Po kilusių protestų dėl vartotojų privatumo pažeidimų šiuo metu bandomoje “Google” elektroninio pašto paslaugoje “Gmail” (www.gmail.com) gali būti pakeisti kai kurie jos veikimo principai. “Gmail” daugiausia kritikuojama dėl nemokamose 1 GB talpos pašto dėžutėse skelbiamos kontekstinės reklamos: kad būtų galima nuspręsti, kokį reklaminį skydelį rodyti tinklapyje, sistema analizuoja laiškų turinį. Privatumo gynėjai tai vadina grubiu komunikacijų slaptumo pažeidimu.
Duodamas interviu dienraščiui “The Wall Street Journal” “Google” prezidentas Sergejus Brinas sakė, kad esminių “Gmail” permainų imtis neketinama. Tačiau visai galimas dalykas, kad komercinio paslaugos varianto vartotojai galės atsisakyti kontekstinės reklamos savo pašto dėžutėse. Galutinis sprendimas dėl to esą dar nepriimtas.
Kol kas “Gmail” “beta” versiją bando keli tūkstančiai testuotojų. Daugelis jų palankiai atsiliepia apie vartotojo sąsają, sprendimą atsisakyti tradicinių pašto dėžutės aplankų, kuriuos pakeitė kiekvienam laiškui priskiriamos žymos, bei puikią “Google” varikliu paremtą paieškos funkciją.