šis gėrimas kainuoja beveik 23 eurus, parduotuvėje „Maxima“ kaip ir „Lidl“ – šiek tiek virš 20 eurų, bet štai didžiausias kainų skirtumas pasimatė patikrinus „IKI“ parduotuvės kainą, kuri siekia beveik 34 eurus.
„Taigi sakė, kad brangs, nu va ir pabrango. Tegul 50 eurų dar užsideda“, – ironizavo „Reddit“ komentatorius.
Tiesa, etilo alkoholis, t. y. pusė litro 37 proc. stiprumo gėrimų, nuo šių metų 0,5 l pabrango 27 centais, o 2027-aisiais kainuos dar 59 centais daugiau.
„IKI“ atstovė paaiškino, kodėl kaina didesnė
Naujienų portalas tv3.lt susisiekė su „IKI“ ir „Lidl“ parduotuvės administracija.
Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė Gintarė Kitovė tikina, jog bet kokiu atveju didžiausią įtaką kainai turi akcizo mokesčio augimas.
Anksčiau šis gėrimas parduotuvėje „Iki“ esą kainavo beveik 20 eurų, o dabar kaina sieke bene 34 eurus, nes esą baigėsi senosios, pigesnės partijos šio gėrimo atsargos.
„Nuo sausio naujas akcizas galioja visiems alkoholiniams gėrimams, kurių naujos partijos pasiekia prekybos tinklą. Sena kaina iš tiekėjų pirkto gėrimo likučiai IKI prekybos centre buvo išparduoti, tad gėrimas prekiaujamas jau kita kaina“, – paaiškino G. Kitovė.
Tačiau pridūrė, jog alkoholio kaina pasibaigus kiekvieniems metams auga ir taip, esą gamintojai įsivertina ne tik kylančius akcizus, bet ir kitas išlaidas.
„Daugiausiai pokytis paliečia būtent stiprųjį alkoholį. Jei praėjusiais metais akcizo tarifas kilo apie 7 procentais, tai šiais metais augo apie 13 procentų. PVM taip pat skaičiuojamas nuo galutinės pardavimo kainos, į kurį įeina ir akcizas“, – laiške naujienų portalui tv3.lt rašė „Iki“ komunikacijos vadovė.
Gėrimą platinanti įmonė atkerta: „Mes neįtakojame savo klientų kainodaros“
Kadangi UAB „Vilniaus Degtinė“ yra oficialus šio gėrimo platintojas Lietuvoje, naujienų portalas tv3.lt susisiekė su jų vadove Rūta Šakūre situacijai paaiškinti išsamiau.
Ji tvirtino negalinti paaiškinti, kodėl kainos skirtingų parduotuvių lentynose skyrėsi bene 14 eurų.
„Kaip distribucinė [platinanti] ir gamybinė įmonė, mes neįtakojame savo klientų kainodaros – galutinių kainų, vartotojams matomų lentynose. Kaip ir kiti akcizo mokėtojai, dėl didėjančio akcizo mokesčio etilo alkoholiui nuo 2025 sausio 1 d. pakėlėme mūsų tiekiamos produkcijos kainas.
Tačiau negaliu pakomentuoti, kokiais principais remdamiesi mūsų klientai nustatė savo lentynų kainas“, – laiške naujienų portalui tv3.lt patikino R. Šakūrė.
Dar labiau populiarėja nealkoholiniai gėrimai
O štai „Lidl Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Lina Skersytė pabrėžė, jog alkoholio kainos nustatomos atsižvelgiant ir į rinką.
Tiesa, jau kelerius metus esą vyrauja tendencija, kad pirkėjai vis dažniau renkasi nealkoholinius gėrimus.
„Kelerius metus iš eilės reikšmingai auga nealkoholinių gėrimų populiarumas – tai vyno, alaus ar alaus kokteilių. Per pastaruosius kelerius metus nealkoholinių gėrimų pardavimai išaugo maždaug 30 proc.
Tokius gėrimus pirkėjai renkasi tiek įprastai, tiek ir per įvairiausias šventes“, – pažymėjo Lina Skersytė.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!
O dabar biznis atsivėrė prekybos centrams.
Tai vyriausybės nuopelnas. Reikia dėkoti pasipūtėlei Šimonytei