Akmenį į buvusio susisiekimo ministro Algirdo Butkevičiaus daržą meta ir veiklos nebetęsiančios aviakompanijos "flyLAL" vadovai ir akcininkai, kaltindami ministeriją laiku nepriėmus būtinų sprendimų.
Trečiadienį dabartinis susisiekimo ministras Eligijus Masiulis buvusio ministro pareiškimus, esą jis būtų galėjęs išgelbėti "flyLAL-Lithuanian Airlines", jei tik būtų žinojęs tikrąją įmonės finansinę padėtį, laiko tik rinkimų triuku.
Pasak E. Masiulio, į Prezidentus kandidatuojantis buvęs ministras A. Butkevičius klaidina visuomenę, o savo neveiklumą dangsto situacijos nežinojimu.
Patikslindami žiniasklaidoje pasirodžiusius teiginius apie didžiules kompanijos skolas oro uostui, "flyLAL" pabrėžia, kad iki 2014 metų turėjusi atiduoti tik 12,5 mln. litų restruktūrizuotos skolos, susidariusios dar iki oro linijų privatizavimo. Einamųjų mokėjimų Vilniaus oro uostui skolos nesiekė ir 2 mln. Tuo tarpu buvęs susisiekimo ministras teigė esą jam pradėjus dirbti "flyLAL" skola oro uostui siekė 80 mln. litų.
Aviakompanijos teigimu, savo laiku Susisiekimo ministerija nepriėmė sprendimų, kuriais būtų bent kiek pagerinę verslo sąlygas savo valstybės oro linijoms, nors ministerija buvo puikiai informuota apie oro linijų padėtį ir konkurencinę situaciją. Ji esą nuolat atkreipdavo ministerijos dėmesį, kad iš parduotų bilietų gautas lėšas gaudavo po 45 dienų, o Tarptautiniam Vilniaus oro uostui mokesčius turėdavo mokėti per 30 dienų. Dėl to ne kartą oro uostas buvo prašytas pakeisti mokėjimo terminus, tačiau susitarimų nepavyko pasiekti.
"Jei Lietuvos oro bendrovė būtų gavusi tokias nuolaidas, kokias gavo kitų šalių bendrovės, šiandien "flyLAL" tebeskraidytų. Mat per metus Tarptautiniam Vilniaus oro uostui buvo sumokama apie 30 mln. litų įvairių mokesčių.
Lietuvos bendrovei nutraukus veiklą, šiandien nuolaidas pasiima kitų šalių aviakompanijos. Dar daugiau - valstybė apsiėmė finansuoti kitų valstybių oro bendrovių reklamą mūsų šalyje", - teigia "flyLaL".
Ministro E. Masiulio teigimu, A. Butkevičius sąmoningai klaidina visuomenę sakydamas, kad buvo galima pakeisti kai kuriuos teisės aktus, kurie būtų leidę įteisinti nacionalinio vežėjo statusą ir tuo pagrindu būtų buvę galima sudaryti atskirą biudžeto finansinę programą "flyLAL" problemoms spręsti. "Lietuvos, kaip ir kitų Europos Sąjungos (ES) šalių, vežėjų veiklą reglamentuoja ES direktyvos, griežtai draudžiančios protekcionistinę politiką, todėl tokie kandidato į Prezidentus pareiškimai yra mažų mažiausiai nekompetentingi", - sako E. Masiulis.
Pasak E. Masiulio, buvusio ministro teiginiai, neva vienos įmonės finansinėms problemoms spręsti būtų buvę galima keisti ES reglamentuojamus dalykus ar kurti specialias biudžeto programas, klaidina visuomenę.
Dabartinis ministras primena buvusiojo žodžius, kad tik pradėjęs dirbti susisiekimo ministru sužinojo apie dešimtis milijonų siekiančias "flyLAL" skolas Vilniaus oro uostui, o įmonei paprašius sumažinti mokesčius negalėjęs to padaryti dėl ES teisės - ji neleidžia mokesčių mažinti tik vienai įmonei, nuolaidas būtų reikėję taikyti ir visiems kitiems vežėjams.