Komunikacijų gigantės „Facebook“ vienas iš vadovų Elliotas Schrage pirmadienį JAV paskelbė, kad apie 10 mln. vartotojų pažiūrėjo politinę reklamą, kuri galėjo būti kilusi iš Rusijos.
„Daugelis skelbimų buvo orientuoti į socialinius ir politinius plataus ideologinio spektro aspektus, nuo seksualinių mažumų temų iki rasinių ir imigracinių klausimų, o taip pat dėl teisės į ginlą“, – pareiškė E. Schrage.
Pranešime yra skelbiama, kad 44 proc. reklaminių žinučių vartotojai išvydo iki JAV prezidento rinkimų 2016-aisiais, likę 56 proc. buvo peržiūrėti jau po jų. Anot „Facebook“, 99 proc. skelbimų kainavo jų užsakovams mažiau nei 1 tūkst. dolerių. E. Schrage pažymėjo, kad kai kurios žinutės buvo apmokėtos „rusų valiuta“.
Anksčiau, rugsėjo 28-ąją, „Associated Press“, remiantis šaltiniais valdžioje, paskelbė, kad JAV Senato žvalgybos komitetas pasikvietė „Facebook“, „Twitter“ ir „Alphabet“ („Google“) atstovus į klausymą dėl Rusijos kišimosi į prezidento rinkimus 2016 metais.
Klausymas numatytas 2017-ųjų spalį. Senatoriai tikisi išsiaiškinti, „kaip Rusija naudojosi internetinėmis platformomis, kad pasėtų neapykantą ir paveiktų prezidento rinkimus“. Kalbama apie politinę reklamą amerikiečių soc. tinkluose. JAV prezidentas Donaldas Trumpas rugsėjo 22-ąją pareiškė, kad informacija apie rusų valdžios įgyta politine reklama „Facebook“ yra „mistifikacija“.
„Facebook“ įkūrėjas Markas Zuckerbergas pažadėjo, kad bendrovė „dirbs savo darbą, kad apsigintų nuo nacionalinių valstybių, bandančių platinti dezinformaciją ir paveikti rinkimus“. Rugsėjo 7-ąją „Facebook“ pristatė Kongresui ir spec. tarnyboms informaciją apie „rusiškas“ paskyras, kurios įsigijo politinės reklamos socialiniame tinkle už 100 tūkst.