• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Šiemet techninio reglamento pasikeitimas – turbūt didžiausias per paskutinius 20 metų“, – tvirtina „Formulės 1“ komentatorius Arūnas Volungevičius. Pirmasis lenktynių etapas – savaitgalį Australijoje.

24

„Šiemet techninio reglamento pasikeitimas – turbūt didžiausias per paskutinius 20 metų“, – tvirtina „Formulės 1“ komentatorius Arūnas Volungevičius. Pirmasis lenktynių etapas – savaitgalį Australijoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

REKLAMA

Bolidai greitės

Pasak A. Volungevičiaus, bolidų jėgainės, variklių pasikeitimų – nedaug. Didžiausia permaina – automobilių išvaizda. Pasikeitimai matomi iš pirmo žvilgsnio. Į akis krinta mašinų padangos. Priekinės padidėjo šešiais centimetrais, galinės – aštuoniais.

„Dabar bolidas daug agresyvesnis, platesnis. Galinis sparnas – žemiau, difuzorius, generuojantis didžiąją prispaudžiamosios jėgos dalį, didesnis. Automobilio nosis ilgesnė“, – pasakojo A. Volungevičius.

REKLAMA
REKLAMA

Jo nuomone, permainomis siekiama didesnio bolidų greičio.

„Rato įveikimo laikas, lyginant su praėjusiais metais, gali skirtis keturiomis sekundėmis, – skaičiavo „Formulės 1“ komentatorius. – Turėkime omenyje, kad tiesiojoje bolidai dėl didesnių ratų gali būti net lėtesni. Tačiau automobiliai bus smarkiai greitesni posūkiuose. Patyrusiam žiūrovui įspūdis turėtų būti milžiniškas.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak A. Volungevičiaus, tai – pirmas kartas modernioje „Formulės 1“ istorijoje, kai bolidai greitinami.

„Tobulinami bolidai greitėja, bet anksčiau techninio reglamento pasikeitimai juos lėtindavo, – prisiminė A. Volungevičius. – Dabar automobilius bus fiziškai sunkiau vairuoti. Pilotams didėja krūviai. Jie tam ruošėsi atskirai.“

REKLAMA

Įspūdingiausias – „Ferrari“ bolidas

A. Volungevičiaus nuomone, dideli reikalavimų pasikeitimai atveria duris komandų pajėgumų permainoms. Juo labiau, kad jos žiemą rimtai padirbėjo.

„Galbūt savo drąsa įspūdingiausiai atrodo „Ferrari“. Ši komanda daugelį metų savo techniniais, aerodinaminiais sprendimais buvo gana konservatyvi. O šiemet pristatė bolidą, kuris atrodo tikrai įspūdingai. Netgi konkurentai kelia antakius, – pasakojo A. Volungevičius. – Maloniai stebino, kad „Ferrari“ važiuoja gana greitai. Jos rezultatai – bauginantys. Tai teikia nemažai vilčių.“

REKLAMA

Komentatoriaus vertinimu, namų darbus gerai atliko ir čempionė – „Mercedes“. „Ji to greičio bagažo, kurį turėjo, negali išbarstyti per vieną žiemą. Akivaizdu, kad „Mercedes“ bus viena favoričių“, – mano A. Volungevičius.

Jam šiemetinis „Red Bull“ bolidas atrodo paprastas. Tačiau specialistas tikisi, kad Adriano Newey komanda bus greita. Didžiausias klausimas – 95 procentai pasikeitęs „Renault“ variklis. Ankstesnis buvo išnaudojęs savo tobulinimo limitą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

A. Volungevičius išskiria tris komandas – „Mercedes“, „Ferrari“ ir „Red Bull“.

„Galbūt tik „Mercedes“ sirgaliai norėtų, kad ši komanda ir toliau dominuotų. Tikras „Formulės 1“ žiūrovas, entuziastas, manau, tikisi trasoje pamatyti lygią kovą. Jos šiemet galima laukti tarp trijų komandų, – mano A. Volungevičius. – Daug drąsių sprendimų yra ir žemiau peletone. Nemažą šuolį turėtų padaryti „Renault“. Nors „Williams“ bolidas gana konservatyvus, neblogi jo ratų įveikimo laikai. Didžiausia nežinomybė – „McLaren“. „Hondai“ teko perprojektuoti variklį ir „McLaren“ testuose susidūrė su daugybe problemų. Absoliučiai nežinome, ar bolidas geras, ar variklis važiuos. Galime spėlioti – „McLaren“ bus arba ketvirti arba devinti. Tame diapazone. Milžiniškas skirtumas.“

REKLAMA

Įdomiausios permainos – tarp pilotų

Pasak A. Volungevičiaus, nemažai pasikeitė komandų sudėtys. Buvęs pagrindinis „Mercedes“ konstruktorius Paddy Lowe perėjo į „Williams“. Prie „Mercedes“ ekipos prisijungė anksčiau pagrindiniu „Renault“ konstruktoriumi buvęs Jamesas Allisonas.

REKLAMA

A. Volungevičius mano, kad šie pasikeitimai greito efekto neduos. Skirtingai nei permainos tarp lenktynininkų.

Sensacingas čempiono titulą iškovojusio vokiečio Nico Rosbergo išėjimas į pensiją.

„Tai atvėrė galimybę Valteriui Bottui pasėdėti greičiausiame bolide. Įdomu, kaip jis atrodys šalia Lewiso Hamiltono, kuris toje komandoje įleidęs šaknis. V. Bottui reikės iš naujo mokytis bendravimo, rasti ryšius, kaip derinti bolidą. Tai užtruks“, – mąstė A. Volungevičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Komentatoriui didžiausią klausimą kelia naujokai. Pavyzdys – pernai vienose lenktynėse spėjęs debiutuoti Stoffelis Vandoorne’as.

„Pagrindinio piloto vietoje, greta Fernando Alonso, bus tikrai sunku. Ypač jei bolidas taip ges, – svarstė A. Volungevičius. – „Williams“ debiutuojantis Lance’as Strollis testuose pasižymėjo avarijomis. Galbūt tai – ne pats geriausias būdas pradėti karjerą prieš kamerų objektyvus.“

Specialistas įdomių pasirodymų tikisi iš „Force India“ atstovo Estebano Ocono. A. Volungevičius mano, kad tai – jaunuolis, kurio karjerą galima sekti, nes jis – vienas kandidatų į gana ryškias „Formulės 1“ žvaigždes.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų