• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Skrydžių bendrovė „flyLAL – Lithuanian Airlines“ Vilniaus apygardos administraciniam teismui apskundė Civilinės aviacijos administracijos sprendimą stabdyti vežėjo pažymėjimą ir Susisiekimo ministerijos sprendimą stabdyti licencijos oro susisiekimui vykdyti galiojimą.

REKLAMA
REKLAMA

Remdamasi savo pateiktais argumentais, bendrovė paprašė teismo šiuos aktus panaikinti.

„Civilinės aviacijos administracijos ir Susisiekimo ministerijos sprendimai nėra pakankamai motyvuoti ir nėra pagrįsti objektyviais faktais, jie taip pat nėra pagrįsti teisės normų reikalavimais“, – sakė skrydžių bendrovės generalinis direktorius Vytautas Kaikaris.

REKLAMA

Jo teigimu, aviacijos sektorių kontroliuojančių institucijų sausio 16 d. priimti sprendimai galutinai užkirto kelius tęsti skrydžių veiklą bei vykdyti įsipareigojimus keleiviams ir kreditoriams. Tai labai apsunkino ir derybas su potencialiais investuotojais, pareiškusiais interesą įsigyti skrydžių bendrovės akcijų.

REKLAMA
REKLAMA

Oro bendrovė atkreipia dėmesį į tai, kad Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus įsakyme dėl vežėjo pažymėjimo stabdymo nėra nurodyta jokių faktų, kurių pagrindu galima būtų daryti išvadą apie galimą grėsmę „flyLAL – Lithuanian Airlines“ skrydžių saugai. Administracija nenurodė, ir kokių konkrečių skrydžių saugos reikalavimų nebuvo laikomasi.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pagal galiojančius aktus inspektorius iš anksto turi įspėti vežėją apie pastebėtus trūkumus ir turi pareikalauti laiku juos pašalinti. Be to, vežėjui turi būti suteikta galimybė pasikonsultuoti. Tik tuomet, kai vežėjas nurodytų trūkumų nepašalina, galima taikyti kitas priemones.

REKLAMA

Susisiekimo ministerijos sprendimas stabdyti licencijos galiojimą taip pat nėra pagrįstas jokiais faktais (pasiremta tik Civilinės aviacijos administracijos generalinio direktoriaus jau minėtu įsakymu) ir ministerija nenurodė teisės normų, kurių pagrindu buvo pritaikyta tokia drastiška priemonė.

REKLAMA

Anot V. Kaikario, bendrovė „flyLAL – Lithuanian Airlines“ nei iš Civilinės aviacijos administracijos, nei iš Susisiekimo ministerijos nėra gavusi jokių nurodymų dėl skrydžių saugos trūkumų, kurių nepašalinus būtų galima stabdyti vežėjo pažymėjimą ir juo labiau – licenciją oro susisiekimui vykdyti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Esą priešingai – 2008 m. rugsėjį, AB „flyLAL – Lithuanian Airlines“ gavo sertifikatą, patvirtinantį, kad jos veikla atitinka visus Tarptautinės oro transporto asociacijos (angl. IATA) nustatytus saugumo standartus (IOSA). Siekiant gauti šį sertifikatą, buvo peržiūrėti „flyLAL – Lithuanian Airlines“ veiklos procesai ir atlikti pažangūs pokyčiai.

REKLAMA

Itin griežtais reikalavimais IATA pabrėžia išskirtinį dėmesį oro bendrovių veiklos saugumui. IOSA standartai reglamentuoja beveik tūkstantį reikalavimų aštuoniose skrydžių bendrovės veiklos srityse – pradedant skrydžių vykdymu, aviacijos saugumo užtikrinimu, baigiant technine orlaivių priežiūra, krovinių gabenimu bei antžeminiu aptarnavimu, jie parengti pagal atitinkamus Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO), Jungtinės aviacijos administracijos (JAA), JAV Federalinės aviacijos administracijos (FAA) standartus ir atsižvelgiant į aviacijos įmonių geriausią praktiką.

„Remiantis nepriklausomų auditorių išvadomis, „flyLAL – Lithuanian Airlines“ buvo įtraukta į IOSA registrą ir tai yra geriausias įrodymas, kad įmonė dirbo atsakingai ir saugiai“, – tikino V. Kaikaris.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų